Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Produkcja owoców, warzyw i ziół

Sylabus przedmiotu Znaczenie produktów ogrodniczych w zdrowym odżywianiu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Znaczenie produktów ogrodniczych w zdrowym odżywianiu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Wójcik-Stopczyńska <Barbara.Wojcik-Stopczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 0,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 0,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna podstawowe zagadnienia z zakresu chemi i biochemii
W-2Student ma wiedzę z zakresu produkcji warzywniczej i sadowniczej oraz przetwórstwa owoców i warzyw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy o roli produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu (wartości odżywczej i energetycznej, składnikach prozdrowotnych i potencjalnie szkodliwych)
C-2Zapoznanie studenta z wpływem różnych czynników technologicznych na kształtowanie zawartości składników pożądanych i szkodliwych w żywnościowych produktach ogrodniczych
C-3Zapoznanie studenta ze sposobami oceny wartości odżywczej i biologicznej produktów ogrodniczych świeżych i przetworzonych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ocena wpływu różnych zabiegów obróbki wstępnej owoców i warzyw na zawartość wybranych składników odżywczych1
T-A-2Badanie zmian zawartości niektórych skladników prozdrowotnych, zachodzących pod wpływem zróżnicowanych zabiegów technologicznych (gotowanie, zamrażanie, suszenie) w wybranych gatunkach owoców i warzyw4
T-A-3Ocena zanieczyszczenia wybranych produktów ogrodniczych przez skladniki potencjalnie szkodliwe oraz mozliwości redukcji ich poziomu2
T-A-4Porównanie wartości odżywczej i zdrowotnej produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych2
9
wykłady
T-W-1Rola produktów ogrodniczych w modelach prawidłowego odżywiania1
T-W-2Wartość odżywcza i energetyczna produktów ogrodniczych na tle zalecanych norm spożycia1
T-W-3Wpływ zabiegów obróbki wstępnej oraz procesów przetwórczych na zmiany skladnikow odżywczych i prozdrowotnych w produktach ogrodniczych3
T-W-4Wpływ zabiegów obróbki wstępnej i i procesów przetwórczych na redukcję zanieczyszczeń chemicznych i biologicznych produktów ogrodniczych3
T-W-5Wartość odżywcza i bezpieczeństwo zdrowotne produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2Przygotowanie sprawozdań3
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń3
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykładów4
A-W-3Studiowanie zalecanej literatury2
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Prezentacja sposobu i wyników oceny wartości odżywczej produktów ogrodniczych oraz kierowanie wyciąganiem wniosków na ich podstawie
M-3Dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania poleconych zadań

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_O04-Z_W01
Sudent ma wiedzę o aktualnych trendach dotyczących roli i znaczenia żywnościowych produktów ogrodniczych, świeżych i przetworzonych, w prawidłowym odżywianiu
OG_2A_W03C-1T-W-1, T-W-2M-3, M-1S-1
OG_2A_O04-Z_W02
Student ma wiedzę z zakresu jakości (wskaźników wartości odżywczej, mikrobiologicznej) żywnościowych produktów ogrodniczych
OG_2A_W07C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_O04-Z_U01
Student potrafi wskazać technologie przydatne w kształtowaniu wysokiej wartości odżywczej i bezpieczeństwa zdrowotnego produktów ogrodniczych
OG_2A_U03C-2T-W-4, T-W-3, T-W-5M-3, M-1S-1
OG_2A_O04-Z_U02
Student wie jak ocenić wartość odżywczą produktów ogrodniczych
OG_2A_U06C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
OG_2A_O04-Z_K01
Student ma świadomość znaczenia rozwoju nowych technologii w zakresie kształtowania wartości odżywczej produktów ogrodniczych
OG_2A_K01C-2T-W-4, T-W-3M-3, M-1S-1
OG_2A_O04-Z_K02
Student ma świadomość opowiedzialności za wytwarzanie produktów ogrodniczych wysokiej jakości oraz wpływie na ich walory produkcji ekologicznej
OG_2A_K03C-3, C-2T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1
OG_2A_O04-Z_K03
Student ma świadomość znaczenia produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu i ich wpływie na stan zdrowia jednostki i społeczeństwa
OG_2A_K04C-1T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-3, T-A-4M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_O04-Z_W01
Sudent ma wiedzę o aktualnych trendach dotyczących roli i znaczenia żywnościowych produktów ogrodniczych, świeżych i przetworzonych, w prawidłowym odżywianiu
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę o aktualnych trendach dotyczących roli i znaczenia produktów ogrodniczych, świeżych i przetworzonych, w prawidłowym odżywianiu
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_O04-Z_W02
Student ma wiedzę z zakresu jakości (wskaźników wartości odżywczej, mikrobiologicznej) żywnościowych produktów ogrodniczych
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu jakości (wskaźników wartości odźywczej, mikrobiologicznej) żywnościowych produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_O04-Z_U01
Student potrafi wskazać technologie przydatne w kształtowaniu wysokiej wartości odżywczej i bezpieczeństwa zdrowotnego produktów ogrodniczych
2,0
3,0student potrafi w dostatecznym stopniu określić technologie przydatne dla zachowania wysokiej wartości odżywczej i bezpieczeństwa zdrowotnego produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_O04-Z_U02
Student wie jak ocenić wartość odżywczą produktów ogrodniczych
2,0
3,0student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić wartość odżywczą produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
OG_2A_O04-Z_K01
Student ma świadomość znaczenia rozwoju nowych technologii w zakresie kształtowania wartości odżywczej produktów ogrodniczych
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość znaczenia rozwoju nowych technologii w zakresie kształtowania wartości odżywczej produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_O04-Z_K02
Student ma świadomość opowiedzialności za wytwarzanie produktów ogrodniczych wysokiej jakości oraz wpływie na ich walory produkcji ekologicznej
2,0
3,0student wykazuje podstawową świadomość odpowiedzialności za wytwarzanie produktów ogrodniczych wysokiej jakości oraz wpływie produkcji ekologicznej na ich walory
3,5
4,0
4,5
5,0
OG_2A_O04-Z_K03
Student ma świadomość znaczenia produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu i ich wpływie na stan zdrowia jednostki i społeczeństwa
2,0
3,0student w stopniu podstawowym wykazuje świadomość znaczenia produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu oraz kształtowaniu zdrowia jednostki i społeczeństwa
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sikorski Z. (red.), Chemia żywności, WN-T, Warszawa, 2002
  2. Świetlikowska K. (red.), Surowce spożywcze pochodzenia roślinnego, SGGW, Warszawa, 2010
  3. Kunachowicz H., Czarnkowska-Misztal E., Turlejska H., Zasady żywienia człowieka, WSiP, Warszawa, 2007
  4. Lada E.H., Podstawy przetwórstwa spożywczego, WSiP, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. wybrane artykuły z czasopism "Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny" oraz "Przemysł spożywczy"

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ocena wpływu różnych zabiegów obróbki wstępnej owoców i warzyw na zawartość wybranych składników odżywczych1
T-A-2Badanie zmian zawartości niektórych skladników prozdrowotnych, zachodzących pod wpływem zróżnicowanych zabiegów technologicznych (gotowanie, zamrażanie, suszenie) w wybranych gatunkach owoców i warzyw4
T-A-3Ocena zanieczyszczenia wybranych produktów ogrodniczych przez skladniki potencjalnie szkodliwe oraz mozliwości redukcji ich poziomu2
T-A-4Porównanie wartości odżywczej i zdrowotnej produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych2
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola produktów ogrodniczych w modelach prawidłowego odżywiania1
T-W-2Wartość odżywcza i energetyczna produktów ogrodniczych na tle zalecanych norm spożycia1
T-W-3Wpływ zabiegów obróbki wstępnej oraz procesów przetwórczych na zmiany skladnikow odżywczych i prozdrowotnych w produktach ogrodniczych3
T-W-4Wpływ zabiegów obróbki wstępnej i i procesów przetwórczych na redukcję zanieczyszczeń chemicznych i biologicznych produktów ogrodniczych3
T-W-5Wartość odżywcza i bezpieczeństwo zdrowotne produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach9
A-A-2Przygotowanie sprawozdań3
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń3
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie się do zaliczenia wykładów4
A-W-3Studiowanie zalecanej literatury2
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_W01Sudent ma wiedzę o aktualnych trendach dotyczących roli i znaczenia żywnościowych produktów ogrodniczych, świeżych i przetworzonych, w prawidłowym odżywianiu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W03student ma pogłębioną wiedzę na temat aktualnych trendów w ogrodnictwie ze szczególnym uwzględnieniem najnowszych osiągnięć naukowych w zakresie ogrodnictwa
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy o roli produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu (wartości odżywczej i energetycznej, składnikach prozdrowotnych i potencjalnie szkodliwych)
