Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S3)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Hydrobiologii, Ichtiologii i Biotechnologii Rozrodu
Nauczyciel odpowiedzialny Kinga Mazurkiewicz-Zapałowicz <Kinga.Mazurkiewicz-Zapalowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Kinga Mazurkiewicz-Zapałowicz <Kinga.Mazurkiewicz-Zapalowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR2 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR3 20 0,51,00zaliczenie
praktykiPR4 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR5 20 0,51,00zaliczenie
praktykiPR6 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR7 30 0,51,00zaliczenie
praktykiPR8 20 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z zakresu przedmiotów realizowanych w katedrze/zakładzie, w ktorej wykonywana jest praca doktorska na poziomie studiów drugiego stopnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi.30
30
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20
praktyki
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praktyki
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
praktyki
A-PR-1Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć30
30
praktyki
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
praktyki
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
praktyki
A-PR-1Prowadzenie zajęć dydaktycznych10
A-PR-2Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć20
30
praktyki
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
praktyki
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
praktyki
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3-_P1_W01
Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych.
RYBS3_3A_W03, RYBS3_3A_W04, RYBS3_3A_W02, RYBS3_3A_W01C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3-_P1_U01
Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
RYBS3_3A_U01, RYBS3_3A_U04, RYBS3_3A_U05, RYBS3_3A_U03, RYBS3_3A_U02C-1T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYBS3_3-_P1_K01
Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
RYBS3_3A_K04, RYBS3_3A_K01, RYBS3_3A_K02C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3-_P1_W01
Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych.
2,0
3,0Doktorant potrafi korzystać z aktualnych źródeł i na ich podstawie przygotowuje i realizuje zajęcia dydaktyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3-_P1_U01
Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
2,0
3,0Doktorant wykazuje umiejętność logicznego i ustematyzowanego przekazywania wiedzy oraz tłumaczenia niejasnych dla studentów problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYBS3_3-_P1_K01
Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
2,0
3,0Doktorant jest świadomy konieczności przestrzegania zasad etyki, praw i obowiązków nauczyciela akademickiego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kupisiewicz Cz., Dydaktyka Ogólna, Graf Punkt, Warszawa, 2002
  2. Okoń W., Wprtowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2003
  3. Juszczyk S. (red.), Dydaktyka informatyki i technologii informacyjnej, Adam Marszałek, Toruń, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Nowacki T.W., Aktywizujące metody w kształceniu, CODN, Warszawa, 1999
  2. Szymański M.S., O metodzie projektów, Wyd. Akademickie Żak, Warszawa, 2000

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi.30
30

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi20
20

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi30
30

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1Prowadzenie zajęć dydaktycznych10
A-PR-2Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1uczestnictwo w zajęciach20
20
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - praktyki

KODForma aktywnościGodziny
A-PR-1prowadzenie zajęć10
A-PR-2uczestnictwo w zajęciach20
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3-_P1_W01Doktorant posiada poszerzoną i ugruntowaną wiedzę niezbędną do przygotowania i realizacji zajęć dydaktycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_W03Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu ekologii środowiska wodnego, biologii ryb, akwakultury oraz zrównoważonego rybołówstwa.
RYBS3_3A_W04Ma wiedzę pozwalającą na organizację badań interdyscyplinarnych prowadzących do wykorzystania potencjału przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka.
RYBS3_3A_W02Ma rozszerzoną znajomość języka obcego umożliwiającą korzystanie ze specjalistycznego piśmiennictwa o zasięgu światowym oraz kontakty z zagranicznymi ośrodkami naukowymi.
RYBS3_3A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z obszaru nauk humanistycznych lub społecznych, pozwalającą doskonalić warsztat dydaktyczny oraz kształtować światopogląd.
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant potrafi korzystać z aktualnych źródeł i na ich podstawie przygotowuje i realizuje zajęcia dydaktyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3-_P1_U01Doktorant posiada podstawowe praktyczne umiejetności umożliwiajace mu prowadzenie zajęć dydaktycznych na uczelni wyższej
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_U01Posiada umiejętność krytycznej oceny tekstów i wyników badań naukowych, pozwalającej na formułowanie nowych koncepcji.
RYBS3_3A_U04Posiada umiejętność oceny prawidłowego funkcjonowania środowiska wodnego oraz gospodarki rybackiej.
RYBS3_3A_U05Posiada umiejętność przekazywania wiedzy naukowej ( wykładania, referowania) na poziomie popularnym i podstawowym akademickim.
RYBS3_3A_U03Posiada umiejętność pracy w zespole badawczym.
RYBS3_3A_U02Posiada umiejętność samodzielnego posługiwania się nowoczesnymi technikami i narzędziami badawczymi.
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.
Treści programoweT-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z realizowanymi przez niego badaniami naukowymi.
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
T-PR-1Prowadzenie przez doktoranta ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych i projektowych, ze studentami I i II stopnia, w zakresie tematycznym związanym z przedmiotami realizowanymi w macierzystej katedrze/zakładzie, a zwłaszcza z prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant wykazuje umiejętność logicznego i ustematyzowanego przekazywania wiedzy oraz tłumaczenia niejasnych dla studentów problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYBS3_3-_P1_K01Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyRYBS3_3A_K04Ma świadomość konieczności stosowania kodeksu zasad etycznych w pracy naukowej oraz dobrych obyczajów
RYBS3_3A_K01Ma pełną odpowiedzialność za pracę własną i innych osób
RYBS3_3A_K02Ma samokrytycyzm w pracy twórczej
Cel przedmiotuC-1Utrwalenie i pogłębienie wiedzy z zakresu realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów. Poznanie organizacyjnych aspektów prowadzenia zajęć na wyższej uczelni.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe, objaśnienia, metody praktyczne pokazy, demonstracje, ćwiczenia laboratoryjne, ćwiczenia produkcyjne, projekty.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena sposobu komunikacji oraz ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich realizację
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant jest świadomy konieczności przestrzegania zasad etyki, praw i obowiązków nauczyciela akademickiego
3,5
4,0
4,5
5,0