Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Teoretyczne podstawy międzynarodowej wymiany usług i migracji czynników twórczych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoretyczne podstawy międzynarodowej wymiany usług i migracji czynników twórczych
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro i mikroekonomii,

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.3
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.3
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).3
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.3
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.3
T-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.3
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.3
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.3
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.3
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład podający

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
S-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/12_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-2
E_1A_D9/12_W02
Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/12_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U16, E_1A_U19C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1, S-2
E_1A_D9/12_U02
Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04, E_1A_U16C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/12_K01
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K06, E_1A_K01C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1
E_1A_D9/12_K02
potrafi pracować w grupie
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K09, E_1A_K10, E_1A_K01C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1
E_1A_D9/12_K03
Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
E_1A_K02, E_1A_K08, E_1A_K10, E_1A_K01C-1T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/12_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/12_W02
Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji
2,0Nie zna pojęcia, kierunków i form wymiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/12_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/12_U02
Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji
2,0Nie identyfikuje głownych kierunków wzmiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/12_K01
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/12_K02
potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy
E_1A_D9/12_K03
Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
2,0Student nie Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Rynarzewski T., Zielińska-Głębocka A., Międzynarodowe stosunki gospodarcze. Teoria wymiany i polityki handlu międzynarodowego, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2006
  2. red. nauk. Jana Rymarczyka, Handel zagraniczny. Organizacja i technika, PWE, Warszawa, 2005
  3. Misala J., Wymiana międzynarodowa i gospodarka światowa. Teoria i mechanizmy funkcjonowania, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Guzek Marian, Międzynarodowe stosunki gospodarcze. Zarys teorii i polityki handlowej, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, Poznań, 2004, Wyd. II.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.3
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.3
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).3
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.3
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.3
T-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.3
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.3
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.3
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.3
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.3
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_W02Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna pojęcia, kierunków i form wymiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i kierunki i formy wymiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U19Interpretuje wybrane problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
S-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_U02Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje głownych kierunków wzmiany usług i migracji czynników produkcji
3,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne kierunki wzmiany usług i migracji czynników produkcji w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_K01ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_K02potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/12_K03Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K08Skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy z zakresu współczesnej teorii i praktycznych zagadnień międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Treści programoweT-W-6Teorie i hipotezy rozwoju zagranicznych inwestycji kapitałowych.
T-W-9Modele rozwoju międzynarodowej wymiany usług.
T-W-5Teoria międzynarodowej migracji wiedzy technicznej.
T-W-1Pojęcie usług i specyfika handlu międzynarodowego usługami.
T-W-4Teoria międzynarodowej migracji kapitału.
T-W-3Teoria migracji ludności (siły roboczej).
T-W-7Typologie usług wymienianych w teorii międzynarodowej oraz transakcji międzynarodowych.
T-W-8Problematyka międzynarodowej wymiany usług w teoriach handlu międzynarodowego.
T-W-10Migracja kapitału a handel międzynarodowy.
T-W-2Istota i podział teorii międzynarodowej migracji czynników wytwórczych.
Metody nauczaniaM-1wykład podający
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze
3,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dostatecznym
3,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu więcej niż dostateczny
4,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu dobrym
4,5Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu wieciej niż dobrym
5,0Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze w stopniu bardzo dobrym