Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR6 6 6,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe umiejętności z zakresu sporządzania opracowań z zakresu architektury krajobrazu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu6
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1Przygotowanie opracowania. Udział w pracach związanych z architekturą krajobrazu180
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_W01
Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_U01
Student potrafi sporządzić opracowanie z zakresu architektury krajobrazu
C-1, C-2T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_P01_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
AK_1A_K03C-2T-PR-1M-1S-1
AK_1A_P01_K11
Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
AK_1A_K11C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_W01
Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
2,0
3,0Uzyskał w stopniu podstawowym wiedzę, z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_U01
Student potrafi sporządzić opracowanie z zakresu architektury krajobrazu
2,0
3,0Student nabywa umiejętność sporządzania dokumentacji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_P01_K03
Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
2,0Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,0Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,5Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,0Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,5Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji.
5,0Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski.
AK_1A_P01_K11
Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
2,0Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,5Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni.
4,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję.
4,5Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy.
5,0Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji.

Literatura podstawowa

  1. J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
  2. Szymski A. M., Przewodnik do praktyki zawodowej dla studentów III roku kierunku architektura krajobrazu, Szczecin, 2009

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu6
6

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Przygotowanie opracowania. Udział w pracach związanych z architekturą krajobrazu180
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_W01Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uzyskał w stopniu podstawowym wiedzę, z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_U01Student potrafi sporządzić opracowanie z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
C-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nabywa umiejętność sporządzania dokumentacji projektowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_K03Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K03ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
Cel przedmiotuC-2Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,0Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
3,5Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,0Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem.
4,5Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji.
5,0Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_P01_K11Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K11jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych.
Treści programoweT-PR-1- analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowujaca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni.
3,5Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni.
4,0Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję.
4,5Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy.
5,0Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji.