Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C22_U01 | Potrafi dokładnie scharakteryzować budowę i zasadę działania oraz przeprowadzić regulacje parametrów roboczych maszyn do zbioru płodów rolnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski; |
---|
TRL_1A_U03 | ma umiejętność dalszego zawodowego samokształcenia się; |
TRL_1A_U04 | potrafi pracować samodzielnie i w zespole, umie oszacować czas niezbędny dla wykonania danego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminu; |
TRL_1A_U07 | potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie; |
TRL_1A_U14 | potrafi analizować pracę mechanizmów oraz prawidłowo dobierać części i zespoły w maszynach i urządzeniach; |
TRL_1A_U19 | potrafi dobierać oraz właściwie i racjonalnie użytkować pojazdy, maszyny i urządzenia stosowane w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej; |
TRL_1A_U24 | potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu technicznych zadań w rolnictwie i leśnictwie dostrzegać ich aspekty pozatechniczne, w tym środowiskowe - dostrzega i ocenia zagrożenia środowiska naturalnego wynikające ze stosowania sprzętu technicznego wykorzystywanego w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz gospodarce leśnej, potrafi wybierać sposoby działania przyczyniające się do ograniczenia ujemnego wpływ tego sprzętu na środowisko przyrodnicze; |
TRL_1A_U29 | właściwie ocenia możliwości zastosowania typowych narzędzi i metod przy rozwiązywaniu problemów inżynierskich; |
TRL_1A_U30 | potrafi przygotować i zrealizować eksperymenty, w tym symulacje komputerowe, oraz wyciągać wnioski z ich wyników; |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z przeznaczeniem, budową i zasadą działania maszyn do zbioru płodów rolnych |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Budowa, zasada działania oraz regulacje wybranych rozwiązań konstrukcyjnych kosiarek nożycowych, kosiarek rotacyjnych, kosiarek pokosowych, sieczkarni zbierających, kombajnów do zielonek, przyczep zbierających, zgniataczy i rozbijaczy pokosów, przetrząsaczo-zgrabiarek, zespołów omłotowych, podsiewaczy i wytrząsaczy, maszyn i urządzeń do czyszczenia i sortowania nasion, kombajnów zbożowych, urządzeń do suszenia ziemiopłodów, rozbijaczy łęcin, kopaczek i kombajnów do zbioru ziemniaków, ogławiaczy, wyorywaczy oraz urządzeń zbierających korzenie i liście buraków. |
---|
T-W-1 | Zasady cięcia materiałów źdźbłowych i łodygowych. Rodzaje zespołów tnących i rozdrabniających, konstrukcje kosiarek. Konstrukcja urządzeń do nagarniania i przemieszczania płodów rolnych. Kinematyka podajników i tłoków pras tłokowych. Zasady rolowania materiału w prasach zwijających. Budowa i regulacje pras zbierających. Czynniki wpływające na efektywność omłotu, zasady separacji na sitach, analiza pracy maszyn do czyszczenia i sortowania nasion. Metody zbioru zbóż, typy kombajnów zbożowych, ich działanie, budowa i regulacje. Podstawy suszarnictwa ziemiopłodów, wyposażenie techniczne magazynów zbożowych. Konstrukcje zespołów roboczych stosowanych w maszynach do zbioru roślin okopowych. Maszyny do zbioru ziemniaków i buraków. Podstawy przechowalnictwa ziemiopłodów, wyposażenie techniczne przechowalni płodów rolnych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | Pokaz |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: bieżąca kontrola przeswojenia materiału realizowanego na wykładach |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian dotyczący materiału realizowanego na ćwiczeniach |
S-3 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian zaliczający wykłady |
S-1 | Ocena formująca: Test sprawdzajacy przygotowanie do zajęć |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada wystarczających umiejetności, w odniesienu do zakresu programu, niezbednych do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
4,0 | Student posiada dobre umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |
5,0 | Student posiada bardzo dobre umiejetności w odniesienu do programu przedmiotu |