Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Podstawy gospodarowania kapitałem ludzkim:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy gospodarowania kapitałem ludzkim | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozumienie strategicznej roli kapitału ludzkiego w gospodarce opartej na wiedzy. |
C-2 | Znajomość koncepcji kapitału ludzkiego. |
C-3 | Znajomość metod analizy kapitału ludzkiego na poziomie mikro i makro. |
C-4 | Umiejętność diagnozy potencjału kompetencyjnego. |
C-5 | Umiejętność wartościowania kapitału ludzkiego wybranymi metodami. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Diagnoza kapitału ludzkiego w organizacji. | 10 |
T-P-2 | Wartościowanie kapitału ludzkiego | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Powstanie i ewolucja kapitału ludzkiego. | 1 |
T-W-2 | Struktura kapitału ludzkiego | 1 |
T-W-3 | Koncepcje i analizy kapitału ludzkiego w ujęciu makro i mikro ekonomicznym. | 1 |
T-W-4 | Pomiar kapitału ludzkiego | 2 |
T-W-5 | Wartość kapitału ludzkiego dla organizacji | 2 |
T-W-6 | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | 3 |
T-W-7 | Rola kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach wiedzy | 2 |
T-W-8 | Inwestycje w kapitał ludzki | 2 |
T-W-9 | Kapitał ludzki w programach Unii Europejskiej | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Praca projektowa związana z diagnozą profilu kompetencyjnego. | 20 |
A-P-2 | Przygotowanie do ćwiczeń z wartościowania kapitału ludzkiego metodami dochodowymi i wykonanie i zaliczenie przykładowej metody na otrzymanych danych. | 3 |
A-P-3 | Przygotowanie do ćwiczeń z wartościowania kapitału ludzkiego metodami kosztowymi, wykonanie i zaliczenie przykładowej metody na otrzymanych danych. | 3 |
A-P-4 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
A-P-5 | Wykonanie samodzielnego zadania - Klasyfikacja Zawodów | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Zaliczenie wykładów | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do pisemnego zaliczenia części wykładowej. | 43 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
M-4 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonanych samodzielnie ćwiczeń na podstawie otrzymanych danych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne treści programowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Wykonanie i zaliczenie pracy projektowej związanej z diagnozą profilu kompetencyjnego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C1_W01 Student jest w stanie zdefiniować i wytłumaczyć istotę, koncepcje i strategiczne znaczenie kapitału ludzkiego we współczesnej gospodarce | E_2A_W05, E_2A_W10, E_2A_W13 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-9, T-W-3, T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_C1_U01 Potrafi posługiwać się wybranymi metodami diagnozy kapitału ludzkiego | E_2A_U01, E_2A_U03, E_2A_U08, E_2A_U10, E_2A_U11, E_2A_U13 | — | C-4 | T-P-1 | M-3, M-4 | S-1, S-3 |
E_2A_C1_U02 Potrafi posługiwać się wybranymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego | E_2A_U01, E_2A_U03, E_2A_U08, E_2A_U10, E_2A_U12, E_2A_U13 | — | C-5 | T-P-2 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C1_W01 Student jest w stanie zdefiniować i wytłumaczyć istotę, koncepcje i strategiczne znaczenie kapitału ludzkiego we współczesnej gospodarce | 2,0 | Student nie potrafi objaśnić istoty i znaczenia kapitału ludzkiego |
3,0 | Potrafi zdefiniować podstawowe koncepcje kapitału ludzkiego i w sposób ogólny potrafi zinterpretować jego znaczenie we współczesnej gospodarce | |
3,5 | Potrafi opisać i zinterpretować podstawowe koncepcje kapitału ludzkiego i jego znaczenie we współczesnej gospodarce | |
4,0 | Potrafi opisać i scharakteryzować zagadnienia związane z genezą kapitału ludzkiego, jego strukturą, sposobami pomiaru i znaczeniem w gospodarce opartej na wiedzy | |
4,5 | Ma bardzo dobrą wiedzę na temat zagadnien związanych z genezą kapitału ludzkiego, jego strukturą, sposobami pomiaru i znaczeniem w gospodarce opartej na wiedzy | |
5,0 | Ma znakomitą wiedzę na temat zagadnien związanych z genezą kapitału ludzkiego, jego strukturą, sposobami pomiaru i znaczeniem w gospodarce opartej na wiedzy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_C1_U01 Potrafi posługiwać się wybranymi metodami diagnozy kapitału ludzkiego | 2,0 | Niezadawalająco potrafi posługiwać się wybranymi metodami diagnozy kapitału ludzkiego |
3,0 | Potrafi posługiwać się tylko nielicznymi metodami diagnozy kapitału ludzkiego | |
3,5 | Zadawalająco potrafi posługiwać się wybranymi metodami diagnozy kapitału ludzkiego | |
4,0 | Dobrze potrafi posługiwać się wybranymi metodami diagnozy kapitału ludzkiego | |
4,5 | Bardzo dobrze potrafi posługiwać się metodami diagnozy kapitału ludzkiego | |
5,0 | Znakomicie potrafi posługiwać się metodami diagnozy kapitału ludzkiego | |
E_2A_C1_U02 Potrafi posługiwać się wybranymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego | 2,0 | Niezadawalająco potrafi posługiwać się poznanymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego |
3,0 | Zadawalająco potrafi posługiwać się tylko niektórymi poznanymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego | |
3,5 | Zadawalająco potrafi posługiwać się poznanymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego | |
4,0 | Dobrze potrafi posługiwać się poznanymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego | |
4,5 | Bardzo dobrze potrafi posługiwać się poznanymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego | |
5,0 | Znakomicie potrafi posługiwać się poznanymi metodami wartościowania kapitału ludzkiego |
Literatura podstawowa
- Paweł Bochniarz i Krzysztof Gugała, Budowanie i pomiar kapitału ludzkiego w firmie, Poltext, Warszawa, 2005
- Marta Juchnowicz (Red.), Elastyczne zarządzanie kapitałem ludzkim w organizacji wiedzy, Difin, Warszawa, 2007
- Grzegorz Łukasiewicz, Kapitał ludzki organizacji, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi, PWE, Warszawa, 2004