Treści programoweT-W-1Rola produktów ogrodniczych w modelach prawidłowego odżywiania
T-W-2Wartość odżywcza i energetyczna produktów ogrodniczych na tle zalecanych norm spożycia
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę o aktualnych trendach dotyczących roli i znaczenia produktów ogrodniczych, świeżych i przetworzonych, w prawidłowym odżywianiu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_W02Student ma wiedzę z zakresu jakości (wskaźników wartości odżywczej, mikrobiologicznej) żywnościowych produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_W07student posiada wiedzę z zakresu wymagań jakościowych (fizycznych, chemicznych i mikrobiologicznych) dla owoców, nasion, warzyw, roślin ozdobnych i leczniczych oraz funkcjonowania rynku produktów ogrodniczych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z wpływem różnych czynników technologicznych na kształtowanie zawartości składników pożądanych i szkodliwych w żywnościowych produktach ogrodniczych
Treści programoweT-A-1Ocena wpływu różnych zabiegów obróbki wstępnej owoców i warzyw na zawartość wybranych składników odżywczych
T-A-2Badanie zmian zawartości niektórych skladników prozdrowotnych, zachodzących pod wpływem zróżnicowanych zabiegów technologicznych (gotowanie, zamrażanie, suszenie) w wybranych gatunkach owoców i warzyw
T-A-3Ocena zanieczyszczenia wybranych produktów ogrodniczych przez skladniki potencjalnie szkodliwe oraz mozliwości redukcji ich poziomu
T-A-4Porównanie wartości odżywczej i zdrowotnej produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
Metody nauczaniaM-2Prezentacja sposobu i wyników oceny wartości odżywczej produktów ogrodniczych oraz kierowanie wyciąganiem wniosków na ich podstawie
M-3Dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu jakości (wskaźników wartości odźywczej, mikrobiologicznej) żywnościowych produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_U01Student potrafi wskazać technologie przydatne w kształtowaniu wysokiej wartości odżywczej i bezpieczeństwa zdrowotnego produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U03student posiada umiejętność doboru technologii stosowanych w ogrodnictwie oraz ich modyfikacji w odniesieniu do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, ochrony zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z wpływem różnych czynników technologicznych na kształtowanie zawartości składników pożądanych i szkodliwych w żywnościowych produktach ogrodniczych
Treści programoweT-W-4Wpływ zabiegów obróbki wstępnej i i procesów przetwórczych na redukcję zanieczyszczeń chemicznych i biologicznych produktów ogrodniczych
T-W-3Wpływ zabiegów obróbki wstępnej oraz procesów przetwórczych na zmiany skladnikow odżywczych i prozdrowotnych w produktach ogrodniczych
T-W-5Wartość odżywcza i bezpieczeństwo zdrowotne produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi w dostatecznym stopniu określić technologie przydatne dla zachowania wysokiej wartości odżywczej i bezpieczeństwa zdrowotnego produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_U02Student wie jak ocenić wartość odżywczą produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_U06student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta ze sposobami oceny wartości odżywczej i biologicznej produktów ogrodniczych świeżych i przetworzonych
Treści programoweT-A-1Ocena wpływu różnych zabiegów obróbki wstępnej owoców i warzyw na zawartość wybranych składników odżywczych
T-A-2Badanie zmian zawartości niektórych skladników prozdrowotnych, zachodzących pod wpływem zróżnicowanych zabiegów technologicznych (gotowanie, zamrażanie, suszenie) w wybranych gatunkach owoców i warzyw
T-A-3Ocena zanieczyszczenia wybranych produktów ogrodniczych przez skladniki potencjalnie szkodliwe oraz mozliwości redukcji ich poziomu
T-A-4Porównanie wartości odżywczej i zdrowotnej produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
Metody nauczaniaM-2Prezentacja sposobu i wyników oceny wartości odżywczej produktów ogrodniczych oraz kierowanie wyciąganiem wniosków na ich podstawie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania poleconych zadań
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi w stopniu dostatecznym ocenić wartość odżywczą produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_K01Student ma świadomość znaczenia rozwoju nowych technologii w zakresie kształtowania wartości odżywczej produktów ogrodniczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K01student ma świadomość ważności dokształcania i samodoskonalenia w zakresie nowych technologii w ogrodnictwie oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia umiejętności uzyskanych w trakcie studiów, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z wpływem różnych czynników technologicznych na kształtowanie zawartości składników pożądanych i szkodliwych w żywnościowych produktach ogrodniczych
