Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_O04-1_W01 | Ma uporządkowany określony zakres wiedzy z gleboznawstwa i mechaniki gleby, rozumie budowe i zasady działania pojazdów oraz ich charakterytyk technicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_W06 | ma uporządkowany określony zakres wiedzy z gleboznawstwa i mechaniki gleby, obejmujący między innymi pojęcie gleby, jej powstawanie i czynniki glebotwórcze, skały macierzyste gleb, podstawowe fizyczne i chemiczne właściwości gleb, elementy klasyfikacji gleb i mapy gleboznawcze, rozkład naprężeń w glebie i jej odkształcenia, praktyczny aspekt oddziaływania pojazdów i narzędzi rolniczych na glebę, niezbędną i przydatną dla właściwego i chroniącego glebę przed degradacją wykonywania działań w produkcji rolniczej; |
---|
TRL_1A_W21 | ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie pojazdów rolniczych i leśnych, obejmującą silniki pojazdów rolniczych, układy przenoszenia napędów, teorię ruchu pojazdów, niezbędną do:
1) rozumienia budowy i zasad działania pojazdów oraz ich charakterystyk technicznych,
2) rozumienia problemów związanych z eksploatacją silników spalinowych w pojazdach rolniczych i leśnych,
3) racjonalnego stosowania pojazdów w rolnictwie i leśnictwie; |
TRL_1A_W22 | ma szeroką i uporządkowana wiedzę w zakresie:
1) maszynoznawstwa rolniczej produkcji roślinnej, obejmującą budowę, działanie, regulację maszyn oraz teorię pracy wybranych zespołów roboczych - narzędzia i maszyny do uprawy roli, nawożenia, siewu, sadzenia, uprawy międzyrzędowej, ochrony roślin, zbioru siana, zielonek, zbioru zbóż i obróbki ziarna, zbioru ziemniaków i buraków,
2) obiektów i urządzeń stosowanych w produkcji zwierzęcej, obejmującą urządzenia transportowe, urządzenia do produkcji pasz, obiekty i urządzenia wykorzystywane przy chowie najważniejszych gatunków zwierząt gospodarskich, urządzenia i obiekty stosowane przy gospodarce odchodami, urządzenia do doju mechanicznego, urządzenia stosowane przy wentylacji i ogrzewaniu budynków inwentarskich oraz środki techniczne wykorzystywane w obrocie zwierzętami, z uwzględnieniem czynników warunkujących dobrostan zwierząt,
3) maszynoznawstwa leśnego, obejmującą urządzenia do zbioru, obróbki i sortowania nasion drzew leśnych, maszyny i narzędzia stosowane przy pracach szkółkarskich, odnawianiu lasu i zalesianiu, pielęgnacji i ochronie lasu oraz stosowane przy pozyskiwaniu drewna oraz uprzątaniu pozostałości zrębowych; |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z ogólną budową, zasadami działania i eksploatacji oraz oceną kosztów pracy maszyn i sprzętu do wykonywania prac ziemnych i melioracyjnych |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Klasyfikacja maszyn i sprzętu stosowanego przy rekultywacji gruntów. Zasady doboru maszyn i urządzeń do zakresu wykonywanych prac. Koparki jednoczerpakowe i wieloczerpakowe.. Technologie wykonywania prac koparka. Spycharki, równiarki i zgarniarki. Klasyfikacja działanie i parametry eksploatacyjne spycharek, równiarek i zgarniarek. Maszyny i urządzenia do bliskiego i dalekiego transportu mas ziemnych. Klasyfikacja, działanie i parametry eksploatacyjne. Technologie robót transportowych. Ładowarki. Typy, działanie i parametry eksploatacyjne ładowarek. Zasady fundamentowania gruntu. Maszyny i urządzenia do fundamentowania gruntów – systematyka, działanie. Sprzęt i maszyny specjalne, stosowane przy pracach ziemnych – systematyka i zastosowanie. Urządzenia do hydromechanizacj. Maszyny i urządzenia do prac melioracyjnych – systematyka, działanie, parametry eksploatacyjne. Zasady technicznej eksploatacji maszyn do prac ziemnych |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykłady, prezentacje multimedialne połączone z dyskusją |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium obejmującego tematykę wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zna żadnych teoretycznych p[odstaw związanych z zakresem programu przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczona podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,0 | Student ma dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
4,5 | Student ma ponad dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |
5,0 | Student ma bardzo dobrą wiedzę w odniesieniu do programu przedmiotu |