Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (S2)
specjalność: urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym
Sylabus przedmiotu Normalizacja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Normalizacja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać ogólną wiedzę z zakresu działalności noirmalizacyjnej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z istotą i zakresem procesów normalizacyjnych. Ważnym zagadnieniem jest sposób opracowywania dokumentów normalizacyjnych oraz przestrzegania procedur związanych z ich użytkowaniem jako przyszłych technologów. Osiągnięcie tego celu odbywa się poprzez poznanie profesjonalnej terminologii normalizacyjnej. W szczególności omawiane będą również rodzaje organizacji międzynarodowych, regionalnych (unijnych) i krajowych, stosowane przez te organizacje procedury w obszarze ormalizacji i oceny zgodności. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza schematu normy- na wybranym przykładzie | 4 |
T-A-2 | Zasady opracowywania dokumentów normalizacyjnych | 3 |
T-A-3 | Opracowanie normy na dowolnie wybrany temat | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do normalizacji. | 2 |
T-W-2 | Polski komitet normalizacyjny- krajowa działalnośc normalizacyjna | 2 |
T-W-3 | Normy i normalizacja, jako element swobody przepływu towarów i podnoszenia konkurencyjności gospodarki UE | 3 |
T-W-4 | Informacja normalizacyjna | 1 |
T-W-5 | Organizacje normalizacyjne szczebla międzynarodowego i regionalnego (europejskiego) | 2 |
T-W-6 | Specyfikacja prac normalizacyjnych | 3 |
T-W-7 | Certyfikacja dobrowolna | 1 |
T-W-8 | Certyfikacja na Znak Zgodności z Polską Normą | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | czynne, obowiązkowe uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie się do kolokwium zaliczajączego | 10 |
A-A-3 | Analiza literatury | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu w formie pisemnej | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny, pogadanka |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie przedmiotu - test kontolny do wyboru (15 pytań kontrolnych), obejmuje całość materiału, odpowiedzi częściowe punktowane są proporcjonalnie, brak punktów ujemnych za niewłaściwą odpowiedź. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A03-2_W01 Student ma wiedzę na temat zakresu procesów normalizacyjnych w obszarze systemów zarządzania, produktów, procesów i osług.Potrafi samodzielnie posługiwać się katalogami norm i zna zasady opracowywania norm. | T_2A_W13, T_2A_W14 | — | C-1 | T-A-3, T-A-1, T-A-2, T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A03-2_U01 Student powinien posiąść umiejętności swobodnego wyszukiwania niezbędnych informacji na podstawie opracowanych norm jak również tworzyć dokumenty normalizacyjne. | T_2A_U01 | — | C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_A03-2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być zorientowany w procesie normalizacyjnym i powinien umieć postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami tego procesu. | T_2A_K03, T_2A_K04, T_2A_K05, T_2A_K07, T_2A_K06 | — | C-1 | T-W-5, T-W-7, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-8, T-W-6, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A03-2_W01 Student ma wiedzę na temat zakresu procesów normalizacyjnych w obszarze systemów zarządzania, produktów, procesów i osług.Potrafi samodzielnie posługiwać się katalogami norm i zna zasady opracowywania norm. | 2,0 | |
3,0 | student zna ogólne zagadnienia związane z przedmiotem normalizacji, zna struktury normalizacyjne krajowe i międzynarodowe, | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A03-2_U01 Student powinien posiąść umiejętności swobodnego wyszukiwania niezbędnych informacji na podstawie opracowanych norm jak również tworzyć dokumenty normalizacyjne. | 2,0 | |
3,0 | student zna ogólne zagadnienia związane z przedmiotem normalizacji, zna struktury normalizacyjne krajowe i międzynarodowe, bez umiejętności wykorzystania swojej wiedzy w praktyce | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_A03-2_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być zorientowany w procesie normalizacyjnym i powinien umieć postępować zgodnie z ogólnie przyjętymi zasadami tego procesu. | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawy wiedzy, potrafi je w minimalnym stopniu wykorzystać, zna struktury normalizacyjne krajowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PKN, PN-EN 45020:2009, 2009
- KS, Ustawa o normalizacji z 12 września 2002r., Dz. U. Nr 169, poz. 1386, 2002
- R. Leśmian-Kordas, B. Drzewieniecka, Normalizacja w Polsce, WSM, 2000