Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier architekt krajobrazu | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Śnieg <Marek.Snieg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności z zakresu sporządzania opracowań z zakresu architektury krajobrazu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Praktyczne opanowanie metodyki prowadzenia ważniejszych prac rozpoznawczych, inwentaryzacyjnych i projektowych. |
C-2 | Poznanie w sposób kompleksowych zasad organizacyjnych i prawnych funkcjonowania firmy profilującej pracę studenta w okresie trwania praktyki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | - analiza wyodrębnionej jednostki przestrzennej w przyjętych granicach administracyjnych na mapach terenowych wg zasad opisu JARK oraz ZWAK. - analiza szczegółowa wybranego obszaru o szczególnych lub wyrazistych cechach kompozycyjnych. i ocena na mapie wg. zasad opisu WAK. - przygotowanie zestawienia obiektów (elementów - EAK) oraz dokumentacji fotograficznej i szkiców rusunkowych. - wizualizacja komputerowa - poznanie zasad działania firmy zajmującej się architekturą krajobrazu - zapoznanie się z funckjonowaniem jednostek administracji publicznej związanych z architekturą krajobrazu | 6 |
6 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Przygotowanie opracowania. Udział w pracach związanych z architekturą krajobrazu | 180 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody praktyczne: ćwiczenia obejmujące samodzielne wykonanie opracowania (JARK, ZWAK) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowujaca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_P01_W01 Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni | — | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_P01_U01 Student potrafi sporządzić opracowanie z zakresu architektury krajobrazu | — | — | — | C-1, C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_1A_P01_K03 Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | AK_1A_K03 | — | — | C-2 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
AK_1A_P01_K11 Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu | AK_1A_K11 | — | — | C-1 | T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_P01_W01 Student nabywa wiedzy z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni | 2,0 | |
3,0 | Uzyskał w stopniu podstawowym wiedzę, z zakresu praktycznego wykorzystania wiedzy zdobytej na Uczelni | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_P01_U01 Student potrafi sporządzić opracowanie z zakresu architektury krajobrazu | 2,0 | |
3,0 | Student nabywa umiejętność sporządzania dokumentacji projektowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_1A_P01_K03 Student w wyniku przeprowadzonej praktyki ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | 2,0 | Nie ma świadomości znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. |
3,0 | Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | |
3,5 | Ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | |
4,0 | Ma świadomość znaczenie zawodowego komunikacji z klijentem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem. | |
4,5 | Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji. | |
5,0 | Nie tylko ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem oraz potrafi wyłapywać błędy swoich decyzji i wyciagać wnioski. | |
AK_1A_P01_K11 Student w wyniku przeprowadzonych prakty jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu | 2,0 | Student nie ma świadomości i nie rozumie podstawowych zasad współpracy z osobami relacji między potrzebami użytkownika i przestrzeni. |
3,0 | Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami potrzebami użytkownika i przestrzeni. | |
3,5 | Student ma swiadomośc i rozumie podstawowe zasady współpracy między potrzebami użytkownika przestrzeni. | |
4,0 | Student ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami , potrzebmi użytkownika i przestrzeni oraz potrafi prowadzić dyskusję. | |
4,5 | Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasady współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusje i wyodrebnić błędy. | |
5,0 | Student nie tylko ma świadomość i rozumie podstawowe zasad współpracy między osobami, użytkownika przestrzeni , potrafi prowadzić dyskusję, wyodrebnić błędy oraz wyciąga prawidłowe wnioski z dyskusji. |
Literatura podstawowa
- J. Bogdanowski, Metoda jednostek i wnętrz architektoniczno krajobrazowych (JARK-WAK) Ww studiach i projektowaniu, Pol. Krakowskiej wyd. IV, nr 18, Kraków, 1999
- Szymski A. M., Przewodnik do praktyki zawodowej dla studentów III roku kierunku architektura krajobrazu, Szczecin, 2009