Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym
Sylabus przedmiotu Komunikacja perswazyjna - negocjacje:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Komunikacja perswazyjna - negocjacje | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Aleksander Butrynowski <Aleksander.Butrynowski@zut.edu.pl>, Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>, Marzena Zychowicz <Marzena-Zychowicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy psychologii i socjologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie sprawności w komunikacji interpersonalnej na podstawie wiedzy z zakresu psychologii społecznej. |
C-2 | Teoretyczne i praktyczne rozpoznawanie oddziaływań perswazyjnych jako formy wywierania wpływu na ludzi. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pojęcie negocjacji, sytuacja negocjacyjna, kryteria oceny negocjacji. | 1 |
T-A-2 | Fazy negocjacji. | 2 |
T-A-3 | Styl rzeczowy negocjacji i właściwe mu techniki. | 1 |
T-A-4 | Styl rywalizacyjny negocjacji i właściwe mu techniki | 1 |
T-A-5 | Styl integracyjny negocjacji i właściwe mu techniki. | 2 |
T-A-6 | Negocjator - zespół cech i umiejętności. | 1 |
T-A-7 | Etyczne aspekty procesu negocjacji. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy komunikacji społecznej, jej cele i uwarunkowania. | 3 |
T-W-2 | Analiza transakcyjna Bernea, typy i typowe zachowania komunikacyjne. | 2 |
T-W-3 | Podstawy komunikacji perswazyjnej, negocjacje jako perswazja. | 2 |
T-W-4 | Komunikacja werbalna - nadawca, przekaz, kanał, odbiorca. | 2 |
T-W-5 | Komunikacja niewerbalna, mimika, gesty. | 2 |
T-W-6 | Komunikacja niewerbalna, zachowania przestrzenne. | 2 |
T-W-7 | Przykładowe zastosowania komunikacji perswazyjnej: wychowanie, propaganda, reklama, negocjacje. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Udział w ćwiczeniach. | 15 |
A-A-2 | Merytoryczne przygotowanie do ćwiczeń - lektura wymaganej literatury. | 13 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie merytoryczne do wykładu konwersatoryjnego i zaliczenia | 13 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | gry dydaktyczne |
M-4 | prezentacja multimedialna. |
M-5 | ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena merytorycznej aktywności podczas wykładu konwersatoryjnego |
S-2 | Ocena formująca: ocena merytorycznej aktywności podczas ćwiczeń. |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena umiejętności podczas rozmowy zaliczeniowej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A07-1_W01 Student posiada wiedzę o regułach funcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej. | T_2A_W03, T_2A_W11, T_2A_W14 | — | C-2, C-1 | T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-2 | M-2, M-4, M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A07-1_U01 Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach. | T_2A_U05, T_2A_U07, T_2A_U19 | — | C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-2 | M-2, M-4, M-3, M-5 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A07-1_K01 Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności. | T_2A_K01, T_2A_K03 | — | C-1 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-2 | M-2, M-4, M-3, M-5 | S-1 |
T_2A_A07-1_K02 Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności dydaktyczne a także menadżerskie i sprawność na rynku pracy. | T_2A_K01, T_2A_K03 | — | C-2 | T-W-5, T-W-3, T-W-1, T-A-6, T-A-1, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-2 | M-4, M-3, M-5 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A07-1_W01 Student posiada wiedzę o regułach funcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada wiedzę o regułach funcjonowania i obszarach zastosowań komunikacji perswazyjnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A07-1_U01 Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność rozpoznawanie komunikatu perswazyjnego wśród innych oraz stosowania reguł perswazyjnych w negocjacjach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A07-1_K01 Wykazuje kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności. | 2,0 | |
3,0 | Wykazuje podstawowe kompetencje twórczego i inspirującego przekazywania wiedzy i umiejętności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
T_2A_A07-1_K02 Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności dydaktyczne a także menadżerskie i sprawność na rynku pracy. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje kompetencje negocjacyjno-perswazyjne, które zwiększają jego umiejętności menadżerskie i sprawność na rynku pracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2004
- Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego. Zarys etyki nauczycielskiej dla studentów szkół wyższych, PWN, Warszawa, 1998
- Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
- Szerląg A./red/, Problemy edukacji w szkole wyższej, Impuls, Kraków, 2006
- Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010
Literatura dodatkowa
- Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
- Arends R.J, Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1998
- Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006