Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Seminarium II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>, Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 9 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wybrany problem badawczy i cel pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji2
T-S-2Charakterystyka obiektu badań2
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy2
T-S-4Uzupełnianie zebranego materiału2
T-S-5Wstępne opracowanie zebranego materiału1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach9
A-S-2przegląd literatury tematu10
A-S-3napisanie charakterystyki obiektu badań5
A-S-4przygotowanie sie do prezentacji zebranych materiałów6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematów wstepnych opracowań.
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego I rozdziału pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A2_W02
student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy
E_2A_W06C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A2_U02
student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy
E_2A_U01, E_2A_U04C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_A2_K02
student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania
E_2A_K04, E_2A_K06C-1T-S-2, T-S-1, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A2_W02
student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy
2,0
3,0student powinien wiedzieć jak scharakteryzować wybrany podmiot, aby odpowiadało to wybranemu tematowi i celowi pracy
3,5student powinien wymieniać różnorodne źródła informacji przydatnych przy pisaniu pracy
4,0student opanował zasady pisania pracy, łącznie z tworzeniem przypisów, odsyłaczy, załączników i spisów
4,5student potrafi opracować zebrany materiał w formie tekstowej i graficznej
5,0student zna teorię związaną ze swoim tematem i wymienia istotne problemy, zagadnienia, rozumie trendy i przemiany

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A2_U02
student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy
2,0
3,0student umie posłużyc się wieloma metodami badawczymi
3,5student samodzielnie planuje proces badawczy, potrafi stworzyć raport z badań
4,0student samodzielnie planuje i realizuje proces pisania pracy
4,5student potrafi ocenić stopień realizacji pracy
5,0student potrafi zaprezentować temat pracy , wyjaśniając wykorzystane metody i zrealizowane cele, przy zastosowaniu prezentacji multimedialnej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_A2_K02
student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania
2,0
3,0student ma świadomość potrzeby planowania działań, a także zbierania odpowiednich informacji i ich krytycznej oceny
3,5student aktywnie poszukuje informacji
4,0student przestrzega zasad etyki badaczy
4,5student potrafi ocenić postępy swoje i innych
5,0student jest zorientowany na rozwój osobisty

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji2
T-S-2Charakterystyka obiektu badań2
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy2
T-S-4Uzupełnianie zebranego materiału2
T-S-5Wstępne opracowanie zebranego materiału1
9

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach9
A-S-2przegląd literatury tematu10
A-S-3napisanie charakterystyki obiektu badań5
A-S-4przygotowanie sie do prezentacji zebranych materiałów6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A2_W02student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych, a także do przygotowania pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Charakterystyka obiektu badań
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy
T-S-4Uzupełnianie zebranego materiału
Metody nauczaniaM-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
M-1Prezentacja tematów wstepnych opracowań.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego I rozdziału pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student powinien wiedzieć jak scharakteryzować wybrany podmiot, aby odpowiadało to wybranemu tematowi i celowi pracy
3,5student powinien wymieniać różnorodne źródła informacji przydatnych przy pisaniu pracy
4,0student opanował zasady pisania pracy, łącznie z tworzeniem przypisów, odsyłaczy, załączników i spisów
4,5student potrafi opracować zebrany materiał w formie tekstowej i graficznej
5,0student zna teorię związaną ze swoim tematem i wymienia istotne problemy, zagadnienia, rozumie trendy i przemiany
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A2_U02student potrafi wykorzystać różne metody do rozwiązania problemu badawczego a nastepnie potrafi zaprezentowac wyniki swojej pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Charakterystyka obiektu badań
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy
T-S-4Uzupełnianie zebranego materiału
T-S-5Wstępne opracowanie zebranego materiału
Metody nauczaniaM-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego I rozdziału pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie posłużyc się wieloma metodami badawczymi
3,5student samodzielnie planuje proces badawczy, potrafi stworzyć raport z badań
4,0student samodzielnie planuje i realizuje proces pisania pracy
4,5student potrafi ocenić stopień realizacji pracy
5,0student potrafi zaprezentować temat pracy , wyjaśniając wykorzystane metody i zrealizowane cele, przy zastosowaniu prezentacji multimedialnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_A2_K02student ma wykazać zdolności w wykorzystaniu wiedzy, kreatywnego opracowania wyników oraz umiejetności ich prezentowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Charakterystyka obiektu badań
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy
T-S-4Uzupełnianie zebranego materiału
T-S-5Wstępne opracowanie zebranego materiału
Metody nauczaniaM-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego I rozdziału pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma świadomość potrzeby planowania działań, a także zbierania odpowiednich informacji i ich krytycznej oceny
3,5student aktywnie poszukuje informacji
4,0student przestrzega zasad etyki badaczy
4,5student potrafi ocenić postępy swoje i innych
5,0student jest zorientowany na rozwój osobisty