Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Seminarium II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wybrany problem badawczy i cel pracy dyplomowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przygotowanie do napisania pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji | 2 |
T-S-2 | Charakterystyka obiektu badań | 2 |
T-S-3 | Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy | 2 |
T-S-4 | Uzupełnianie zebranego materiału | 2 |
T-S-5 | Wstępne opracowanie zebranego materiału | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-S-2 | przegląd literatury tematu | 10 |
A-S-3 | napisanie charakterystyki obiektu badań | 5 |
A-S-4 | przygotowanie sie do prezentacji zebranych materiałów | 6 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematów wstepnych opracowań. |
M-2 | Referaty przygotowane przez studentów |
M-3 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego I rozdziału pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A2_W02 student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy | E_2A_W06 | — | C-1 | T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4 | M-2, M-3, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A2_U02 student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy | E_2A_U01, E_2A_U04 | — | C-1 | T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A2_K02 student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania | E_2A_K04, E_2A_K06 | — | C-1 | T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-5 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A2_W02 student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy | 2,0 | |
3,0 | student powinien wiedzieć jak scharakteryzować wybrany podmiot, aby odpowiadało to wybranemu tematowi i celowi pracy | |
3,5 | student powinien wymieniać różnorodne źródła informacji przydatnych przy pisaniu pracy | |
4,0 | student opanował zasady pisania pracy, łącznie z tworzeniem przypisów, odsyłaczy, załączników i spisów | |
4,5 | student potrafi opracować zebrany materiał w formie tekstowej i graficznej | |
5,0 | student zna teorię związaną ze swoim tematem i wymienia istotne problemy, zagadnienia, rozumie trendy i przemiany |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A2_U02 student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy | 2,0 | |
3,0 | student umie posłużyc się wieloma metodami badawczymi | |
3,5 | student samodzielnie planuje proces badawczy, potrafi stworzyć raport z badań | |
4,0 | student samodzielnie planuje i realizuje proces pisania pracy | |
4,5 | student potrafi ocenić stopień realizacji pracy | |
5,0 | student potrafi zaprezentować temat pracy , wyjaśniając wykorzystane metody i zrealizowane cele, przy zastosowaniu prezentacji multimedialnej |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A2_K02 student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania | 2,0 | |
3,0 | student ma świadomość potrzeby planowania działań, a także zbierania odpowiednich informacji i ich krytycznej oceny | |
3,5 | student aktywnie poszukuje informacji | |
4,0 | student przestrzega zasad etyki badaczy | |
4,5 | student potrafi ocenić postępy swoje i innych | |
5,0 | student jest zorientowany na rozwój osobisty |
Literatura podstawowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009