Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)

Sylabus przedmiotu Wykład monograficzny-3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Wykład monograficzny-3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 5 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z tematyką związaną z energooszczędnymi budynkami inteligentnymi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Energooszczędne budynki inteligentne.5
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-W-2Bieżące utrwalenie materiału wykładowego.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/C-03_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze wykorzystania techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy energooszczędności budynku.
ISR_3-_W01C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/C-03_U01
Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
ISR_3-_U05C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISR_3-_S3/C-03_K01
Doktorant wykazuje dużą kreatywność w stosowaniu nowoczesnych ewaluacji oraz w poszukiwaniu uzupełniających materiałów źródłowych
ISR_3-_K07, ISR_3-_K01C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/C-03_W01
Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze wykorzystania techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy energooszczędności budynku.
2,0
3,0Doktorant ma podstawową wiedzę dotyczącą możliwości, jakie daje technika mikroprocesorowa w zakresie projektowania i realizacji budynków inteligentnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/C-03_U01
Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
2,0
3,0Doktorant potrafi sformułować podstawowe tezy dotyczące zasad projektowania energooszczędnych budynków inteligentnych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ISR_3-_S3/C-03_K01
Doktorant wykazuje dużą kreatywność w stosowaniu nowoczesnych ewaluacji oraz w poszukiwaniu uzupełniających materiałów źródłowych
2,0
3,0Doktorant wykazuje się w małą kreatywnością w stosowaniu nowoczesnych metod ewaluacji
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Krajowe i zagraniczne publikacje na temat nowoczesnych rozwiązań i technologii energooszczędnych stosowanych w budynkach inteligentnych.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Energooszczędne budynki inteligentne.5
5

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-W-2Bieżące utrwalenie materiału wykładowego.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/C-03_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze wykorzystania techniki mikroprocesorowej na rzecz poprawy energooszczędności budynku.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie o charakterze podstawowym w obszarze nauk technicznych i studiowanej dyscyplinie, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z tematyką związaną z energooszczędnymi budynkami inteligentnymi.
Treści programoweT-W-1Energooszczędne budynki inteligentne.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant ma podstawową wiedzę dotyczącą możliwości, jakie daje technika mikroprocesorowa w zakresie projektowania i realizacji budynków inteligentnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/C-03_U01Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_U05Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji oraz krytycznej ich oceny.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z tematyką związaną z energooszczędnymi budynkami inteligentnymi.
Treści programoweT-W-1Energooszczędne budynki inteligentne.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi sformułować podstawowe tezy dotyczące zasad projektowania energooszczędnych budynków inteligentnych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaISR_3-_S3/C-03_K01Doktorant wykazuje dużą kreatywność w stosowaniu nowoczesnych ewaluacji oraz w poszukiwaniu uzupełniających materiałów źródłowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISR_3-_K07Absolwent potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny.
ISR_3-_K01Zna zakres posiadanej przez siebie wiedzy i umiejętności; rozumie potrzebę ciągłego rozwoju zawodowego.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z tematyką związaną z energooszczędnymi budynkami inteligentnymi.
Treści programoweT-W-1Energooszczędne budynki inteligentne.
Metody nauczaniaM-1Wykład multimedialny.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena na podstawie przygotowanego opracowania na zadany temat.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje się w małą kreatywnością w stosowaniu nowoczesnych metod ewaluacji
3,5
4,0
4,5
5,0