Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)
Sylabus przedmiotu Przydatność terenów do zabudowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przydatność terenów do zabudowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Michał Kupiec <Michal.Kupiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl>, Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl>, Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | student powinien znać podstawowe akty prawne z zakresu planowania przestrzennego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzyz z zakresu interpretacji prawa w zakresie lokalizacji określonych typów inwestycji |
C-2 | Nabycie praktycznych umiejętności anlizy komputerowej lokalizacji inwestycji |
C-3 | Nabycie kompetencji w zakresie decyzyjności w lokalizowaniu inwestycji w przestrzeni |
C-4 | Nabycie umiejętności analizy danych służacych do lokowania inwestcyji w przestrzeni |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy analiz lokalizacji inwestycji w przestrzeni geograficznej | 1 |
T-A-2 | Analiza elementów środowiska mających wpływ na lokalizację inwestycji i ich zabudowę. | 1 |
T-A-3 | Przydatność terenów pod zabudowę energetyki odnawialnej na przykładzie siłowni wiatrowych. | 2 |
T-A-4 | Zabudowa komunalna i kryteria jej lokalizacji na przykładzie składowisk odpadów. | 1 |
T-A-5 | Zabudowa mieszkaniowa, kryteria funkcjonalności i przydatności. | 2 |
T-A-6 | Lokalizacja inwestycji drogowych w aspekcie ochrony środowiska | 1 |
T-A-7 | Samodzielna analiza lokalizacjiwybranego rodzaju inwestcyji | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy prawne lokalizacji inwestycji w przestrzeni. | 1 |
T-W-2 | Ochrona przyrody a lokalizacja zabudowy. | 1 |
T-W-3 | Standardy jakości gleb jako element mający wpływ na kwalifikację terenu pod zabudowę i zmianę użytkowania. | 1 |
T-W-4 | Emisja zanieczyszczeń jako kryterium ograniczające przydatność terenu pod zabudowę przemysłową. | 1 |
T-W-5 | Przestrzeń rolnicza i warunki wyłączenia gruntów pod zabudowę. Zabudowa mieszkaniowa, kryteria funkcjonalności i przydatności. | 1 |
T-W-6 | Przydatność terenów pod zabudowę energetyki odnawialnej na przykładzie siłowni wiatrowych. | 1 |
T-W-7 | Zabudowa komunalna i kryteria jej lokalizacji na przykładzie składowisk odpadów. | 2 |
T-W-8 | Podsumowanie zajęć i zaliczenie | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | przygotowanie do zajęć | 15 |
A-A-3 | opracowanie zagadnień | 21 |
A-A-4 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-W-3 | Czytanie literatury | 11 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | objaśnienie lub wyjaśnienie |
M-3 | wykład problemowy |
M-4 | dyskusja dydaktyczna |
M-5 | metody programowane z użyciem komputera |
M-6 | pokaz |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: potwierdzenie obecności |
S-3 | Ocena formująca: zaliczenie pisemne |
S-4 | Ocena formująca: oddanie sprawozdania z części audytoryjnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF4_W01 Po zrealizowaniu treści programowej przedmiotu student nabedzie wiedzę niezbędna do prawidłowej lokalizacji inwestycji na podstawie ograniczeń prawnych w tym zakresie oraz przesłanek przyrodniczych i terenowych | GP_1A_W01, GP_1A_W02, GP_1A_W03, GP_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF4_U01 Po zrealizowaniu treści programowej przedmiotu student nabędzie umiejętności z zakresu analizy ekonomicznych, prawnych i środowiskowych uwarunkowań lokalizacji zabudowy i iwnestycji | GP_1A_U04, GP_1A_U10 | — | — | C-2, C-4 | T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-A-2, T-A-4 | M-2, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF4_K01 Po zrealizowaniu treści