Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 5 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Kurs matematyki na poziomie akademickim |
W-2 | Kurs fizyki na poziomie akademickim |
W-3 | Kurs elektrotechniki teoretycznej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy zwiazanej z metodami pomiarów pól magnetycznych i wykorzystaniem przetworników pomiarowych w komputerowych systemach pomiarowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do pomiarów pól magnetycznych, zjawiska wykorzystywane w pomiarach | 1 |
T-W-2 | Przetworniki indukcyjne | 2 |
T-W-3 | Przetworniki wykorzystujące zjawisko Halla | 2 |
T-W-4 | Przetworniki magnetorezystancyjne | 2 |
T-W-5 | Przetworniki typu GMR | 2 |
T-W-6 | Przetworniki magnetoimpedancyjne | 2 |
T-W-7 | Przetworniki magnetooptyczne | 2 |
T-W-8 | Elementy układów pomiarowych | 3 |
T-W-9 | Przegląd wybranych zintegrowanych przetworników pomiarowych | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Praca własna z literaturą | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 22 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.1a_W01 Zna najnowsze metody i układy wykorzystywane w pomiarach pól elektromagnetycznch | EL_3A_W02, EL_3A_W01 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.1a_U02 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego. | EL_3A_U04, EL_3A_U03, EL_3A_U05, EL_3A_U06 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.1a_K02 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. | EL_3A_K03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-9, T-W-8 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.1a_W01 Zna najnowsze metody i układy wykorzystywane w pomiarach pól elektromagnetycznch | 2,0 | |
3,0 | Student ma niezbędną wiedzę w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.1a_U02 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi w niezbędnym stopniu zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.1a_K02 Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. | 2,0 | |
3,0 | Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jiles D. C., Introducting to Magnetism and Magnetic Materials, Springer, 1990
- S. Tumański, Principles of Electrical Measurements, Taylor & Francis, 2005
- S. Tumański, Handbook of Magnetic Measurements, CRC PressINC, 2011