Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Estetyka miast:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Estetyka miast | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe zasady i pojęcia dotyczące estetyki . |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uwrażliwienie studenta na estetykę i kanony estetyczne obowiazujące w architekturze krajobrazu w różnych epokach. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Seminaria wprowadzające i prace terenowe polegające na sporzadzaniu dokumentacji fotograficznej i rysunkowej wybranych fragmentów przestrzeni miejskiej. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | - Miasto w historycznym rozwoju: piękno klasyczne miasta Grecji i Rzymu, miasto doby Renesansu i Baroku, Miasto okresu Klasycyzmu, Miasto przemysłowe XIX/XX wiek, Kanon estetyczny miasta współczesnego. - Klasyfikacje przestrzeni miejskich: publiczna, półpubliczna i prywatna - piękno subiektywne - intencjonalne odczucie piękna i przyrody. - ikony architektury jako wyznaczniki piękna i prestiżu miasta. - pomniki w mieście - ich znaczenie estetyka i dydaktyka. - detal i mała architektura. - harmonia i dysharmonia w rozwoju przestrzennym miasta - chaos jako przeciwstawienie ładu. - estetyka miasta XXI wieku. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie pracy semestralnej | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie pracy semestralnej | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podajaca: wykłady informacyjne Metoda problemowa: metoda przypadków, sytuacji Metoda aktywizująca: dyskusja dydaktyczn |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE2_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczaca wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych. | GP_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE2_U01 W skutek przeprowadzonych zajęć student potrafi prawidłowo interpretować zjawiska przyrodnicze i społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla GP. | GP_1A_U01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OE2_K011 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | GP_1A_K11 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
GP_1A_OE2_K07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prawidłowo identyfikuje i roztrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu planisty. | GP_1A_K07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
GP_1A_OE2_K08 W wyniku przeprowadzonych zajęc student jest zdolny do rozpoznania zalezności i związków zachodzących w środowisku przestrzennym w wymiarze funkcjonalnym i kompozycyjnym i do twórczego myslenia o przestrzeni. | GP_1A_K08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE2_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczaca wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE2_U01 W skutek przeprowadzonych zajęć student potrafi prawidłowo interpretować zjawiska przyrodnicze i społeczne w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla GP. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OE2_K011 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski. | |
GP_1A_OE2_K07 W wyniku przeprowadzonych zajęć student prawidłowo identyfikuje i roztrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu planisty. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski. | |
GP_1A_OE2_K08 W wyniku przeprowadzonych zajęc student jest zdolny do rozpoznania zalezności i związków zachodzących w środowisku przestrzennym w wymiarze funkcjonalnym i kompozycyjnym i do twórczego myslenia o przestrzeni. | 2,0 | Nie zna zagadnienia |
3,0 | Zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat. | |
4,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy. | |
5,0 | Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy wyciąga wnioski. |
Literatura podstawowa
- P. Bogdanowicz, Człowiek i przestrzeń, Szkolne i pedagogiczne, Warszawa, 1992
- J. Glancey, Historia architektury, Arkady, Warszawa, 2002
- W. Szolginia, Architektura i budownictwo - ilustrowana encyklopedia dla wszystkich T.III, PWN w-wa, Warszawa, 2011
- E. Fassbender, Zasady nowoczesnej nauki o budowie miast, Kraków, 1916