Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (N2)
specjalność: technologia i biotechnologia żywności
Sylabus przedmiotu Certyfikacja w produkcji rybackiej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Certyfikacja w produkcji rybackiej | ||
Specjalność | technologia rybna | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Akwakultury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 11 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem rynku produktów rybnych. Znajomość podstawowych zagadnień związanych z certyfikacją. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z obowiązującymi regulacjami, formami i zasadami prowadzenia certyfikacji produktów pochodzących z rybołóstwa i akwakultury. |
C-2 | Zapoznanie studentów z zasadami prowadzenia dokumentacji niezbędnej dla uzyskania certyfikacji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Cele tworzenia systemów certyfikacji. | 2 |
T-W-2 | Przegląd systemów certyfikacji funkcjonujących w Polsce i na świecie. | 2 |
T-W-3 | Uwarunkowania prawne regulujące proces certyfikacji. | 2 |
T-W-4 | Najważniejsze instytucje certyfikujące. | 2 |
8 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-W-2 | Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury przedmiotu i rozwiązywanie problemów dotyczących procesu certyfikacji. | 12 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu. | 10 |
30 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
0 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Wykład informacyjny z zastosowaniem prezentacji multimedialnych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań w formie pisemnej lub ustnej na początku oraz w trakcie zajęć. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Analiza i ocena przygotowanych przez studenta prezntacji lub opracowania nt. zasad prowadzenia procesu certyfikacji. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_W01 Student orientuje się w zagadnieniach dotyczących wyboru formy i zasad prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | TZZ_2A_W03, TZZ_2A_W06 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_U01 Student potrafi określić warunki wyboru oraz dobrać zakres i metody prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_K01 ma świadomość potrzeby i celowości wprowadzania systemów certyfikujących produkty rybołówstwa | TZZ_2A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_W01 Student orientuje się w zagadnieniach dotyczących wyboru formy i zasad prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | 2,0 | Student nie zna dostępnych systemów certyfikacji. |
3,0 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji. | |
3,5 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. | |
4,0 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. Wie, jakie są korzyści i utrudnienia związane z przystąpieniem do certyfikowania produktów. | |
4,5 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. Wie, jakie są korzyści i utrudnienia związane z przystąpieniem do certyfikowania produktów. Zna niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. | |
5,0 | Student zna podstawowe systemy certyfikacji oraz wdrażające je instytucje. Wie, jakie są korzyści i utrudnienia związane z przystąpieniem do certyfikowania produktów. Zna niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. Zna regulacje prawne dotyczące systemów certyfikowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_U01 Student potrafi określić warunki wyboru oraz dobrać zakres i metody prowadzenia certyfikacji produktów rybnych. | 2,0 | Student nie potrafi odszukać odpowiedniego systemu certyfikacji dla konkretnego podmiotu. |
3,0 | Student potrafi odszukać odpowiedni system certyfikacji dla konkretnego podmiotu. | |
3,5 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. | |
4,0 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. Umie wskazać utrudnienia oraz korzyści wynikające z przystąpienia do konkretnego systemu. | |
4,5 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. Umie wskazać utrudnienia oraz korzyści wynikające z przystąpienia do konkretnego systemu. Potrafi wypełnić niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. | |
5,0 | Student potrafi wybrać najkorzystniejszy system certyfikacji dla poszczególnych podmiotów. Umie wskazać utrudnienia oraz korzyści wynikające z przystąpienia do konkretnego systemu. Potrafi wypełnić niezbędną dokumentację wymaganą w trakcie certyfikowania produktów rybnych. Umie odszukać i zinterpretować dostępne regulacje prawne w procesie certyfikacji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZZ_2A_D5tr_K01 ma świadomość potrzeby i celowości wprowadzania systemów certyfikujących produkty rybołówstwa | 2,0 | |
3,0 | ma świadomośc swojej wiedzy i umiejętności, ale nie widzi potrzeby samokształcenia | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- MSC, Principles and Criteria for Sustainable Fishing, MSC, 2011
- MSC, MSC Certification Requirements, MSC, 2011