Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (N1)
Sylabus przedmiotu Rynek nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Rynek nieruchomości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania w zakresie umiejętnosci: student potrafi analizować dane, wykonywać operacje matematyczne, posługiwać sie programem excel |
W-2 | Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracować wskazany problem i formułować wnioski |
W-3 | Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada podstawowe wiadomości z zakresu ekonomii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zwrócenie uwagi studentów na znaczenie analizy rynku nieruchomości oraz czynników wpływających na funkcjonowanie rynku nieruchomości |
C-2 | zwrócenie uwagi na znaczenie analizy rynku nieruchomości postrzeganej przez pryzmat zawodów z nim związanych |
C-3 | uświadomienie studentom roli jaką odgrywa umiejętność analizy relacji między podmiotami operującymi na rynku nieruchomości |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Wartość w procesie zarządzania nieruchomościami komercyjnymi | 1 |
T-A-2 | Geneza rozwoju rynku nieruchomości magazynowych | 1 |
T-A-3 | Geneza aktualnego stanu rynku nieruchomości biurowych w Polsce | 1 |
T-A-4 | Zarządzanie nieruchomościami komercyjnymi w Polsce | 1 |
T-A-5 | Prawne aspekty funkcjonowania wielko powierzchniowych nieruchomości komercyjnych przeznaczonych do celów handlowych | 1 |
T-A-6 | Trendy w komercyjnym budownictwie biurowym w Polsce. | 1 |
T-A-7 | Badania rynku nieruchomości | 2 |
T-A-8 | Zaliczenie ćwiczeń | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia związane z rynkiem nieruchomości. Definicje, cechy rynku nieruchomości oraz klasyfikacja nieruchomości. | 2 |
T-W-2 | Rynek nieruchomości jako system. | 2 |
T-W-3 | Przekazywanie praw własności do nieruchomości. | 2 |
T-W-4 | Inwestycje na rynku nieruchomości - proces inwestycyjny. | 1 |
T-W-5 | Finansowanie rynku nieruchomości. | 1 |
T-W-6 | Zarządzanie nieruchomościami. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Rozwiązywanie zadań | 16 |
A-A-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć (przegląd literatry) | 11 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - wykład informacyjny w postaci prezentacji multimedialnej |
M-2 | Metody aktywizujące - przypadków, dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoday praktyczne - rozwiązywanie zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - ocena kolokwiów |
S-2 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie ćwiczeń na podstawie wyników kolokwiów |
S-3 | Ocena podsumowująca: P - zaliczenie wykładów na podstawie pracy pisemnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OC4_W01 identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości | GP_1A_W01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
GP_1A_OC4_W03 zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników | GP_1A_W01 | — | — | C-3, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OC4_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | — | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OC4_K02 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości | — | — | — | C-3, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OC4_W01 identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości | 2,0 | nie identyfikuje kierunków badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteriaów oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości |
3,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu więcej niz dobrym | |
5,0 | identyfikuje kierunki badań i analiz na rynku nieruchomości oraz kryteria oceny ekonomicznej efektywności inwestycji na rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrymm | |
GP_1A_OC4_W03 zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników | 2,0 | nie zna zasad funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemów i uczestników |
3,0 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dostatecznym | |
3,5 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu dobrym | |
4,5 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | zna zasady funkcjonowania rynku nieruchomści, jego podsystemy i uczestników w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OC4_U01 rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości | 2,0 | nie potrafi rozwiązać problemów formułowanych przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomoćci |
3,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dostatecznym | |
3,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu dobrym | |
4,5 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | rozwiązuje problemy formułowane przez nauczyciela w zakresie analizy rynku nieruchomości w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OC4_K02 świadomy konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości | 2,0 | brak świadomości co do konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalności inwestycji w nieruchomości |
3,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dostateczny | |
3,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dostateczny | |
4,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób dobry | |
4,5 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób więcej niż dobry | |
5,0 | świadomość konieczności dokonywania analiz rynku nieruchomości i oceny opłacalnosci inwestycji w nieruchomości rozwinięta w sposób bardzo dobry |
Literatura podstawowa
- Bryx M., Rynek nieruchomości - system i funkcjonowanie, Poltex, Warszawa, 2006
- Kucharska - Stasiak E., Nieruchomości w gospodarce rynkowej, PWN, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Kucharska - Stasiak E., Zachodnie rynki nieruchomości, Twiger, Zielona Góra, 2006
- Gawron H., Analiza rynku nieruchomości, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2009