Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Budownictwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Budownictwo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Rzeszotarski <Andrzej.Rzeszotarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Andrzej Rzeszotarski <Andrzej.Rzeszotarski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z fizyki oraz chemii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z podstawami wiedzy o budownictwie |
C-2 | Zapoznanie studenta z podstawowymi materiałami i technologiami wykonywania robót w budownictwie |
C-3 | Zapoznanie studenta z różnego rodzaju obiektami budowlanymi, ogólnymi zasadami ich projektowania i wykonywania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Opracowanie zagadnień związanych z kształtowaniem konstrukcyjno - architektonicznym elementów obiektów budowlanych z wykorzystaniem nowoczesnych rozwiązań materiałowych | 10 |
T-A-2 | prezentacje prac studenckich i dyskusja | 5 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy wiedzy o budownictwie | 2 |
T-W-2 | Rola architektury i urbanistyki w planowaniu przestrzennym | 2 |
T-W-3 | Koncepcja fubkcjonalno - przestrzenna obiektów budowlanych | 2 |
T-W-4 | Dokumentacja budowlana: podstawy prawne, zakres i forma opracowania projektu budowlanego, uzgodnienia | 4 |
T-W-5 | Rodzaje obiektów budowlanych i ich układów konstrukcyjnych | 4 |
T-W-6 | Ogólne zasady projektowania konstrukcji budynków | 4 |
T-W-7 | Obciążenia w budownictwie | 2 |
T-W-8 | Elementy konstrukcyjne i wykończeniowe: fundamenty, ściany, stropy, podłogi i posadzki, tynki, dachy i pokrycia dachowe | 6 |
T-W-9 | Komunikacja w budynkach: schody, chodniki ruchome i dźwigi | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przegląd wskazanej literatury | 5 |
A-A-3 | konsultacje | 5 |
A-A-4 | przygotowanie prezentacji dotyczącej tematyki cwiczeń | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia przedmiotowe |
M-3 | dyskusja dydaktyczna związana z przygotowaną przez studentów prezentacją |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: sprawdzian pisemny |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne wykładów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C03_W01 Student zna podstawowe materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, a także różnego rodzaju obiekty budowlane, ogólne zasady ich projektowania i wykonywania | GP_1A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C03_U01 Student zdobył umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych do kształtowania elementów różnego typu obiektów budowlanych. Potrafi wykonać prezentację na wskazany temat. | GP_1A_U07 | — | — | C-2, C-3 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_C03_K01 Student ma świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa, w szczególności nowoczesnych materiałów i technologii budowlanych | GP_1A_K03 | — | — | C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C03_W01 Student zna podstawowe materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, a także różnego rodzaju obiekty budowlane, ogólne zasady ich projektowania i wykonywania | 2,0 | Student znie opanował tematyki przedmiotu w stopniu podstawowym |
3,0 | Student zna niektóre materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, a także niektóre obiekty budowlane, ogólne zasady ich projektowania i wykonywania | |
3,5 | Student zna podstawowe materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, a także niektóre obiekty budowlane, ogólne zasady ich projektowania i wykonywania | |
4,0 | Student zna dobrze materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, a także różnego rodzaju obiekty budowlane, ogólne zasady ich projektowania i wykonywania | |
4,5 | Student zna bardzo dobrze tradycyjne i najnowsze materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, a także różnego rodzaju obiekty budowlane, ogólne zasady ich projektowania i wykonywania | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze tradycyjne i najnowsze materiały i technologie wykonywania robót w budownictwie, szczegółowo charakteryzuje różnego rodzaju obiekty budowlane, zasady ich projektowania i wykonywania. Studiuje literaturę uzupełniającą. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C03_U01 Student zdobył umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań materiałowych i konstrukcyjnych do kształtowania elementów różnego typu obiektów budowlanych. Potrafi wykonać prezentację na wskazany temat. | 2,0 | Student nie potrafi dobrać właściwych rozwiązań materiałowych, ani konstrukcyjnych do kształtowania elementów obiektów budowlanych. |
3,0 | Student dobiera przy wydatnej pomocy nauczyciela rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne do kształtowania wybranych elementów niektórych obiektów budowlanych. | |
3,5 | Student dobiera przy pomocy nauczyciela odpowiednie rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne do kształtowania wybranych elementów niektórych obiektów budowlanych. | |
4,0 | Student dobiera przy nieznacznej pomocy nauczyciela odpowiednie rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne do kształtowania elementów różnego typu obiektów budowlanych. | |
4,5 | Student dobiera odpowiednie rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne do kształtowania elementów różnego typu obiektów budowlanych. Potrafi wykonać prezentację na wskazany temat. | |
5,0 | Student samodzielnie dobiera odpowiednie nowoczesne rozwiązania materiałowe i konstrukcyjne do kształtowania elementów różnego typu obiektów budowlanych. Potrafi wykonać prezentację na wskazany temat |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_C03_K01 Student ma świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa, w szczególności nowoczesnych materiałów i technologii budowlanych | 2,0 | Student nie wykazuje świadomości potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa. |
3,0 | Student ma elementarną świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa. | |
3,5 | Student ma podstawową świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa. | |
4,0 | Student ma świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa, w szczególności nowoczesnych materiałów i technologii budowlanych. Wykazuje zainteresowanie tematyką przedmiotu. | |
4,5 | Student ma pełną świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa, w szczególności nowoczesnych materiałów i technologii budowlanych. Jest zainteresowany tematyką przedmiotu, chętnie studiuje wskazaną literaturę dodatkową | |
5,0 | Student ma pełną i ugruntowaną świadomość potrzeby samokształcenia oraz śledzenia aktualnych publikacji z zakresu budownictwa, w szczególności nowoczesnych materiałów i technologii budowlanych. Jest żywo zainteresowany tematyką przedmiotu, samodzielnie i chętnie studiuje literaturę dodatkową, a także inne publikacje |
Literatura podstawowa
- Mielczarek Z., Nowoczesne konstrukcje w budownictwie ogólnym, Arkady, Warszawa, 2001
- Stefańczyk B. (red.), Budownictwo ogólne T. Materiały i wyroby budowlane, Arkady, Warszawa, 2005
- Lichołaj L. (red.), Budownictwo ogólne T.3. Elementy budynków. Podstawy projektowania, Arkady, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04. 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 75, poz. 690)
- Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla architektów, Archi-Plus, Kraków, 2006
- www.muratordom.pl