Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Analityka gospodarcza

Sylabus przedmiotu Podstawy zachowań ludzi na rynku pracy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy zachowań ludzi na rynku pracy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza o zachowaniach ludzi na rynku pracy wyniesiona ze szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: znać psychologiczne uwarunkowania zahchowania się człowieka na rynku pracy.
C-2Charakteryzować strategie zachowań człowieka na rynku pracy.
C-3Znać psychologiczne uwarunkowania postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
C-4Znać mechanizmy zachowania osób bezrobotnych.
C-5Znać możliwości dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zagadnienia wprowadzające - definicje, cel i zakres przedmiotu.2
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.4
T-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.4
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.3
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.5
T-P-6Uwarunkowania gospodarcze i społęczne aktywizacji na rynku pracy, działania na rzecz poprawy efektywności kształcenia.4
T-P-7Prezentacja projektów.5
T-P-8Posumowanie wyników projektów.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach30
A-P-2Praca własna studenta obejmująca: -przygotowanie projektów, -opracowanie zadań zleconych przez nauczyciela, -dobor i analiza materiałów wtórnych (literatury przedmiotu), -udział w konsultacjach celem: weryfikacji poczynionych postępów, uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące tresci poszczególnych jednostek metodycznych30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda projektu edukacyjnego
M-2Klasyczna metoda problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O10/1_W01
Student rozumie i opisuje psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy
E_1A_W04, E_1A_W09, E_1A_W15C-1T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-P-7, T-P-6M-2, M-1S-1, S-2
E_1A_O10/1_W02
Student ma pogłębioną wiedzę na temat psychologicznych uwarunkowań postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
E_1A_W04, E_1A_W09, E_1A_W15C-3T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2, T-P-7, T-P-6M-1S-1, S-2
E_1A_O10/1_W03
Student zna kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy oraz wie jak je doskonalić
E_1A_W04C-3, C-5T-P-3, T-P-5M-2, M-1S-1, S-2
E_1A_O10/1_W04
Student zna typy postaw osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, charakteryzuje indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
E_1A_W04C-3, C-4T-P-5, T-P-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O10/1_U01
Student potrafi analizować sytuację na rynku pracy w kontekście postaw osób na rynku pracy i wymagań pracodawców.
E_1A_U12C-1, C-5T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2, T-P-7, T-P-6M-2, M-1S-1, S-2
E_1A_O10/1_U02
Potrafi projektować działania ograniczające bezrobocie, minimalizujące jego negatywne konsekwencje i wspomagające wychodzenie z bezrobocia w zakresie postaw i zachowań uczestników na rynku pracy.
E_1A_U12C-5T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O10/1_K01
Student dostrzega i formułuje problemy etyczne związane ze zjawiskiem bezrobocia w wymiarze jednostkowycm i globalnym.
E_1A_K05C-1, C-2T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2, T-P-7, T-P-6M-2, M-1S-2
E_1A_O10/1_K02
Jest wrażliwy na położenie życiowe osób zagrożonych wykluczeniem społecznym spowodowanym bezrobociem.
E_1A_K05C-3, C-4, C-5T-P-2M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O10/1_W01
Student rozumie i opisuje psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobów i obszarów zastosowania neurolingwistycznego programowania w biznesie i życiu prywatnym.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
E_1A_O10/1_W02
Student ma pogłębioną wiedzę na temat psychologicznych uwarunkowań postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących zachowań na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
E_1A_O10/1_W03
Student zna kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy oraz wie jak je doskonalić
2,0Nie ma elementarnej wiedzy z zakresu podstawowych pojęć z zakresu postaw na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakrseie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstwowy materaiła programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstwowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakrseie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy, jakość wypowiedzi na ogół poprawna.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia widzy opanował wszytskie treści programowe, - w zakresie opanowania wiedzy pryswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zaiteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy bez trudnosci.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakrseie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie.
