Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zachowania społeczne i etykieta zawodu nauczyciela akademickiego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Przygotowanie ogólne z zakresu wiedzy o społeczeństwie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Prezentacja wiedzy w zakresie zachowań i wizerunku nauczyciela akademickiego oraz zasad regulujących poprawne relacje między ludzmi. |
C-2 | Wyjaśnienie funkcji i celów podstawowych kanonów etykiety i wizerunku zawodowego nauczyciela akademickiego. |
C-3 | Opanowanie podstawowych (najważniejszych) umiejętności w zakresie stosowania zasad etykiety i zachowań społecznych nauczyciela akademickiego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Społeczna rola i wizerunek zawodowy nauczyciela akademickiego. | 2 |
T-W-2 | Pojęcie i zasady dobrego wychowania. | 2 |
T-W-3 | Ceremoniał i tradycje akademickie (m.in. uroczystości, tytuły akademickie, stroje, przemowy, zwroty łacińskie). | 2 |
T-W-4 | Zasady i formy pisania pism oficjalnych i nieoficjalnych. Tytulatura w korespondencji i w rozmowie. | 2 |
T-W-5 | Organizacja i przebieg wizyt oficjalnych, przygotowanie i organizacja przyjęć, zasady precedencji. | 2 |
T-W-6 | Etykieta akademicka w kontekście zróżnicowań międzykulturowych. | 2 |
T-W-7 | Etykieta w szkole wyższej w pracy ze studentem i w codziennych kontaktach ze współpracownikami. | 2 |
T-W-8 | Kolokwium zaliczeniowe | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie merytoryczne do wykładów | 80 |
A-W-3 | Konsultacje | 20 |
A-W-4 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej. | 35 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Wykład informacyjny |
M-3 | Prezentacja multimedialna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność merytoryczna |
S-2 | Ocena formująca: Konsultacje |
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/B-07_W01 Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego | ISR_3-_W05 | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/B-07_U01 Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym. | ISR_3-_U05 | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-3, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/B-07_K01 W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych. | ISR_3-_K01 | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-6, T-W-1, T-W-7, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-2 | M-1, M-2 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/B-07_W01 Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest świadomy społecznej roli i wizerumku zawodowego nauczyciela akademickiego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/B-07_U01 Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant potrafi stosować zasady etykiety i ceremoniału w życiu zawodowym i publicznym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/B-07_K01 W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych. | 2,0 | |
3,0 | W relacjach interpersonalnych wenątrzuczelnianych i zewnętrznych uwzględnia zasady etykiety nauczyciela akademickiego, posiada kompetencje zapewniające jakość realacji interpersonalnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Orłowski T., Protokół dyplomatyczny, Ceremoniał & Etykieta, PISM, Warszawa, 2006