Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechatronika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Produkcją | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eliza Jarysz-Kamińska <Eliza.Jarysz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zapoznanie się studenta z obowiązującymi zasadami realizacji praktyk. |
W-2 | Otrzymanie skierowania na praktykę zawodową. |
W-3 | Obowiązek studenta ubezpieczenia się od następstw nieszcześliwych wypadków (NNW). |
W-4 | Zawarcie umowy pomiędzy uczelnią a placówką, w której realizowana jest praktyka zawodowa przez studenta. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zasad systemu jakości, bezpieczeństwa i higieny pracy. |
C-2 | Zdobycie ogólnotechnicznego doświadczenia przemysłowego w zakresie konstrukcji, budowy i eksploatacji urządzeń mechatronicznych. |
C-3 | Zapoznanie się z pracą działów konstrukcji, technologii i produkcji urządzeń mechatronicznych. |
C-4 | Zapoznanie się z zasadami sterowania procesami technologicznymi, organizacją i wyposażeniem stanowisk wytwórczych. |
C-5 | Poznanie maszyn i urządzeń mechatronicznych. |
C-6 | Zapoznanie się z montowaniem, instalowaniem, programowaniem i uruchamianiem urządzeń i systemów mechatronicznych. |
C-7 | Praktyczne zastosowanie wiedzy i umiejętności zdobytych w czasie studiów w praktyce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Poznanie charakteru pracy różnych działów przedsiębiorstwa. | 1 |
T-PR-2 | Zapoznanie się z pracą istotnych dla firmy urządzeń i systemów. | 2 |
T-PR-3 | Zapoznanie się z wymaganiami określonymi przez producenta dotyczącymi warunków eksploatacji i obsługi urządzeń mechatronicznych. | 2 |
T-PR-4 | Posługiwanie się dokumentacją techniczną, serwisową oraz instrukcjami obsługi urządzeń mechatronicznych. | 1 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Szkolenie BHP. | 6 |
A-PR-2 | Wprowadzenie w tematykę zadań. | 5 |
A-PR-3 | Realizacja zadań programu praktyk. | 100 |
A-PR-4 | Rejestracja przebiegu praktyki zawodowej w formie dziennika praktyk. | 15 |
126 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Spotkanie informacyjne zapoznające studentów z zasadami obowiazującymi przy realizacji praktyki zawodowej na kierunku Mechatronika. Spotkanie przeprowadza pełnomocnik dziekana ds. praktyk zawodowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy studenta na podstawie oceny na praktyce zawodowej wystawionej przez bezpośredniego opiekuna w miejscu realizacji praktyki oraz weryfikacja dziennika praktyk i potwierdzenia odbycia praktyki zawodowej przez pełnomocnika dziekana ds. praktyk zawodowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Możliwość zaliczenia pracy zawodowej na poczet praktyki zawodowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_P01_W01 Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce zawodowej. | ME_1A_W03, ME_1A_W07 | — | — | C-7, C-5, C-4, C-3, C-2, C-6, C-1 | T-PR-1, T-PR-4, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_P01_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. | ME_1A_U04, ME_1A_U11 | — | — | C-7, C-5, C-4, C-3, C-2, C-6, C-1 | T-PR-1, T-PR-4, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_1A_P01_K01 Student potrafi pracować w zespole. | ME_1A_K03 | — | — | C-7, C-5, C-4, C-3, C-2, C-6, C-1 | T-PR-1, T-PR-4, T-PR-2, T-PR-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_P01_W01 Student ma wiedzę dotyczącą realizowanych zadań na praktyce zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | Ugruntowana wiedza podstawowa dotycząca realizowanych zadań na praktyce programowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_P01_U01 Student potrafi w sposób praktyczny wykorzystać wiedzę zdobytą w dotychczasowym toku studiów. | 2,0 | |
3,0 | Podstawowa umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_1A_P01_K01 Student potrafi pracować w zespole. | 2,0 | |
3,0 | Student ujawnia mierne zaangażowanie w pracy zespołowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Małgorzata Mrozik, Informacje w zakładce Praktyki na stronie wydziałowej: www.wimim.zut.edu.pl, 2014