Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S3)
Sylabus przedmiotu Szkolenie BHP i przeciwpożarowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Szkolenie BHP i przeciwpożarowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z czynnikami zagrożeń występujących w środowisku nauki i pracy |
C-2 | Nabycie umiejętności postępowania w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Regulacje prawne w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy. | 1 |
T-A-2 | Czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy, wypadki przy pracy. Kształtowanie bezpiecznych warunków pracy, ze szczególnym uwzględniem środków ochrony indywidualnej. | 1 |
T-A-3 | Zasady postępowania w sytuacji zagrożenia pożarem, techniczne środki zabezpieczenia przeciwpożarowego. | 1 |
T-A-4 | Pierwsza pomoc w stanach zagrożenia życia i zdrowia. | 1 |
T-A-5 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
5 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-2 | Metoda przypadków |
M-3 | Pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/D-1_W01 Student zna zasady i przepisy BHP oraz czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy. | ISR_3-_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/D-1_U01 Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy | ISR_3-_U05 | — | C-1 | T-A-5, T-A-4, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
ISR_3-_S3/D-1_U02 Student potrafi właściwie postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. | ISR_3-_U05 | — | C-1 | T-A-4, T-A-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ISR_3-_S3/D-1_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się | ISR_3-_K01 | — | C-1 | T-A-4, T-A-2, T-A-3, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/D-1_W01 Student zna zasady i przepisy BHP oraz czynniki zagrożeń w środowisku nauki i pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe przepisy i zasady BHP. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/D-1_U01 Student posiada umiejętność kształtowania bezpiecznych warunków pracy | 2,0 | |
3,0 | Student przestrzega ogólnych zasad i przepisów BHP. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ISR_3-_S3/D-1_U02 Student potrafi właściwie postępować w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. | 2,0 | |
3,0 | Student właściwie zachowuje się w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ISR_3-_S3/D-1_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego uczenia się | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady pracy zespołowej oraz rozumie potrzebę poszerzania swojej wiedzy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- B. Rączkowski, BHP w praktyce, ODDK, Gdańsk, 2012
Literatura dodatkowa
- D. Koradecka, red. naukowy, Bezpieczeństwo i higiena pracy, CIOP-PIB, Warszawa, 2008