programowej przedmiotu student nabędzie kompetencje w zakresie prawidłowyego podejmowania decyzji w lokalizowaniu określonego typu zabudowy | GP_1A_K01, GP_1A_K04 | — | — | C-3 | T-A-7 | M-2, M-4, M-5 | S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF4_W01 Po zrealizowaniu treści programowej przedmiotu student nabedzie wiedzę niezbędna do prawidłowej lokalizacji inwestycji na podstawie ograniczeń prawnych w tym zakresie oraz przesłanek przyrodniczych i terenowych | 2,0 | student nie jest w stanie przeprowadzić analiz z zakresu prawidłowej interpretacji prawnej i lokalizacji omawianych typów zabudowy |
3,0 | student potrafi w stopniu zadowalającym przeprowadzić analizy z zakresu prawidłowej interpretacji prawnej lokalizacji omawianych typów zabudowy | |
3,5 | student potrafi w stopniu zadowalającym przeprowadzić analizy z zakresu prawidłowej interpretacji prawnej lokalizacji omawianych typów zabudowy | |
4,0 | student potrafi w stopniu dobrym przeprowadzić analizy z zakresu prawidłowej interpretacji prawnej lokalizacji omawianych typów zabudowy i zna specjalistyczne słownictwo z zakresu przedmiotu | |
4,5 | student potrafi w stopniu dobrym przeprowadzić analizy z zakresu prawidłowej interpretacji prawnej lokalizacji omawianych typów zabudowy pracując samodzielnie i zna specjalistyczne słownictwo z zakresu przedmiotu | |
5,0 | student potrafi w stopniu bardzo dobrym przeprowadzić analizy z zakresu prawidłowej interpretacji prawnej lokalizacji omawianych typów zabudowy pracując samodzielnie i zna specjalistyczne słownictwo z zakresu przedmiotu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF4_U01 Po zrealizowaniu treści programowej przedmiotu student nabędzie umiejętności z zakresu analizy ekonomicznych, prawnych i środowiskowych uwarunkowań lokalizacji zabudowy i iwnestycji | 2,0 | student nie potrafi dokonać analiz omawianą techniką |
3,0 | student potrafi w stopniu zadowalającym dokonać analiz omawianą techniką | |
3,5 | student potrafi w stopniu dostatecznym dokonać analiz omawianą techniką | |
4,0 | student potrafi w stopniu dobrym dokonać analiz omawianą techniką i wykazuje chęć poszerzenia swojej wiedzy | |
4,5 | student potrafi w stopniu dobrym dokonać analiz omawianą techniką i poszerzył swoją wiedzę w tym zakresie | |
5,0 | student potrafi biegle dokonać analiz omawianą techniką i poszerzył swoją wiedzę w tym zakresie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF4_K01 Po zrealizowaniu treści programowej przedmiotu student nabędzie kompetencje w zakresie prawidłowyego podejmowania decyzji w lokalizowaniu określonego typu zabudowy | 2,0 | student nie jest w stanie podjąć prawidłowej decyzji w zakresie lokalizacji określonych typów zabudowy |
3,0 | student w sposób zadowalający podejmuje decyzje w zakresie lokalizacji określonych typów zabudowy | |
3,5 | student w sposób dostateczyny podejmuje decyzje w zakresie lokalizacji określonych typów zabudowy | |
4,0 | student w sposób dobry podejmuje decyzje w zakresie lokalizacji określonych typów zabudowy | |
4,5 | student w sposób dobry podejmuje decyzje w zakresie lokalizacji określonych typów zabudowy i jest aktywny na zajęciach | |
5,0 | student w sposób bardzo dobry podejmuje decyzje w zakresie lokalizacji określonych typów zabudowy,, jest aktywny na zajęciach i znacznie poszerzył swoją wiedzę |
Literatura podstawowa
- Prawo Ochrony Środowiska z dnia 27 kwietnia 2001 r. (Dz.U. 2001 Nr 62 poz. 627), 2001
- Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. 2003 nr 80 poz. 717), 2003
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz.U. 2004 nr 92 poz. 880), 2004
Literatura dodatkowa
- Richling. A., Solon J., Ekologia krajobrazu, PWN, Warszawa, 1998