Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka turystyczna

Sylabus przedmiotu Procesy deweloperskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Procesy deweloperskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych terminów związanych z procesami deweloperskimi.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.1
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.1
T-A-3Umowa deweloperska.1
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.2
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.2
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.1
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Czytanie wskazanej literatury6
A-A-3Przygotowywanie do zaliczenia9
A-A-4Uczestnictwo w konsultacjach6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O20_W01
Posiada rozszerzoną wiedzę na temat procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
E_2A_W08C-5, C-6, C-1, C-2, C-4, C-3T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O20_U01
Posiada umiejętność właściwej identyfikacji poszczególnych etapów procesu deweloperskiego i związanych z nimi właściwych relacji z otoczeniem. Ma umiejętność wstępnej oceny umowy deweloperskiej.
E_2A_U01C-5, C-6, C-1, C-2, C-4, C-3T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_O20_K01
Absolwent jest przygotowany do strukturalnej oceny procesów deweloperskich obejmującej swoim zakresem zróżnicowanych uczestników procesu deweloperskiego.
E_2A_K06C-5, C-6, C-1, C-2, C-4, C-3T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O20_W01
Posiada rozszerzoną wiedzę na temat procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy w zakresie prowadzonego przedmiotu.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O20_U01
Posiada umiejętność właściwej identyfikacji poszczególnych etapów procesu deweloperskiego i związanych z nimi właściwych relacji z otoczeniem. Ma umiejętność wstępnej oceny umowy deweloperskiej.
2,0Nie posiada w elementarnym stopniu wskazanych umiejętności.
3,0Posiada wskazane umiejętności w stopniu dostatecznym.
3,5Posiada wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Posiada wskazane umiejętności w stopniu dobrym.
4,5Posiada wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Posiada wskazane umiejętności w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_O20_K01
Absolwent jest przygotowany do strukturalnej oceny procesów deweloperskich obejmującej swoim zakresem zróżnicowanych uczestników procesu deweloperskiego.
2,0Absolwent w elementarnym stopniu nie jest przygotowany do opisanej oceny.
3,0Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu dostatecznym.
3,5Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu dobrym.
4,5Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. R. Strzelczyk, Umowa deweloperska w systemie prawa prywatnego, C. H. Beck, Warszawa, 2013
  2. P. Kunicki, Umowa deweloperska., C. H. Beck, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Mięsięcznik "Nieruchomości C. H. Beck", C. H. Beck, Warszawa, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.1
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.1
T-A-3Umowa deweloperska.1
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.2
T-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.2
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.1
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Czytanie wskazanej literatury6
A-A-3Przygotowywanie do zaliczenia9
A-A-4Uczestnictwo w konsultacjach6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O20_W01Posiada rozszerzoną wiedzę na temat procesów deweloperskich zachodzących na rynku nieruchomości: ich społeczno-gospodarczych uwarunkowań, umów stosowanych przez deweloperów, form działalności deweloperskiej, sposobów zabezpieczania klientów dewelopera w trakcie realizacji procesu deweloperskiego oraz wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
C-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
Treści programoweT-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.
T-A-3Umowa deweloperska.
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnej wiedzy w zakresie prowadzonego przedmiotu.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie prowadzonego przedmiotu w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O20_U01Posiada umiejętność właściwej identyfikacji poszczególnych etapów procesu deweloperskiego i związanych z nimi właściwych relacji z otoczeniem. Ma umiejętność wstępnej oceny umowy deweloperskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
C-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
Treści programoweT-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.
T-A-3Umowa deweloperska.
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada w elementarnym stopniu wskazanych umiejętności.
3,0Posiada wskazane umiejętności w stopniu dostatecznym.
3,5Posiada wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Posiada wskazane umiejętności w stopniu dobrym.
4,5Posiada wskazane umiejętności w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Posiada wskazane umiejętności w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_O20_K01Absolwent jest przygotowany do strukturalnej oceny procesów deweloperskich obejmującej swoim zakresem zróżnicowanych uczestników procesu deweloperskiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5Zapoznanie studentów z zagadnieniem upadłości dewelopera i jej konsekwencjami dla jego klientów.
C-6Zapoznanie studentów z gospodarczo-społecznymi warunkami funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
C-1Zapoznanie studentów z formami wykonywania działalności deweloperskiej.
C-2Omówienie umów deweloperskich stosowanych na rynku.
C-4Omówienie zagadnienia wyodrębniania nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
C-3Przedstawienie sposobów zabezpieczeń realizacji procesu deweloperskiego.
Treści programoweT-A-5Wyodrębnianie nieruchomości lokalowych przez deweloperów.
T-A-1Formy wykonywania działalności deweloperskiej.
T-A-2Prospekt informacyjny dla klientów deweloperów.
T-A-3Umowa deweloperska.
T-A-4Zabezpieczenia związane z realizacją procesu deweloperskiego.
T-A-6Upadłość dewelopera i jej konsekwencje dla klientów.
T-A-7Ekonomiczne uwarunkowania funkcjonowania deweloperów na rynku nieruchomości.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Rozwiązywanie przez studentów wskazanych przez nauczyciela studiów przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie w formie testu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach.
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązywanych studiów przypadków.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent w elementarnym stopniu nie jest przygotowany do opisanej oceny.
3,0Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu dostatecznym.
3,5Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu dobrym.
4,5Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Absolwent jest przygotowany do opisanej oceny w stopniu bardzo dobrym.