Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Systemy CAD w gospodarce przestrzennej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy CAD w gospodarce przestrzennej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,50,50zaliczenie
projektyP4 30 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie podstawowej wiedzy w zakresie obsługi komuterów ,instalowania i obsługi popularnych programów graficznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Nauka programu graficznego15
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym15
30
wykłady
T-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)30
A-P-2Studiowanie fachowej literatury, konsultacje30
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury(praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej(praca własna studenta)15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajce/ Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_C31_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki i geometrii wykreslnej, a także fizyki i chemii przydatnej do rozumienia i opisu zależności zachodzacych w krajobrazie i przestrzeni.
GP_1A_W01C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1
GP_1A_C31_W02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perspektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody ksztautowania kompozycji.
GP_1A_W02C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1
GP_1A_C31_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć stydent zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu i jego pokrycia.
GP_1A_W03C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_C31_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i techniki komputerowej.
GP_1A_U02C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1
GP_1A_C31_U04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetność i wykorzystuje powszechne znane narzedzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów.
GP_1A_U04C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1
GP_1A_C31_U07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętność sporządzania uproszczoną dokumentacjię projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej.
GP_1A_U07C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_C31_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabierze zdolności do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
GP_1A_K01C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1
GP_1A_C31_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabierze być wrażliwości na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
GP_1A_K02C-1T-W-1, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_C31_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki i geometrii wykreslnej, a także fizyki i chemii przydatnej do rozumienia i opisu zależności zachodzacych w krajobrazie i przestrzeni.
2,0
3,0Orientuje się w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP_1A_C31_W02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perspektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody ksztautowania kompozycji.
2,0
3,0Orientuje się w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP_1A_C31_W03
W wyniku przeprowadzonych zajęć stydent zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu i jego pokrycia.
2,0
3,0Orientuje się w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_C31_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i techniki komputerowej.
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP_1A_C31_U04
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetność i wykorzystuje powszechne znane narzedzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów.
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP_1A_C31_U07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętność sporządzania uproszczoną dokumentacjię projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej.
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_C31_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabierze zdolności do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
GP_1A_C31_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabierze być wrażliwości na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mitton Maureen, Interior Design visual presentatiion, 2012
  2. Kacprzyk Zbigniew,Beata Pawłowska, Komputerowe wspomaganie projektowania, Ofic.wyd.Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012, 1
  3. zbiorowa, AutoCAD w architekturze krajobrazu -wprowadzenie, Architrend.PL, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Nauka programu graficznego15
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym15
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)30
A-P-2Studiowanie fachowej literatury, konsultacje30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury(praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej(praca własna studenta)15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki i geometrii wykreslnej, a także fizyki i chemii przydatnej do rozumienia i opisu zależności zachodzacych w krajobrazie i przestrzeni.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W01ma podstawową wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla gospodarki przestrzennej oraz zna ich powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje się w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_W02W wyniku przeprowadzonych zajeć student opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perspektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody ksztautowania kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W02ma teoretyczną i praktyczną wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu planisty, w tym przepisów prawnych, zasad i procedur sporządzania dokumentów planistycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje się w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_W03W wyniku przeprowadzonych zajęć stydent zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu i jego pokrycia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu GP
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje się w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_U02W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i techniki komputerowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym w zakresie GP
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_U04W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetność i wykorzystuje powszechne znane narzedzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U04posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych i gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_U07W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętność sporządzania uproszczoną dokumentacjię projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U07potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla GP
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabierze zdolności do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K01wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_C31_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabierze być wrażliwości na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K02rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z dostępnym na rynku krajowym i zagranicznym oprogramowaniem CAD dla celów wspomagania projektowania architektonicznego w zakresie gospodarki przestrzennej
Treści programoweT-W-1Nabycie praktycznych umiejętności stosowania komputera jako narzedzie pracy projektowej: wykorzystanie systemów CAD i grafiki 3D w projektowaniu.
T-P-1Nauka programu graficznego
T-P-2Wykonanie konkretnej dokumentacji w programie graficznym
Metody nauczaniaM-1Metody podajce/ Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Orientuje sie w programie graf.
3,5
4,0
4,5
5,0