Treści programoweT-W-4Wpływ zabiegów obróbki wstępnej i i procesów przetwórczych na redukcję zanieczyszczeń chemicznych i biologicznych produktów ogrodniczych
T-W-3Wpływ zabiegów obróbki wstępnej oraz procesów przetwórczych na zmiany skladnikow odżywczych i prozdrowotnych w produktach ogrodniczych
Metody nauczaniaM-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną świadomość znaczenia rozwoju nowych technologii w zakresie kształtowania wartości odżywczej produktów ogrodniczych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_K02Student ma świadomość opowiedzialności za wytwarzanie produktów ogrodniczych wysokiej jakości oraz wpływie na ich walory produkcji ekologicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K03student ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję plonów ogrodniczych wysokiej jakości z uwzględnieniem aspektów ochrony i kształtowania środowiska naturalnego
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie studenta ze sposobami oceny wartości odżywczej i biologicznej produktów ogrodniczych świeżych i przetworzonych
C-2Zapoznanie studenta z wpływem różnych czynników technologicznych na kształtowanie zawartości składników pożądanych i szkodliwych w żywnościowych produktach ogrodniczych
Treści programoweT-W-4Wpływ zabiegów obróbki wstępnej i i procesów przetwórczych na redukcję zanieczyszczeń chemicznych i biologicznych produktów ogrodniczych
T-W-3Wpływ zabiegów obróbki wstępnej oraz procesów przetwórczych na zmiany skladnikow odżywczych i prozdrowotnych w produktach ogrodniczych
T-W-5Wartość odżywcza i bezpieczeństwo zdrowotne produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
T-A-1Ocena wpływu różnych zabiegów obróbki wstępnej owoców i warzyw na zawartość wybranych składników odżywczych
T-A-2Badanie zmian zawartości niektórych skladników prozdrowotnych, zachodzących pod wpływem zróżnicowanych zabiegów technologicznych (gotowanie, zamrażanie, suszenie) w wybranych gatunkach owoców i warzyw
T-A-3Ocena zanieczyszczenia wybranych produktów ogrodniczych przez skladniki potencjalnie szkodliwe oraz mozliwości redukcji ich poziomu
T-A-4Porównanie wartości odżywczej i zdrowotnej produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
Metody nauczaniaM-2Prezentacja sposobu i wyników oceny wartości odżywczej produktów ogrodniczych oraz kierowanie wyciąganiem wniosków na ich podstawie
M-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student wykazuje podstawową świadomość odpowiedzialności za wytwarzanie produktów ogrodniczych wysokiej jakości oraz wpływie produkcji ekologicznej na ich walory
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaOG_2A_O04-Z_K03Student ma świadomość znaczenia produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu i ich wpływie na stan zdrowia jednostki i społeczeństwa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOG_2A_K04student ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki społeczne wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego ogrodnictwa z uwzględnieniem jego wpływu na środowisko
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy o roli produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu (wartości odżywczej i energetycznej, składnikach prozdrowotnych i potencjalnie szkodliwych)
Treści programoweT-W-1Rola produktów ogrodniczych w modelach prawidłowego odżywiania
T-W-2Wartość odżywcza i energetyczna produktów ogrodniczych na tle zalecanych norm spożycia
T-W-5Wartość odżywcza i bezpieczeństwo zdrowotne produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
T-A-3Ocena zanieczyszczenia wybranych produktów ogrodniczych przez skladniki potencjalnie szkodliwe oraz mozliwości redukcji ich poziomu
T-A-4Porównanie wartości odżywczej i zdrowotnej produktów ogrodniczych z upraw ekologicznych i konwencjonalnych
Metody nauczaniaM-2Prezentacja sposobu i wyników oceny wartości odżywczej produktów ogrodniczych oraz kierowanie wyciąganiem wniosków na ich podstawie
M-3Dyskusja
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z ćwiczeń
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny z wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu podstawowym wykazuje świadomość znaczenia produktów ogrodniczych w prawidłowym odżywianiu oraz kształtowaniu zdrowia jednostki i społeczeństwa
3,5
4,0
4,5
5,0