Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą obiektów budowlanych oraz prawa budowlanego. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warynkami tecnicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjam ii ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiążkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego ) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy.Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca własna studentów - rozszerzenie tematyczne wykładów o podaną literaturę | 10 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 5 |
A-W-4 | przgotowanie do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/4_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi | E_1A_W01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/4_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej | E_1A_U03, E_1A_U10 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D10/4_K01 Uczenia się przez całe życie | E_1A_K01 | — | C-1 | T-W-1 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/4_W01 Ma podstawową wiedzę techniczną z zakresu budownictwa i jej ekonomiczne aspekty oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu podstaw budownictwa, nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć dotyczących budownictwa ogólnego, procesu inwestycyjnego w budownictwie i zagadnień dotyczących eksploatacji obiektów budowlanych |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy; w zakesie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia liczne błędy w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
3,5 | Student w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy ; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy materiał; w zakresie wyrażania wiedzy popełania drobne błędy w treści i języku: w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. | |
4,0 | Student w zakresie do wiedzy opanował prawie cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował niemal całość treści programowych: w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. | |
4,5 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował całość treści programowych, w zakresie wyrażania wiedzy, bez trudnośie się posługuje zdobytą wiedzą; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. | |
5,0 | Student w zakresie do wiedzy opanował cały materiał programowy; w zakresie zrozumienia wiedzy opanował bez zastrzerzeń całość treści programowych, w zakresie wyrazania wiedzy, bez trudności posługuje się zdobytą wiedzą; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie i ciekawość poznawczą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/4_U01 Wykorzystuje zdobytą wiedzę do roztrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy z budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym wykorzystuje w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Dodotkowo przy pomocy nauczyciela potrafi przyjać niektóre rozwiązania techniczne z zakresu budownictwa dotyczace jego pracy zawodowej. | |
3,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Samodzielnie potrafi przyjąć niektóre rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę własną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
4,5 | Student zdobytą wiedzę potrafi wykorzystać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę wlasną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjac odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zakresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. | |
5,0 | Student zdobytą wiedzę potrafi biegle wykorzystywać w dylematach i problemach pojawiających się w pracy zawodowej. Umie organizować pracę włsną i zespołu. Potrafi myśleć analitycznie oraz przyjąć odpowiednie rozwiązania techniczne i prawne z zkresu budownictwa dotyczące jego pracy zawodowej. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D10/4_K01 Uczenia się przez całe życie | 2,0 | Student nie jest świadomy konieczności uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Student jest świadomy konieczności uczenia sie przez całe życie w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie. | |
4,0 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student jest świadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie oraz wykazuje duże zainteresowanie zdobywaniem wiedzy. | |
5,0 | Student jest swiadomy i rozumie potrzebę konieczności uczenia się przez całe życie w stopniu bardzo dobrym. Wykazuje ciekawość poznawczą. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się od innych. |
Literatura podstawowa
- Lichołai L., Budownictwo Ogólne, tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006