Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (N2)
specjalność: Rośliny ozdobne i kształtowanie terenów zieleni
Sylabus przedmiotu Trawy ozdobne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ogrodnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Trawy ozdobne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrodnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>, Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu botaniki roślin wyższych, fizjologii roślin, podstaw ogrodnictwa, roślin ozdobnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studenta z asortymetem i zastosowaniem traw ozdobnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zastosowanie traw ozdobnych na kwietnikach i rabatach. | 3 |
T-A-2 | Wykorzystanie traw ozdobnych w terenach zieleni. | 3 |
T-A-3 | Uprawa traw ozdobnych w pojemnikach | 2 |
T-A-4 | Zastosowanie traw ozodbnych jako materiału do dekoracji wnętrz | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Trawy ozdobne – budowa, podział i zastosowanie | 2 |
T-W-2 | Asortyment gatunków i odmian traw jednorocznych oraz ich wymagania i uprawa | 2 |
T-W-3 | Asortyment gatunków i odmian traw wieloletnich oraz ich wymagania i uprawa | 2 |
T-W-4 | Bambusy – najważniejsze gatunki | 2 |
T-W-5 | Rodzaje trawników, ich zakładanie i pielęgnacja | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 10 |
A-A-2 | konsultacje | 5 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 5 |
A-A-4 | przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | udział w wykładach | 10 |
A-W-2 | analiza literatury | 5 |
A-W-3 | konsultacje | 5 |
A-W-4 | przygotowanie do zaliczenia wykładów | 5 |
A-W-5 | samodzielne studiowanie tematyki wykładów | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające (wykład infomujący, prelekcja, objasnienie) |
M-2 | metody aktywizujące (metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna) |
M-3 | metody eksponujące (film, wystawa) |
M-4 | metody praktyczne (ćwiczenia praktyczne, metoda projektów) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test kontrolny z wykładów |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny z ćwiczeń |
S-3 | Ocena formująca: zaliczenie z wykładów |
S-4 | Ocena formująca: zaliczenie z ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_O01-T_W01 Zna asortyment traw ozdobnych | OG_2A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
OG_2A_O01-T_W02 Charakteryzuje podstawowe metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych oraz trawników | OG_2A_W10 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_O01-T_U01 Dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników | OG_2A_U03, OG_2A_U07 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OG_2A_O01-T_K01 Ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowych technologii oraz produkcji ogrodniczej wysokiej jakości | OG_2A_K01, OG_2A_K03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3, M-1, M-4 | S-4, S-2, S-3, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_O01-T_W01 Zna asortyment traw ozdobnych | 2,0 | Student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
3,5 | student zna podstawowy asortyment traw ozdobnych | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat asortymentu traw ozdobnych | |
OG_2A_O01-T_W02 Charakteryzuje podstawowe metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych oraz trawników | 2,0 | student nie opanował tematyki w stopniu podstawowym |
3,0 | student posiada ograniczoną wiedzę na temat metod uprawy i pielegancji traw ozdobnych | |
3,5 | student posiada podstawową wiedzę na temat metod uprawy i pielegancji traw ozdobnych | |
4,0 | student dobrze opanował wiedzę na temat metod uprawy i pielegancji traw ozdobnych | |
4,5 | student posiada ponad dobrą wiedzę na temat metod uprawy i pielegancji traw ozdobnych | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat metod uprawy i pielegancji traw ozdobnych |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_O01-T_U01 Dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników | 2,0 | student nie umie dobrać odpowiednich metod uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników |
3,0 | student w stopniu dostatecznym dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników | |
3,5 | student w stopniu zadawalającym dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników | |
4,0 | student w stopniu dobrym dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników | |
4,5 | student w stopniu ponad dobrym dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników | |
5,0 | student bardzo dobrze dobiera odpowiednie metody uprawy i pielęgnacji traw ozdobnych i trawników |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OG_2A_O01-T_K01 Ma świadomość ważności samodoskonalenia w zakresie nowych technologii oraz produkcji ogrodniczej wysokiej jakości | 2,0 | student nie ma świadomości samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych |
3,0 | student ma małą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
3,5 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
4,0 | student ma dobrą świadomość i potrzebę samodokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
4,5 | student ma dużą świadomość i potrzebę dokształcania i samodoskonalenia się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych | |
5,0 | student ma bardzo dobrą świadomość i zdolność do samodoskonalenia i dokształcania się w zakresie wiedzy z traw ozdobnych, jest chętny do wyrażania opinii |
Literatura podstawowa
- Urbański P., Trawy ozdobne. Turzyce i sity., Państwowe Wydawnictwo Rolnicze I Leśne, Poznań, 2001
- Rak J., Trawy ozdobne. Uprawa i pielęgnacja, Multico, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Majtkowska G., Majtkowski W., Trawy ozdobne, Działkowiec, Warszawa, 2007