E_1A_O10/1_W04
Student zna typy postaw osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, charakteryzuje indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
2,0Nie ma elementarnej wiedzy z zakresu podstwowych pojęć z zakresu zachowań na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstwowy materiał programowy, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średniozainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstswowy zakres materiału, - w zakrseie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku dow wiedzy średni zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy jakość wpowiedzi w przeważającej mierze błędna, -
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakrseie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie cały zakres matreriału, - w zakrseie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakrseie stosunku do wiedzy wykazjuje zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzu na ogół poprawna
4,5Studeny - w zakresie wiedzy opanowął cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zaiteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy bez zastrzeżeń, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy odpowiad bezbłędnym językiem prawidłowo i pewnie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O10/1_U01
Student potrafi analizować sytuację na rynku pracy w kontekście postaw osób na rynku pracy i wymagań pracodawców.
2,0Student nie potrafi scharakteryzowaćpodstawowych pojęć związanych z zachowaniami na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
E_1A_O10/1_U02
Potrafi projektować działania ograniczające bezrobocie, minimalizujące jego negatywne konsekwencje i wspomagające wychodzenie z bezrobocia w zakresie postaw i zachowań uczestników na rynku pracy.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych pojęć związanych z zachowaniami na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O10/1_K01
Student dostrzega i formułuje problemy etyczne związane ze zjawiskiem bezrobocia w wymiarze jednostkowycm i globalnym.
2,0Student nie jest świadomy postaw i zachowań na rynku pracy.
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
E_1A_O10/1_K02
Jest wrażliwy na położenie życiowe osób zagrożonych wykluczeniem społecznym spowodowanym bezrobociem.
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych pojęć związanych z zachowaniami na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. BandlerR.,Grinder J., Struktura magii. Kształtowanie ludzkiej psychiki, czyli wiecej niż NLP, Onepress, Gliwice, 2008
  2. Bandler R.,MacDonald W., NLP Twoich zmysłów.Wiedza dla wtajemniczonych, Onepress, Gliwice, 2009
  3. Seymour J., Wprowadzenie do programowania neurolingwistycznego, Zysk i S-ka, Poznań, 1998

Literatura dodatkowa

  1. Wypler W., Zmiany w obrazie siebie u uczestników treningu Programowania Neurolingwistycznego, Studia Psychologika, Warszawa, 2004, 5

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zagadnienia wprowadzające - definicje, cel i zakres przedmiotu.2
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.4
T-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.4
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.3
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.5
T-P-6Uwarunkowania gospodarcze i społęczne aktywizacji na rynku pracy, działania na rzecz poprawy efektywności kształcenia.4
T-P-7Prezentacja projektów.5
T-P-8Posumowanie wyników projektów.3
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach i konsultacjach30
A-P-2Praca własna studenta obejmująca: -przygotowanie projektów, -opracowanie zadań zleconych przez nauczyciela, -dobor i analiza materiałów wtórnych (literatury przedmiotu), -udział w konsultacjach celem: weryfikacji poczynionych postępów, uzyskanie odpowiedzi na nurtujące pytania dotyczące tresci poszczególnych jednostek metodycznych30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_W01Student rozumie i opisuje psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
E_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: znać psychologiczne uwarunkowania zahchowania się człowieka na rynku pracy.
Treści programoweT-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
T-P-7Prezentacja projektów.
T-P-6Uwarunkowania gospodarcze i społęczne aktywizacji na rynku pracy, działania na rzecz poprawy efektywności kształcenia.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobów i obszarów zastosowania neurolingwistycznego programowania w biznesie i życiu prywatnym.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_W02Student ma pogłębioną wiedzę na temat psychologicznych uwarunkowań postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
E_1A_W15Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-3Znać psychologiczne uwarunkowania postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
Treści programoweT-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
T-P-1Zagadnienia wprowadzające - definicje, cel i zakres przedmiotu.
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
T-P-7Prezentacja projektów.
T-P-6Uwarunkowania gospodarcze i społęczne aktywizacji na rynku pracy, działania na rzecz poprawy efektywności kształcenia.
Metody nauczaniaM-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: - nie zna podstawowych zagadnień dotyczących zachowań na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_W03Student zna kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy oraz wie jak je doskonalić
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-3Znać psychologiczne uwarunkowania postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
C-5Znać możliwości dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Treści programoweT-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma elementarnej wiedzy z zakresu podstawowych pojęć z zakresu postaw na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakrseie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstwowy materaiła programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstwowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakrseie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy, jakość wypowiedzi na ogół poprawna.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia widzy opanował wszytskie treści programowe, - w zakresie opanowania wiedzy pryswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zaiteresowanie, w zakresie wyrażania wiedzy bez trudnosci.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakrseie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy odpowiada bezbłędnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_W04Student zna typy postaw osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, charakteryzuje indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-3Znać psychologiczne uwarunkowania postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
C-4Znać mechanizmy zachowania osób bezrobotnych.
Treści programoweT-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma elementarnej wiedzy z zakresu podstwowych pojęć z zakresu zachowań na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstwowy materiał programowy, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średniozainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstswowy zakres materiału, - w zakrseie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku dow wiedzy średni zainteresowany, - w zakresie wyrażania wiedzy jakość wpowiedzi w przeważającej mierze błędna, -
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakrseie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie cały zakres matreriału, - w zakrseie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakrseie stosunku do wiedzy wykazjuje zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy jakość wypowiedzu na ogół poprawna
4,5Studeny - w zakresie wiedzy opanowął cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zaiteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy bez trudności
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy bez zastrzeżeń, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą, - w zakresie wyrażania wiedzy odpowiad bezbłędnym językiem prawidłowo i pewnie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_U01Student potrafi analizować sytuację na rynku pracy w kontekście postaw osób na rynku pracy i wymagań pracodawców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: znać psychologiczne uwarunkowania zahchowania się człowieka na rynku pracy.
C-5Znać możliwości dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Treści programoweT-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
T-P-1Zagadnienia wprowadzające - definicje, cel i zakres przedmiotu.
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
T-P-7Prezentacja projektów.
T-P-6Uwarunkowania gospodarcze i społęczne aktywizacji na rynku pracy, działania na rzecz poprawy efektywności kształcenia.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzowaćpodstawowych pojęć związanych z zachowaniami na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_U02Potrafi projektować działania ograniczające bezrobocie, minimalizujące jego negatywne konsekwencje i wspomagające wychodzenie z bezrobocia w zakresie postaw i zachowań uczestników na rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-5Znać możliwości dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Treści programoweT-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych pojęć związanych z zachowaniami na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_K01Student dostrzega i formułuje problemy etyczne związane ze zjawiskiem bezrobocia w wymiarze jednostkowycm i globalnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-1W wyniku zorganizowanego procesu kształcenia student będzie: znać psychologiczne uwarunkowania zahchowania się człowieka na rynku pracy.
C-2Charakteryzować strategie zachowań człowieka na rynku pracy.
Treści programoweT-P-3Kompetencje kluczowe na współczesnym rynku pracy jako wymóg współczesnego rynku pracy - stan i doskonalenie.
T-P-4Istota i pojęcie przedsiębiorczości indywidualnej - cechy ułatwiające i utrudniające działania przędsiebiorcze.
T-P-5Postawy osób bezrobotnych i fazy pozostawania bez pracy, indywidualne i społeczne konsekwencje bezrobocia.
T-P-1Zagadnienia wprowadzające - definicje, cel i zakres przedmiotu.
T-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
T-P-7Prezentacja projektów.
T-P-6Uwarunkowania gospodarcze i społęczne aktywizacji na rynku pracy, działania na rzecz poprawy efektywności kształcenia.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy postaw i zachowań na rynku pracy.
3,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o elementarnym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
3,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o podstawowym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
4,5Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużym zainteresowaniu problematyką możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
5,0Prezentuje poglądy i opinie swiadczące o dużej ciekawości poznawczej w zakresie problematyki możliwości wykorzystania metod i technik nlp w celu wpływania na własne i cudze procesy emocjonalne i myslowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O10/1_K02Jest wrażliwy na położenie życiowe osób zagrożonych wykluczeniem społecznym spowodowanym bezrobociem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-3Znać psychologiczne uwarunkowania postaw przedsiębiorczych na rynku pracy.
C-4Znać mechanizmy zachowania osób bezrobotnych.
C-5Znać możliwości dostosowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy.
Treści programoweT-P-2Psychologiczne uwarunkowania zachowania się człowieka na rynku pracy.
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa
M-1Metoda projektu edukacyjnego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność podczas zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Przygotowanie prezentacji pracy metodą projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzować podstawowych pojęć związanych z zachowaniami na rynku pracy.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie-ciekawość poznawczą, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie.