Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C17_U01 | Zna zasady działania oraz potrafi przeprowadzać regulacje maszyn rolniczych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U14 | potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach; |
TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej; |
TRL_1A_U24 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - dostrzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z budową, działaniem podstawowych maszyn rolniczych, poznać konstrukcję głównych bloków funkcjonalnych maszyn rolniczych, poznać zasady działania organów roboczych powyższych maszyn, zapoznać się z nowymi tendencjami w budowie maszyn rolniczych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Analiza procesu pracy i rozwiązań konstrukcyjnych zespołów maszyn i narzędzi: do przedsiewnej i podzbiorowej uprawy roli, wieloczynnościowych zestawów uprawowych, maszyn do nawożenia nawozami mineralnymi i organicznymi, siewników zbożowych i precyzyjnych (punktowych), sadzarek do ziemniaków i rozsady, pielników i obsypników i opryskiwaczy polowych. Elementy teorii i obliczeń zespołów roboczych maszyn do uprawy, nawożenia, siewu, sadzenia i ochrony chemicznej. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - prezentacje multimedialne
Ćwiczenia – kierowanie i obserwacja wykonywanych zadań przez studentów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę wykładów. Pozytywna ocena z testu obejmującego tematykę ćwiczeń. Obecność i aktywne uczestnictwo w zajęciach. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |