Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Zarządzanie łańcuchem dostaw:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie łańcuchem dostaw | ||
Specjalność | Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Feliks Stawarczyk <Feliks.Stawarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawowe informacje dotyczące zarządzania oraz czynników warunkujących sytuację na rynku |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta ze sposobami efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi oraz wskazanie możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Zadania i obszary zarządzania łańcuchem dostaw w przedsiębiorstwie | 2 |
T-W-2 | Ewolucja łańcucha dostaw | 2 |
T-W-3 | Wybór dostawcy w łańcuchu dostaw | 3 |
T-W-4 | Zarządzanie transportem w łańcuchu dostaw | 3 |
T-W-5 | Integracja w łańcuchu dostaw | 3 |
T-W-6 | Zarządzanie zintegrowanym łańcuchem dostaw | 1 |
T-W-7 | Zaliczenie pisemne z wykładów | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Zapoznanie się z literaturą przedmiotu | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia pisemnego | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające/Wykład informacyjny z wykorzystanie rzutnika multimedialnego |
M-2 | Metody problemowe/Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D8/2_W01 Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | E_1A_W03, E_1A_W13 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
E_1A_D8/2_W02 Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | E_1A_W10 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1 |
E_1A_D8/2_W03 Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej | E_1A_W11 | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D8/2_U01 Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | E_1A_U08 | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
E_1A_D8/2_U02 Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | E_1A_U12, E_1A_U16 | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D8/2_K01 Ma świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie | E_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D8/2_W01 Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | 2,0 | Nie zna definicji łańcucha dostaw , a także nie wyróżnia zależności pomiędzy ogniwami łańcucha |
3,0 | Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Poprawnie definiuje łańcuch dostaw i popełnia błędy przy określaniu zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | |
4,0 | Definiuje łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha w stopniu dobrym | |
4,5 | Definiuje z niewielkimi błędami łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | |
5,0 | Definiuje bezbłędnie łańcuch dostaw i rodzaje zależności pomiędzy ogniwami łańcucha | |
E_1A_D8/2_W02 Zna sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | 2,0 | Nie zna żadnego sposobu efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. |
3,0 | Zna podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
3,5 | Zna więcej niż podstawowe sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
4,0 | Zna większość omówionych na zajęciach sposobów efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
4,5 | Zna prawie wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
5,0 | Zna wszystkie sposoby efektywnego zarządzania procesami przepływu materiałów, informacji, kapitału i ludzi. | |
E_1A_D8/2_W03 Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej | 2,0 | Nie zna podstawowych możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy |
3,0 | Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wskazuje na możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Wskazuje i wymienia większość możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy | |
4,5 | Wskazuje i z niewielkimi błędami wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy | |
5,0 | Wskazuje i bezbłędnie wymienia możliwości obniżania kosztów łańcucha dostaw oraz poprawy pozycji konkurencyjnej firmy |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D8/2_U01 Potrafi uporządkować zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | 2,0 | Nie potrafi uporządkować zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw |
3,0 | Potrafi uporządkować i podać makroekonomiczne zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | |
3,5 | Potrafi uporządkować oraz podać makroekonomiczne i część mikroekonomicznych zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw | |
4,0 | Potrafi uporządkować i podać większość zewnętrznych uwarunkowań zarządzania łańcuchem dostaw | |
4,5 | Potrafi uporządkować i podać prawie wszystkie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | |
5,0 | Potrafi uporządkować i podać bezbłędnie zewnętrzne uwarunkowania zarządzania łańcuchem dostaw | |
E_1A_D8/2_U02 Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | 2,0 | Nie potrafi ocenić roli transportu w łańcuchu dostaw |
3,0 | Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Potrafi z niewielkimi błędami ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | |
4,5 | Potrafi prawie bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw | |
5,0 | Potrafi bezbłędnie ocenić rolę transportu w łańcuchu dostaw |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D8/2_K01 Ma świadomość potrzeby uczenia się przez całe życie | 2,0 | Brak świadomości uczenia się przez całe życie |
3,0 | Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu dość dobrym | |
4,0 | Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym | |
4,5 | Ma świadomość uczenia się przez całe życie w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Ma świadomość uczenia przez całe życie |
Literatura podstawowa
- Abt S., Zarządzanie logistyczne w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 1998
- Coyle J.J., Bardi E.J., Langley Jr.C.J., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
- Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw, PWE, Warszawa, 2003
Literatura dodatkowa
- Pfohl H.Ch., Zarządzanie logistyką, Wyd. Insytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 1998