Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N3)
Sylabus przedmiotu Praktyka dydaktyczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka dydaktyczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień budowy i eksploatacji maszyn na poziomie S2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu tego zawodu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 60 |
60 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 60 |
60 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 60 |
60 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 60 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta. Ocena czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy. Ocena kontaktu doktoranta ze studentami. Ocena zaangażowania w wykonywanie przydzielonych mu zajęć dydaktycznych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_20_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | IM_3-_W05, IM_3-_W01 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_20_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | IM_3-_U09 | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_20_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | IM_3-_K03, IM_3-_K02 | — | C-1 | — | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_20_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_20_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_20_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |