Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS2 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS3 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS4 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS5 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS6 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS7 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień elektrotechniki na poziomie studiów S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki doktoratu. Zainteresowanie pracą naukową.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.7
7
seminaria
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.7
7
seminaria
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.7
7
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.8
8
seminaria
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.8
8
seminaria
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.8
8
seminaria
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.7
7
seminaria
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.8
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe, opracowywanie raportów i publikacji.23
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Redakcja rozprawy doktorskiej.23
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu.23
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i opracowanie raportu22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i przygotowanie raportu22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe.13
A-S-3Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań.10
31
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe i przygotowywanie raportów i publikacji.23
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem doktoratu.22
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O8_W01
Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
EL_3A_W03, EL_3A_W06, EL_3A_W05C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O8_U01
Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
EL_3A_U07, EL_3A_U04, EL_3A_U05, EL_3A_U06C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_O8_K01
Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
EL_3A_K01C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O8_W01
Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
2,0
3,0(zal.) Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O8_U01
Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
2,0
3,0(zal.) Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_O8_K01
Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
2,0
3,0(zal.) Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.8
8

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe, opracowywanie raportów i publikacji.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Redakcja rozprawy doktorskiej.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i opracowanie raportu22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i przygotowanie raportu22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe.13
A-S-3Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań.10
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe i przygotowywanie raportów i publikacji.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem doktoratu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O8_W01Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W03Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych ietycznych aspektów takich badań.
EL_3A_W06Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
EL_3A_W05Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych, etycznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0(zal.) Ma wiedzę dotyczącą metodyki prowadzenia badań naukowych oraz prawnych i etycznych aspektów takich badań; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą sposobów pozyskiwania i prowadzenia projektów badawczych, w tym także ekonomicznych i prawnych aspektów realizacji takich projektów; ma pogłębioną wiedzę dotyczącą transferu technologii oraz upowszechniania wyników badań naukowych, w tym zwłaszcza zagadnień związanych z ochroną własności intelektualnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O8_U01Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U07Potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
EL_3A_U04Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce.
EL_3A_U05Potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych.
EL_3A_U06Potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0(zal.) Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce; potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych; potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej; potrafi dokumentować wyniki prac badawczych oraz pisać publikacje naukowe, także w języku angielskim, stosując się przy tym do zasad poszanowania praw autorskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_O8_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K01Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu jego wiedzy teoretycznej tak, aby na zakończenie studiów mógł on przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wyposażonym w niezbędne oprogramowanie. Opracowanie metodyki badawczej i organizacja badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymentalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanym sprawozdaniu z międzynarodowej konferencji naukowej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy związanej z przedmiotem badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0(zal.) Ma świadomość konieczności przestrzegania zasad etycznych w życiu zawodowym oraz społecznym.
3,5
4,0
4,5
5,0