Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Konsultacje opiekuna naukowego / promotora:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konsultacje opiekuna naukowego / promotora | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Aniszewski <Andrzej.Aniszewski@zut.edu.pl>, Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>, Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
seminaria | S | 1 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 2 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 3 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 4 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 5 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 6 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 7 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 8 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. Zainteresowanie pracą naukową. Znajomość języka obcego umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie pogłębionej wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie prowadzonych badań naukowych. |
C-2 | Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym uogólnieniem naukowym podjętego problemu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Przegląd związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Weryfikacjia wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. Sformułowanie nowości naukowej. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Sformułowanie tezy, celu i zakresu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką rozprawy doktorskiej. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań eksperymentalnych przewidzianych w planie rozprawy doktorskiej. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej. | 7 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Opracowywanie publikacji naukowej. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Redagowanie rozprawy doktorskiej. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Przygotowanie do egzaminów doktorskich. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji. | 0 |
0 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Opracowywanie metodyki badań oraz rozpoznawanie środków badawczych przewidywanych do realizacji zadań objętych tematyką rozprawy doktorskiej. | 0 |
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym. |
M-2 | Samokształcenie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca przez opiekuna naukowego lub promotora kreatywności doktoranta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocenę z uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej na protokołach zaliczeń wystawia opiekun naukowy lub promotor. Do indeksu zaliczenie konsultacji wpisuje kierownik studiów doktoranckich. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-08_W01 Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | ISR_3-_W02, ISR_3-_W03, ISR_3-_W01, ISR_3-_W04 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-08_U01 Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej. | ISR_3-_U03, ISR_3-_U01, ISR_3-_U02, ISR_3-_U05, ISR_3-_U09, ISR_3-_U08, ISR_3-_U07, ISR_3-_U10, ISR_3-_U11 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-08_K01 Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych. | ISR_3-_K02, ISR_3-_K03, ISR_3-_K01, ISR_3-_K05, ISR_3-_K04, ISR_3-_K07 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-08_W01 Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie budownictwo, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się wiedzą na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-08_U01 Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi zorganizować i prowadzić badania naukowe. Potrafi dokumentować wyniki prowadzonych badań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-08_K01 Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca i nauczyciela akademickiego. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań projektowych i technologicznych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematyką przygotowywanej rozprawy doktorskiej