Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Analiza i synteza wybranych układów ekranujących pola elektromagnetyczne niskiej i średniej częstotliwości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Analiza i synteza wybranych układów ekranujących pola elektromagnetyczne niskiej i średniej częstotliwości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Ziółkowski <Marcin.Ziolkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka, Fizyka, Elektrotechnika teoretyczna, Elektromagnetyzm |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktorantów z nowoczesnymi metodami projektowania ekranów pól elektromagetycznych niskiej i średniej częstotliwości |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Idea i zastosowanie ekranów pól elektromagnetycznych | 1 |
T-W-2 | Magnetyczna tomografia indukcyjna | 1 |
T-W-3 | Wykorzystanie algorytmów genetycznych w problemach optymalizacji | 2 |
T-W-4 | Optymalizacja jednokryterialna ekranu wzbudnika magnetyczej tomografii indukcyjnej | 2 |
T-W-5 | Optymalizacja wielokryterialna wzbudnika magnetycznej tomografii indukcyjnej | 2 |
T-W-6 | Metoda ograniczonych kryteriów | 2 |
T-W-7 | Metoda sumy ważonych kryteriów | 2 |
T-W-8 | Optymalizacja kształtu ekranów aktywnych - synteza pola magnetycznego | 2 |
T-W-9 | Iteracyjnie regularyzowana metoda Gaussa-Newtona | 2 |
T-W-10 | Synteza pola magnetycznego na osi ekranu - układ pierwszy | 2 |
T-W-11 | Synteza pola magnetycznego na osi ekranu - układ drugi | 2 |
T-W-12 | Synteza pola magnetycznego na osi ekranu - układ trzeci | 2 |
T-W-13 | Analiza ekranów dynamicznych | 2 |
24 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 24 |
A-W-2 | Samodzielne studiowanie tematyki wykładów wraz ze studiowaniem literatury | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 20 |
A-W-4 | Przygotowanie do zajęć | 25 |
89 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Przykłady obliczeniowe w programie do numercznej analizy pól elektromagnetycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin ustny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2e_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze ogólnym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika. Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | EL_3A_W02, EL_3A_W01 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-12, T-W-9, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2e_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika. Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce. | EL_3A_U04, EL_3A_U03, EL_3A_U05, EL_3A_U06 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-12, T-W-9, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_F1.2e_K01 Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnnowszych prac teoretycznych w dyscyplinach Elektrotechnika. | EL_3A_K03 | — | C-1 | T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-12, T-W-9, T-W-1, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2e_W01 Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze ogólnym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika. Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | 2,0 | |
3,0 | Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze podstawowym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika. Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2e_U01 Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika. Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając właściwe argumenty. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_F1.2e_K01 Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnnowszych prac teoretycznych w dyscyplinach Elektrotechnika. | 2,0 | |
3,0 | Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w dyscyplinie Elektrotechnika. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Marcin Ziółkowski, Analiza i synteza wybranych układów ekranujących pola elektromagnetyczne niskiej i średniej częstotliwości, Wydawnictwo Uczelniane Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie, Szczecin, 2011
- Celozzi S., Araneo R., Lovat G., Electromagnetic shielding, John Wiley & Sons, IEEE Press, 2008
- Kaiser K.L., Electromagnetic shielding, Taylor & Francis Group, Nowy Jork, 2006
Literatura dodatkowa
- Maciej Krakowski, Elektrotechnika Teoretyczna Tom II. Pole elektromagnetyczne, Państwowe Wydawnictwo Naukowe, Warszawa, 1983, Wydanie II poprawione