Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z fizyki matematycznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia z fizyki matematycznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z metodami formułowania i rozwiązywania równań fizyki matematycznej przydatnymi w prowadzeniu badań w zakresie Inżynieri Środowiska . |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Zadania, treści i zastosowanie fizyki matematycznej | 1 |
T-S-2 | Teoria podobieństwa | 1 |
T-S-3 | Liczby bezwymiarowe | 1 |
T-S-4 | Równania fizyki matematycznej | 1 |
T-S-5 | Równanie dyfuzji i przewodnictwa cieplnego | 1 |
T-S-6 | Metodologia rozwiązywania równania dyfuzji i przewodnictwa cieplnego | 1 |
T-S-7 | Metoda rozdzielania zmiennych | 1 |
T-S-8 | Metoda przekształceń całkowych | 1 |
T-S-9 | Metoda źródeł i upustów | 1 |
T-S-10 | Przykłady rozwiązań zagadnień dotyczących problemów Inzynierii Środowiska | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w seminariach | 10 |
A-S-2 | Samodzielne studiowanie literatury przedmiotu | 15 |
A-S-3 | Samodzielne przygotowanie konspektu z seminarium celem jego zaliczenia | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca - wykład informacyjny |
M-2 | Metoda eksponująca - użycie pokazów komputerowych i filmów |
M-3 | Metoda praktyczna - pokazy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykonanie zadania z fotografii i zaprezentowanie pokazu multimedialnego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-09_W01 Wiedza na temat zagadnień brzegowych i metod rozwiązywania równania dyfuzji (przewodzenia ciepła) | ISR_3-_W04 | — | C-1 | T-S-10, T-S-4, T-S-2, T-S-9, T-S-8, T-S-5, T-S-1, T-S-6, T-S-7, T-S-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-09_U01 Umiejętność formułowania i rozwiązywania zagadnień brzegowych z zakresu dyfuzji i przewodzenia ciepła | ISR_3-_U11 | — | C-1 | T-S-10, T-S-4, T-S-2, T-S-9, T-S-8, T-S-5, T-S-1, T-S-6, T-S-7, T-S-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/C-09_K01 Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom. | ISR_3-_K07 | — | C-1 | T-S-10, T-S-9, T-S-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-09_W01 Wiedza na temat zagadnień brzegowych i metod rozwiązywania równania dyfuzji (przewodzenia ciepła) | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-09_U01 Umiejętność formułowania i rozwiązywania zagadnień brzegowych z zakresu dyfuzji i przewodzenia ciepła | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/C-09_K01 Student wykazuje się kreatywnością oraz etycznym i świadomym podejściem do przekazywania wiedzy innym słuchaczom. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym opanował zakres przedmiotu i w miarę poprawnie wykonał zadania podlegające ocenie końcowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Tichonow A. N., Samarski A. A., Równania fizyki matematycznej, PWN, Warszawa, 1963, I
- Budak B. M., Samarski A. A., Tichonow A. N., Zadania i problemy fizyki matematycznej, PWN, Warszawa, 1965, I
- Godunow S. K., Równania fizyki matematycznej, WNT, Warszawa, 1975, I
- Carslaw H. T., Jaeger J. C., Conduction of Heat in Solids, At the Clarendon Press, Oxford, 1959
Literatura dodatkowa
- Gdula S. J. i inni, Przewodzenie ciepła, PWN, Warszawa, 1984