Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)
Sylabus przedmiotu Metody matematyczne I:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektrotechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metody matematyczne I | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Matematyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiktor Radzki <Wiktor.Radzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wiktor Radzki <Wiktor.Radzki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość matematyki w zakresie wyższych studiów technicznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie doktoranta z podstawami matematyki wyższej w zakresie działów objętych przedmiotem oraz przykładami jej stosowania w naukach fizycznych i technicznych. |
C-2 | Uświadomienie doktorantowi potrzeby dalszego kształcenia się i rozwinięcie u niego umiejętności systematycznej, intensywnej pracy na coraz wyższym poziomie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Preliminaria dotyczące ciągów i szeregów funkcyjnych. | 1 |
T-W-2 | Podstawowe informacje dotyczące całki względem miary (w tym całki Lebesgue'a). | 2 |
T-W-3 | Szeregi Fouriera. | 2 |
T-W-4 | Preliminaria dotyczące przestrzeni liniowych, przekształceń liniowych i macierzy. | 1 |
T-W-5 | Przestrzenie unormowane, przestrzenie Banacha i przestrzenie Hilberta; przestrzenie funkcji całkowalnych z p-tą potęgą. | 2 |
T-W-6 | Elementy analizy funkcjonalnej; operatory liniowe w przestrzeniach Banacha i przestrzeniach Hilberta. | 4 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestniczenie w zajęciach -- słuchanie wykładu ze zrozumieniem, sporządzanie notatek. | 12 |
A-W-2 | Nauka własna materiału z wykładu -- jego analizowanie, zrozumienie, zapamiętywanie; studiowanie literatury. | 14 |
A-W-3 | Konsultacje z osobą prowadzącą wykład -- opcjonalne, w razie potrzeby. | 1 |
A-W-4 | Egzamin. | 3 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z przykładami i objaśnieniami. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści omówionych na wykładzie -- sprawdzanie i analiza udzielonych przez doktoranta odpowiedzi na pytania. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzanie obecności doktoranta na wykładach oraz skupiania przez niego uwagi na omawianych treściach. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_O3_W01 Doktorant zna podstawowe definicje, twierdzenia i przykłady z działów matematyki wyższej objętych przedmiotem. | EL_3A_W01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
EL_3A_O3_U01 Doktorant potrafi zastosować pojęcia i twierdzenia matematyczne objęte przedmiotem do opisu, analizy i rozwiązywania zadań i problemów matematycznych oraz technicznych. | EL_3A_U05, EL_3A_U06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_O3_W01 Doktorant zna podstawowe definicje, twierdzenia i przykłady z działów matematyki wyższej objętych przedmiotem. | 2,0 | Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0. |
3,0 | Doktorant potrafi podać treść większości definicji, twierdzeń i przykładów omówionych w ramach przedmiotu. Warunkiem koniecznym dopuszczenia do egzaminu jest systematyczne uczestniczenie w wykładach. | |
3,5 | Doktorant potrafi podać treść prawie wszystkich definicji, twierdzeń i przykładów omówionych w ramach przedmiotu. Warunkiem koniecznym dopuszczenia do egzaminu jest systematyczne uczestniczenie w wykładach. | |
4,0 | Doktorant potrafi podać treść prawie wszystkich definicji, twierdzeń i przykładów omówionych w ramach przedmiotu, a ponadto potrafi podać dowody większości podstawowych twierdzeń. Warunkiem koniecznym dopuszczenia do egzaminu jest systematyczne uczestniczenie w wykładach. | |
4,5 | Doktorant potrafi podać treść prawie wszystkich definicji, twierdzeń i przykładów omówionych w ramach przedmiotu, a ponadto potrafi podać dowody prawie wszystkich podstawowych twierdzeń. Warunkiem koniecznym dopuszczenia do egzaminu jest systematyczne uczestniczenie w wykładach. | |
5,0 | Doktorant potrafi podać treść prawie wszystkich definicji, twierdzeń i przykładów omówionych w ramach przedmiotu, a ponadto potrafi podać dowody prawie wszystkich podstawowych i większości pozostałych twierdzeń, oraz wyciągać z poznanych twierdzeń wnioski dotyczące wskazanych przypadków. Warunkiem koniecznym dopuszczenia do egzaminu jest systematyczne uczestniczenie w wykładach. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
EL_3A_O3_U01 Doktorant potrafi zastosować pojęcia i twierdzenia matematyczne objęte przedmiotem do opisu, analizy i rozwiązywania zadań i problemów matematycznych oraz technicznych. | 2,0 | Nie spełnia wymagań na ocenę 3,0. |
3,0 | Doktorant potrafi rozwiązać większość zadań i problemów analogicznych do zadań i problemów omówionych na wykładzie oraz podać opis rozwiązań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Kołodziej, Analiza Matematyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, różne wydania
- A. I. Kostrikin, J. I. Manin, Algebra Liniowa i Geometria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, różne wydania
- P. D. Lax, Functional Analysis, Wiley-Interscience [John Wiley & Sons], New York, różne wydania
- S. Prus, A. Stachura, Analiza Funkcjonalna w Zadaniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, różne wydania
Literatura dodatkowa
- W. Rudin, Analiza Funkcjonalna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, różne wydania
- E. H. Lieb, M. Loss, Analysis, American Mathematical Society, Providence, Rhode Island, różne wydania