Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)
Sylabus przedmiotu Architektura jachtu i projektowania wnętrz:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa jachtów | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Architektura jachtu i projektowania wnętrz | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Projektowania Jachtów i Statków | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Banaszek <Andrzej.Banaszek@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Geometria wykreślna , podstawowa wiedza z zakresu projektowania i komputerowego modelowania 3D. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętnośc modelowania przestrzennego bryły jachtu – łączenie estetyki z funkcjonalnością |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do projektu, omówienie jego zakresu, założenia wstępne | 2 |
T-P-2 | Projektowanie architektonicznej bryły jachtu. | 4 |
T-P-3 | Wykonanie projektu z podziałem przestrzennym jachtu z wizualizacją jego wnętrza | 8 |
T-P-4 | Zaliczenie | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Architektura bryły jachtu – połączenie estetyki z funkcjonalnością. | 8 |
T-W-2 | Funkcjonalność pomieszczeń jachtów regatowych i rekreacyjnych. | 5 |
T-W-3 | Konstrukcje pomieszczeń mieszkalnych i użytkowych typu kambuz, WC, mesa itd., ergonomia, wyposażenie i kolorystyka wnętrz, oświetlenie, meble. | 10 |
T-W-4 | Ochrona wibroakustyczna wnętrz jachtu. Komunikacja wewnętrzna. | 5 |
T-W-5 | Zaliczenie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 14 |
A-P-2 | Studiowanie literatury | 10 |
A-P-3 | Przygotowanie pracy projektowej | 25 |
A-P-4 | Zaliczenie | 1 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 28 |
A-W-2 | Studiowanie literatury | 5 |
A-W-3 | Zaliczenie | 2 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie z wykorzystaniem typowych środków audiowizualnych ( tablica, rzutnik przeźroczy, rzutnik komputerowy) |
M-2 | Metody praktyczne: metoda projektów |
M-3 | Metody programowe: z użyciem komputera |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie zajęc projektowych - po zrealizowaniu zadania projektowego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ustne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D15-1_W01 Student zna przepisy i normy krajowe, UE, i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące budowy jednostek pływających oraz zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy | BJ_1A_W10, BJ_1A_W16 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-4 | M-1 | S-2, S-3, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BJ_1A_D15-1_U01 Student potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy. | BJ_1A_U18 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D15-1_W01 Student zna przepisy i normy krajowe, UE, i towarzystw klasyfikacyjnych oraz innych instytucji morskich dotyczące budowy jednostek pływających oraz zna podstawowe właściwości jachtów żaglowych i małych jednostek motorowych, zna metody ich projektowania, konstruowania i technologię budowy | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy do rozwiązania problemów w zakresie architektury jachtu i projektowania wnętrz. Nie potrafi stworzyc koncepcji bryłowej jachtu ani jego rozplanowania wnętrza. |
3,0 | Student posiada bardzo powierzchowną wiedzę z istotnymi brakami w zakresie architektury jachtu i projektowania wnętrz. Potrafi z pomocą innych stworzyc uproszczoną koncepcję bryłową jachtu bez rozplanowania jego wnętrza. | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzęz niewielkimi brakami, potrafi ją wykorzystac w zakresie architektury jachtu i projektowania wnętrz. Potrafi samodzielnie stworzyc uproszczoną koncepcję bryłową jachtu z bardzo uproszczonym rozplanowaniem jego wnętrza - wykorzystując po części odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. | |
4,0 | Student posiada znaczną wiedzę, potrafi ją wykorzystac w rozwiązaniu problemów w zakresie architektury jachtu i projektowania wnętrz.. Potrafi samodzielnie stworzyc koncepcję bryłową jachtu z rozplanowaniem jego wnętrza - wykorzystując do tego odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. Umie wykonac model jachtu, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. | |
4,5 | Student posiada wiedzę na poziomie zaawansowanym, umie ją wykorzystac do rozwiązania zagadnień z zakresu architektury jachtu i projektowania wnętrz. Potrafi samodzielnie stworzyc koncepcję bryłową jachtu z rozplanowaniem jego wnętrza - wykorzystując do tego odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. Potrafi samodzielnie zdefiniowac oraz wykonac model jachtu z wizualizacją jego wnętrza, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. | |
5,0 | Student posiada wiedzę na najwyższym poziomie -poszerzoną o dodatkowe źródła literaturowe, umie wykorzystac szeroką wiedzę do rozwiązania zagadnień w zakresie architektury jachtu i projektowania wnętrz. Potrafi samodzielnie stworzyc koncepcję bryłową jachtu z rozplanowaniem jego wnętrza - wykorzystując do tego odpowiednie normy, przepisy i wymagania towarzystw klasyfikacyjnych. Potrafi samodzielnie zdefiniowac oraz wykonac model jachtu z wizualizacją przestrzenną jego wnętrza, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BJ_1A_D15-1_U01 Student potrafi, dla zadanych założeń i specyfikacji, opracować koncepcję jachtu i określić jego właściwości, potrafi opracować konstrukcję jachtu dla założonej technologii budowy. | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje umiejętności na dobrym poziomie w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje umiejętności na bardzo dobrym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje umiejętności na najwyższym poziomie, właściwie wykorzystuje je do rozwiązywania problemów a także proponuje modyfikację rozwiązań w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
Literatura podstawowa
- Cz. Marchaj, Teoria żeglowania, Oficyna Wydawnicza Alma-Press, Warszawa, 2002
- B. Małolepszy, Jachty żaglowe i motorowe, ISBN: 83-911359-2-2, 2002
- Z.J. Milewski, Projektowanie i budowa jachtów żaglowych, wyd. III, ISBN: 83-910242-0-2, Gdynia, 1999
- M. Czasnojc, Żaglowce świata, Wydawnictwo BOSZ, ISBN: 978-88-7576-034-7, 2008
Literatura dodatkowa
- P. Spectre, 100 Boat Design Reviewed, Adlard Coles Nautical, Londyn, ISBN 0-7136-4935-6, 2000
- J. Salecki, Polskie jachty, Zespół Wydawniczy NEPTUN, Warszawa, 1996