Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Komunikacja społeczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja społeczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Jednostki zewnętrzne | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Radomski <wbia@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Radomski <wbia@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zainteresowanie zagadnieniami relacji nauka - technika - społeczeństwo |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z podstawowymi zasadami komunikacji społecznej, jako narzędzia porozumienia w różnych obszarach ich bieżącej i przyszłej działalności - inżynierskiej, naukowej i dydaktycznej na poziomie akademickim. Wszystkie te obszary powinny być zrozumiałe dla ogółu społeczeństwa i środowisk, w których wymieniona działalność jest prowadzona oraz być przez nieakceptowana, co wymaga umiejętności odpowiedniego argumentowania. |
C-2 | Nabycie umiejętności prowadzenia dyskusji naukowej oraz prezentacji zagadnień z zakresu komunikacji społecznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Panel dyskusyjny po każdym wykładzie | 7 |
T-K-2 | Podsumowanie i zaliczenie zajęć | 1 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rola komunikacji społecznej w życiu gospodarczym, technicznym i akademickim oraz naukowym | 1 |
T-W-2 | Skala komunikacje społecznej – indywidualna, grupowa, krajowa, międzynarodowa i globalna | 1 |
T-W-3 | Rola języka w komunikacji społecznej – porozumienie i bariery, manipulacja w przekazywaniu treści | 1 |
T-W-4 | Komunikacja społeczna w życiu naukowym – formy i treści, relacje mistrz – uczeń (lub ich brak) | 1 |
T-W-5 | Komunikacja społeczna w dydaktyce akademickiej | 1 |
T-W-6 | Komunikacja społeczna w życiu technicznym – w budownictwie oraz w architekturze i urbanistyce i ochronie środowiska. Społeczne aspekty zrównoważonego rozwoju. Relacje fachowcy-niefachowcy | 1 |
T-W-7 | Coaching jako forma ulepszania komunikacji społecznej – relacje szef - podwładni i podwładni – szef | 1 |
7 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w konwersatoriach | 7 |
A-K-2 | Studia literaturowe w zakresie zadanych tematów | 55 |
A-K-3 | Przygotowanie indywidualnych pisemnych opracowań na zadane tematy, które będą analizowane w panelu dyskusyjnym | 27 |
A-K-4 | Zaliczenie konwersatoriów | 1 |
90 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 7 |
A-W-2 | Bieżące utrwalanie materiału wykładowego | 23 |
A-W-3 | Przygotowanie się do zaliczenia | 29 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładów | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | panel dyskusyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z zadanych opracowań |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności w panelu dyskusyjnym |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/B-05_W01 Doktorant potrafi przedstawić zadany problem zgodnie z zasadami poprawnego metodologicznie formułowania problemu, zachowując reguły poprawnych pod względem logicznym rozumowań. | ISR_3-_W03, ISR_3-_W04, ISR_3-_W05 | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-K-1, T-K-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/B-05_U01 Doktorant wykazuje umiejętność komunikowania się ze środowiskiem akademicki, inżynierskim oraz ze społeczeństwem. Odejście od hermetycznych form prezentowania osiągnięć badawczych, dydaktycznych i technicznych. Rozszerzenie rozumienia roli i zadań współczesnych ludzi nauki i techniki. | ISR_3-_U03, ISR_3-_U05 | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-K-1, T-K-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/B-05_K01 Doktorant uzyskuje kompetencje w zakresie działalności naukowo-badawczej oraz społecznej, poznając kreatywność roli uczonego. | ISR_3-_K01, ISR_3-_K05, ISR_3-_K07 | — | C-1, C-2 | T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-K-1, T-K-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/B-05_W01 Doktorant potrafi przedstawić zadany problem zgodnie z zasadami poprawnego metodologicznie formułowania problemu, zachowując reguły poprawnych pod względem logicznym rozumowań. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi przedstawić zadany problem zgodnie z zasadami poprawnego metodologicznie formułowania problemu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/B-05_U01 Doktorant wykazuje umiejętność komunikowania się ze środowiskiem akademicki, inżynierskim oraz ze społeczeństwem. Odejście od hermetycznych form prezentowania osiągnięć badawczych, dydaktycznych i technicznych. Rozszerzenie rozumienia roli i zadań współczesnych ludzi nauki i techniki. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje się umiejętnością prowadzenia dyskusji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/B-05_K01 Doktorant uzyskuje kompetencje w zakresie działalności naukowo-badawczej oraz społecznej, poznając kreatywność roli uczonego. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant wykazuje kreatywność i kompetencje w zakresie roli przyszłego uczonego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Przedmiot autorski - Materiały dostarczane na bieżąco słuchaczom
Literatura dodatkowa
- Materiały dostarczane na bieżąco słuchaczom