Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Wycena nieruchomości rolnych i leśnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wycena nieruchomości rolnych i leśnych
Specjalność Wycena nieruchomości
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 2,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA4 15 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości i metod wyceny
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)6
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych2
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców2
T-A-4Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych2
T-A-5Wycena roślin ozdobnych i plantacji wieloletnich3
15
wykłady
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,2
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP2
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi4
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej2
T-W-5Podstawy rolnictwa5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów20
A-A-4Zebranie danych10
A-A-5Czytanie aktów prawnych12
A-A-6Opracowanie wskazanych problemów12
89
wykłady
A-W-1Czytanie wskazanej literatury i materiałów15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu14
A-W-3Uczestnictwo w wykładach25
A-W-4Uczestnictwo w wykładach5
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-4Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-5Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-6Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/7_W01
Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
E_2A_W02C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D8/7_W02
Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
E_2A_W08C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D8/7_W03
identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
E_2A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/7_U01
Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
E_2A_U01C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-4, M-3S-2, S-3, S-1
E_2A_D8/7_U02
Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
E_2A_U02C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D8/7_K01
Świadomy i zorientowny w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
E_2A_K04C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/7_W01
Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
E_2A_D8/7_W02
Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
E_2A_D8/7_W03
identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
2,0nie identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
3,0identyfikuje w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje w stopniu dobrym okoliczności, w których istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
4,5identyfikuje w stopniu więcej niz dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
5,0identyfikuje w stopniu bardzo dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/7_U01
Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich prac.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
E_2A_D8/7_U02
Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować pojęć i metod
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D8/7_K01
Świadomy i zorientowny w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Konowalczuk J. i inni, Wycena nieruchomości i gospodarstw rolnych, Zachodnie centrum organizacji, Zielona Góra, 2008
  2. Nowak A., Wycena lasów, Edukcaterra Sp.z o o, Olsztyn, 2010
  3. Podgórski M. i inni, Podstawy wyceny lasów, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2001
  4. Cymerman R. ( red ), Podstawy rolnictwa i wycena nieruchomości rolnych, Edukaterra, Olsztyn, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Łaguna T., Wycena nieruchomości i gospodarstw rolnych, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)6
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych2
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców2
T-A-4Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych2
T-A-5Wycena roślin ozdobnych i plantacji wieloletnich3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,2
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP2
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi4
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej2
T-W-5Podstawy rolnictwa5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć20
A-A-3Przygotowanie do kolokwiów20
A-A-4Zebranie danych10
A-A-5Czytanie aktów prawnych12
A-A-6Opracowanie wskazanych problemów12
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czytanie wskazanej literatury i materiałów15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu14
A-W-3Uczestnictwo w wykładach25
A-W-4Uczestnictwo w wykładach5
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_W01Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_W02Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia...
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_W03identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
3,0identyfikuje w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje w stopniu dobrym okoliczności, w których istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
4,5identyfikuje w stopniu więcej niz dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
5,0identyfikuje w stopniu bardzo dobrym okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_U01Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-4Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich prac.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_U02Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-2Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena parków, ogrodów i zieleńców
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować pojęć i metod
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D8/7_K01Świadomy i zorientowny w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu i doboru metod, praktcznego ich stosowania i rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne,grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcielasów i drzewostanów, plany urządzenia lasówjako źródło danych, przestrzenny podział lasów,oograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościanmi rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym