Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Ekonomia integracji europejskiej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ekonomia integracji europejskiej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 30 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy znajomości mikro i makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-11. poznanie i zrozumienie podstaw integracji europejskiej
C-2zrozumienie mechanizmów politycznych i gospodarczych zwizanaych z funkcjonowaniem europejskich ugrupowań integracyjnych
C-3zrozumienie kierunków zmian w funkcjonowaniu UE

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;10
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;4
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;4
T-A-44. Charakterystyka EFTA,4
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,4
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1przygotowanie do zajęć50
A-A-2studiowanie literatury10
A-A-3uczestnictwo w zajęciach30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
M-3metody aktywizujące: analiza studiów przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C6_W01
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu integracji europejskiej
E_1A_W01, E_1A_W03C-1T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2
E_1A_C6_W02
Identyfikuje podstawowe kategorie dotyczące zagadnień z integracji europejskiej
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05C-1T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2S-2
E_1A_C6_W03
Zna kompetencje podstawowych organów Unii Europejskiej
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03C-1T-A-2, T-A-1M-1, M-2, M-3S-2
E_1A_C6_W04
Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04, E_1A_W05C-3, C-2, C-1T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C6_U01
analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów w sferze integracji europejskiej
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05C-3, C-2T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_C6_K01
pracuje w zespole pełniąc różne role pracuje samodzielnie
E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K01C-2, C-1T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_C6_W01
Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu integracji europejskiej
2,0Brak zrozumienia istoty integracji
3,0Rozumienie znaczenia procesów integracyjnych dla rozwoju gospodarczego państw
3,5Znajomość podstawowych instrumentów integracji a także umiejętność oszacowania ich wpływu na gospodarkę
4,0Dobra znajomość znaczenia procesów integracyjnych dla gospodarki,
4,5Zrozumienie istoty i znaczenia integracji dla gospodarki
5,0Doskonałe zrozumienie istoty i znaczenia procesów integracyjnych dla gospodarki, Szeroka wiedza z zakresu procesów integracyjnych na świecie
E_1A_C6_W02
Identyfikuje podstawowe kategorie dotyczące zagadnień z integracji europejskiej
2,0Brak znajomości podstawowych kategorii i zagadnień związanych z integracją
3,0Znajomość podstawowych kategorii i zagadnień związanych z integracją
3,5Znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych zintegracją europejską
4,0Dobra znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych z integracją europejską
4,5Dobra znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych z integracją europejską. Umiejetność wyciagania wniosków w zakresie różnic między poszczególnymi ugrupowaniami
5,0Doskonała znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych z integracją europejską. Umie wyciagać wnioski w zakresie różnic miedzy poszczegolnymi ugrupowaniami.
E_1A_C6_W03
Zna kompetencje podstawowych organów Unii Europejskiej
2,0Nie zna podstawowych kompetencji organów UE
3,0Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu dostatecznym
3,5Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu dobrym
4,5Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu bardzo dobrym
E_1A_C6_W04
Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie
2,0Nie zna celów innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie
3,0Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu dostatecznym
3,5Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu dobrym
4,5Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_C6_U01
analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów w sferze integracji europejskiej
2,0nie potrafi analizować zachowań podmiotów ziwaznych z integracją europejską
3,0posiada podstawowe umięjetności w analizie zachowań i mechanizmów towarzyszących integracji europejskiej
3,5posiada podstawowe umięjetności w analizie zachowań i mechanizmów towarzyszących integracji , Potrafi powiązać więcej niż jedną organizację z tendencjami zachodzącymi we swpółczesnej europie
4,0posiada umięjetności w analizie zachowań i mechanizmów towarzyszących integracji , Potrafi powiązać więcej niż jedną organizację z tendencjami zachodzącymi we swpółczesnej Europie. Smodzielnie analizuje wybrane aspekty funkcjonowania mechanizmów integracyjnych
4,5Umie wyciągać wnioski z dotychczasowyh doświadczeń integracyjnych w Europie
5,0Potrafi znaleźć współzaleznosci miedzy procesami globalizacji a integracją europejską

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_C6_K01
pracuje w zespole pełniąc różne role pracuje samodzielnie
2,0nie bierze udziału w pracy zespołu
3,0udzaiał w pracy zespołu sprowadza się do realizacji zadań o charakterze odtwórczym
3,5pełni aktywną rolę w działaniach zespołu realizując proste zadania
4,0pełni aktywną rolę w dzialaniach zespołu realizując zadania wymagajace duzego zaangażowania
4,5jest w pelni zaangażowany w prace zespołu. Potrafi podejmować samodzielnie decyzje, przejmuje na siebie część prac
5,0Potrafi współpracować z zespołem, deleguje obowiązki w pracy zespołu, bierze udział w przedstawianiu rezultatów pracy zespołu

Literatura podstawowa

  1. Nowak A., Milczarek D, Europeistyka w zarysie, Warszawa, 2006
  2. Barcz J., Kawecka - Wyrzykowska E., Michałowska - Gorywoda K, Integracja europejska, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2007
  3. E. Oziewicz, Przemiany we współczesnej gospodarce Światowej, PWE, Warszawa, 2006
  4. Pszczółka I, EURO a integracja europejskich rynków finansowych, CeDeWu, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Grabowski T., Unia Europejska – mechanizmy integracji gospodarczej, Marszałek, Toruń, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;10
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;4
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;4
T-A-44. Charakterystyka EFTA,4
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,4
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1przygotowanie do zajęć50
A-A-2studiowanie literatury10
A-A-3uczestnictwo w zajęciach30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_C6_W01Definiuje podstawowe pojęcia z zakresu integracji europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-11. poznanie i zrozumienie podstaw integracji europejskiej
Treści programoweT-A-44. Charakterystyka EFTA,
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;
Metody nauczaniaM-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
M-3metody aktywizujące: analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak zrozumienia istoty integracji
3,0Rozumienie znaczenia procesów integracyjnych dla rozwoju gospodarczego państw
3,5Znajomość podstawowych instrumentów integracji a także umiejętność oszacowania ich wpływu na gospodarkę
4,0Dobra znajomość znaczenia procesów integracyjnych dla gospodarki,
4,5Zrozumienie istoty i znaczenia integracji dla gospodarki
5,0Doskonałe zrozumienie istoty i znaczenia procesów integracyjnych dla gospodarki, Szeroka wiedza z zakresu procesów integracyjnych na świecie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_C6_W02Identyfikuje podstawowe kategorie dotyczące zagadnień z integracji europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Cel przedmiotuC-11. poznanie i zrozumienie podstaw integracji europejskiej
Treści programoweT-A-44. Charakterystyka EFTA,
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;
Metody nauczaniaM-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak znajomości podstawowych kategorii i zagadnień związanych z integracją
3,0Znajomość podstawowych kategorii i zagadnień związanych z integracją
3,5Znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych zintegracją europejską
4,0Dobra znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych z integracją europejską
4,5Dobra znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych z integracją europejską. Umiejetność wyciagania wniosków w zakresie różnic między poszczególnymi ugrupowaniami
5,0Doskonała znajomość i umiejetność interpretacji podstawowychzagadnień zwiazanych z integracją europejską. Umie wyciagać wnioski w zakresie różnic miedzy poszczegolnymi ugrupowaniami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_C6_W03Zna kompetencje podstawowych organów Unii Europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Cel przedmiotuC-11. poznanie i zrozumienie podstaw integracji europejskiej
Treści programoweT-A-22.Filaty UE. Symbole UE;
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;
Metody nauczaniaM-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
M-3metody aktywizujące: analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych kompetencji organów UE
3,0Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu dostatecznym
3,5Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu dobrym
4,5Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna podstawowe kompetencje organów UE w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_C6_W04Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
Cel przedmiotuC-3zrozumienie kierunków zmian w funkcjonowaniu UE
C-2zrozumienie mechanizmów politycznych i gospodarczych zwizanaych z funkcjonowaniem europejskich ugrupowań integracyjnych
C-11. poznanie i zrozumienie podstaw integracji europejskiej
Treści programoweT-A-44. Charakterystyka EFTA,
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;
Metody nauczaniaM-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
M-3metody aktywizujące: analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna celów innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie
3,0Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu dostatecznym
3,5Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu dobrym
4,5Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna cele innych niż Unia Europejska organizacji integracyjnych w Europie w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_C6_U01analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów w sferze integracji europejskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-3zrozumienie kierunków zmian w funkcjonowaniu UE
C-2zrozumienie mechanizmów politycznych i gospodarczych zwizanaych z funkcjonowaniem europejskich ugrupowań integracyjnych
Treści programoweT-A-44. Charakterystyka EFTA,
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;
Metody nauczaniaM-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
M-3metody aktywizujące: analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi analizować zachowań podmiotów ziwaznych z integracją europejską
3,0posiada podstawowe umięjetności w analizie zachowań i mechanizmów towarzyszących integracji europejskiej
3,5posiada podstawowe umięjetności w analizie zachowań i mechanizmów towarzyszących integracji , Potrafi powiązać więcej niż jedną organizację z tendencjami zachodzącymi we swpółczesnej europie
4,0posiada umięjetności w analizie zachowań i mechanizmów towarzyszących integracji , Potrafi powiązać więcej niż jedną organizację z tendencjami zachodzącymi we swpółczesnej Europie. Smodzielnie analizuje wybrane aspekty funkcjonowania mechanizmów integracyjnych
4,5Umie wyciągać wnioski z dotychczasowyh doświadczeń integracyjnych w Europie
5,0Potrafi znaleźć współzaleznosci miedzy procesami globalizacji a integracją europejską
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_C6_K01pracuje w zespole pełniąc różne role pracuje samodzielnie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
Cel przedmiotuC-2zrozumienie mechanizmów politycznych i gospodarczych zwizanaych z funkcjonowaniem europejskich ugrupowań integracyjnych
C-11. poznanie i zrozumienie podstaw integracji europejskiej
Treści programoweT-A-44. Charakterystyka EFTA,
T-A-66.Polska droga do UE. Miejsce i rola Polski w UE
T-A-55. Charakterystyka CEFTA,BFTA. WNP,
T-A-22.Filaty UE. Symbole UE;
T-A-11. Instytucje UE. Budżet UE;
T-A-33.Integracja w sferze rynku czynników produkcji – wspólne rynki UE;
Metody nauczaniaM-1metody podające: ćwiczenia z elementami wykładu z prezentacją multimedialną
M-2metody problemowe: wykład konwersatoryjny z dyskusją
M-3metody aktywizujące: analiza studiów przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: obserwacja pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie bierze udziału w pracy zespołu
3,0udzaiał w pracy zespołu sprowadza się do realizacji zadań o charakterze odtwórczym
3,5pełni aktywną rolę w działaniach zespołu realizując proste zadania
4,0pełni aktywną rolę w dzialaniach zespołu realizując zadania wymagajace duzego zaangażowania
4,5jest w pelni zaangażowany w prace zespołu. Potrafi podejmować samodzielnie decyzje, przejmuje na siebie część prac
5,0Potrafi współpracować z zespołem, deleguje obowiązki w pracy zespołu, bierze udział w przedstawianiu rezultatów pracy zespołu