Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Ekologia:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekologia | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Udział w zajęciach. |
W-2 | Udział w sprawdzianie wiedzy. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy o funkcjonowaniu człowieka w środowisku. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe definicje i pojęcia w ekologii. Organizmy żywe w środowisku. Nisze ekologiczne. Populacje i ich charakterystyka. Związki między populacjami. Skład ekosystemów. Łańcuchu pokarmowe. Obieg materii i energii w ekosystemach. Globalne zmaiany w ekosystemach. Równowaga ekologiczna. Ochrona środowiska( powietrze, woda, gleba, ludzie). | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie i wygłoszenie referatu. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do pisemnego sprawdzianu wiedzy. | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład. Przygotowanie referatu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z pisemnego sprawdzianu wiedzy. Wygłoszenie referatu. Udział w dyskusji. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-18_W01 Słuchacz ma wiedzę o wpływie działaności przemysłowej na ekosystemy. | ISR_3-_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-18_U01 Słuchacz ma umiejętności oceny działaności przemysłowej na ekosystemy. | ISR_3-_U05 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-18_K01 Słuchacz potrafi przewidywać środowiskowe skutki projektowania przemysłowego. | ISR_3-_K03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-18_W01 Słuchacz ma wiedzę o wpływie działaności przemysłowej na ekosystemy. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się wiedzą o wpływie działaności przemysłowej na ekosystemy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-18_U01 Słuchacz ma umiejętności oceny działaności przemysłowej na ekosystemy. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się umiejętnością oceny działaności przemysłowej na ekosystemy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-18_K01 Słuchacz potrafi przewidywać środowiskowe skutki projektowania przemysłowego. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi przewidywać środowiskowe skutki projektowania przemysłowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eugene P. Odum, Podstawy Ekologii, PWRiL, Warszawa, 1963
- Pr. Zbiorowa, Ekologia. Jej związki z różnymi dziedzinami wiedzy., Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 1997, ISBN 83-01-12210-2
- J. Banaszek, H. Wiśniewski, Podstawy Ekologii, 1999
Literatura dodatkowa
- J.E. Andrews, P. Brimblecombe, T.D.Jickells, P.S.Liss, Wprowadzenie do chemii środowiska, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2000, ISBN 83-204-2488-7