Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N2)
specjalność: inżynieria jakości
Sylabus przedmiotu Zarządzanie jakością w logistyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie i inżynieria produkcji | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie jakością w logistyce | ||
Specjalność | logistyka przemysłowa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Kwintowski <Andrzej.Kwintowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza związana z zarzadzania jakością. Znajopmość wymagań normy ISO 9001 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o podstawowuch zadagnieniach zarządzania jakoscią w procesach produkcyjnych. |
C-2 | Nabycie umiejetności rozwiązywania problemów i zadań logistycznych w produkcji przy wykorzystaniu podstawowych narz edzi sterowania jakosćą. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Znaczenie zasad TQM w organizacji (wybrane myśli z koncepcji Deming’a, Crosby’ego, Jurana; Kaizen – zasady zarządzania jakością; doskonalenie) | 2 |
T-A-2 | jakość w logistyce zaopatrzenia (JIT, VMI - zarządzanie zapasami przez dostawcę, PPAP - proces zatwierdzenia części do produkcji) | 2 |
T-A-3 | Jakość w logistyce produkcji (Lean managament) | 2 |
T-A-4 | Jakość w logistyce dystrybucji (kwestrionariusz Kano, QFD, FMEA, badanie satysfakcji klienta) | 3 |
T-A-5 | Zaliczenie | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie pojęć związanych z logistyką | 1 |
T-W-2 | Geneza i ewolucja znormalizowanych systemów zarządzania | 1 |
T-W-3 | Integracja systemów zarządzania | 1 |
T-W-4 | Zestawienie wybranych wymagań systemów dotyczących logistyki (ISO28000, ISO22301, SA8000, ISO31000) | 1 |
T-W-5 | Jakość w logistyce zaopatrzenia (wybór i ocena dostawcy, formy kontroli dostawców, budowanie współpracy z dostawcami) | 2 |
T-W-6 | Jakość w logistyce produkcji (Kanban, 5S, Poka – Yoke, TPS, Six Sigma) | 2 |
T-W-7 | Jakość w logistyce dystrybucji (Klasyfikacja klientów, analiza potrzeb i wymagań klientów, polityka obsługi klienta) | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | przygotowanie do zaliczenia formy zajęć | 7 |
A-A-2 | uczestnictwo w zajęćiach | 10 |
A-A-3 | samodzielna praca studenta w czasie realizacjićwiczeń | 10 |
27 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | samodzielna praca z literaturą | 3 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające studentom wiedze w postaci wykladu, poszerzine o konwersację |
M-2 | Ćwiczenia polegające na rozwiązywaniu zadań i problemów logistycznych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie w formie ustnej obejmującej zagadnienia realizowane podczas zajęć wykladowych i cwiczeń |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na forum grupy zadań rozwiazywanych w trakcie zajęć audytoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LP/03_W01 Student posiada wiedzę na temat procesow logistyczntych występujących w procesach zaopatrzenia, produkcyjnych i dystrybucji. | ZIIP_2A_W02, ZIIP_2A_W04 | — | C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LP/03_U01 Student posiada praktyczne umiejetności z zakresu organizacji procesów: zaoptrzenia, produkcji i dystrybucji. | ZIIP_2A_U17 | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6, T-A-4, T-A-3, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZIIP_2A_LP/03_K01 Student potrafi pracowac w zespole analizujacym procesy zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. | ZIIP_2A_K03 | — | C-1, C-2 | T-W-5, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LP/03_W01 Student posiada wiedzę na temat procesow logistyczntych występujących w procesach zaopatrzenia, produkcyjnych i dystrybucji. | 2,0 | Nie spelnia kryteriów na ocene 3,0 |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę na temat procesów zaoptrzenia, produkcji i dystrybucji. | |
3,5 | Student opanwał wiedzę w stopniu posrednim pomiedzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Posiada podstawową wiedzę na temat procesów logistycznych. Rozumie znaczenie ważnosci procesów. Zna i rozumie znaczenie planowania zaopatrzeniowego, produkcyjnego i dystrybucji. | |
4,5 | Student opanwał wiedzę w stopniu posrednim pomiedzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Posiada wiedze na temat procesów logistycznbych, Zna nowoczesne metody sterowania strumieniem przepływu w procesach logistycznych. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LP/03_U01 Student posiada praktyczne umiejetności z zakresu organizacji procesów: zaoptrzenia, produkcji i dystrybucji. | 2,0 | Nie potrafi rowiązywać podstawowych zadań w zakresie organizacji zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. |
3,0 | Umie określic i wykorzystać narzędzia i metody ( QFD, FMEA) | |
3,5 | Student opanwał wiedzę w stopniu posrednim pomiedzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Umie rozwiązywac proste zadania w zakresie typowych zadań produkcyjnych. | |
4,5 | Student opanwał wiedzę w stopniu posrednim pomiedzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Potrafi rozwiazywać typowe problemy i zadania dotyczace procesów zaoptrzenia, p[rodukcji i dystrybucji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZIIP_2A_LP/03_K01 Student potrafi pracowac w zespole analizujacym procesy zaopatrzenia, produkcji i dystrybucji. | 2,0 | Ujawnia brak zaangażowania w pracy zespołowej |
3,0 | Ujawnia mierne zaangazowanie sie w pracy zespolowej przy rozwiazywaniu zadań.. Nie wnosi nowych pomysłów, ogranizcza się do realizowania podstawowych zadań. | |
3,5 | Student opanował wiedze w stopniu posrednim pomiedzy 3,0 a 4,0 | |
4,0 | Ujawnia zaangazowanie sie w pracy zespolowej przy rozwiazywaniu zadań. angazuje sie w pracę zespołu. | |
4,5 | Student opanawał wiedzę w stopniu posrednim miedzy 4,0 a 5,0 | |
5,0 | Ujawnia duze zaangazowanie sie w pracy zespołowej. Angazuje sie w prace zespołu. Poszukuje rozwiązań i ulepszeń. |
Literatura podstawowa
- J. Łańcucki, Znormalizowane systemy zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, 2010
- T. Sikora, Wybrane koncepcje i systemy zarządzania jakością, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2010
Literatura dodatkowa
- U. Łatka, Technologia i towaroznawstwo, WSiP, Warszawa, 2008
- J. Łunarski, Systemy jakości, normalizacji i certyfikacji wyrobów, PR, Rzeszów, 2011