Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TR_2A_D1-06_W01 | Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą organizacji, realizacji i zarządzania transportem zintegrowanym, zna i rozumie pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TR_2A_W08 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę dotyczącą organizacji i realizacji procesów transportowych, w tym ich modelowania |
---|
TR_2A_W09 | ma uporządkowaną wiedzę z zakresu zarządzania w transporcie, w tym zarządzania jakością |
TR_2A_W10 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych, środowiskowych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej |
Cel przedmiotu | C-1 | Znajomość i rozumienie zasad i mechanizmów organizacji i zarządzania procesami transportu zintegrowanego |
---|
Treści programowe | T-W-8 | Nowoczesne techniki elektroniczne w zarządzaniu przedsiębiorstwem transportowym, oprogramowanie do elektronicznego przesyłania danych w transporcie drogowym |
---|
T-W-6 | Aspekty organizacji i zarządzania przedsiębiorstwem transportowym, w tym: otoczenie przedsiębiorstwa, zasady sprawnej organizacji, schemat organizacji zatrudnienienia w przedsiębiorstwie, struktura organizacyjna oraz planowanie wykonowynia pracy |
T-W-1 | Organizacja i zarządzanie transportem zintegrowanym. |
T-W-4 | Rola operatora transportu zintegrowanego w organizacji kompleksowego procesu transportowego. Zakres obowiązków operatora we wszystkich kwestiach związanych z organizacją i zarządzaniem kompleksowymi procesami transportowymi. |
T-W-5 | Kryteria wyboru wykorzystywanych środków różnych gałęzi transportu i jednostek ładunkowych pod kątem wyboru najbardziej efektywnych wariantów przewozowych. |
T-W-3 | Integracja wewnątrzgałęziowa a międzygałęziowa |
T-W-9 | Technologie informatyczne wykorzystywane w działalności spedytora i operatora transportu zintegrowanego |
T-W-10 | Współczesne metody i koncepcje zarzadzania (reengineering, outsourcing, benchmarking, lean management, laesing, wirtulana organizcja, time based management) |
T-W-2 | Wielopłaszczyznowość procesu zarządzania transportem |
T-W-7 | Rola i zasady marketingu w przedsiębiorstwie transportowym (reklama, public relations, promocja sprzedaży, sporządzanie akt klientów) |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy |
M-3 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności uzyskane podczas wykładu |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma wiedzy podstawowej w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu lub posiada wiedzę nieuporządkowaną i obarczoną zasadniczymi błędami merytorycznymi oraz myli i nie rozumie podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,0 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, nie w pełni uporządkowaną i obarczona pojedynczymi błędami merytorycznymi, popełnia pomyłki i nie rozumie w pełni podstawowych pojęć z obszaru danego efektu kształcenia |
3,5 | Student ma wiedzę podstawową w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu, lecz nie w pełni uporządkowaną. Zdarzają mu się pojedyncze błędy merytoryczne lub popełnia pomyłki, jednak rozumie podstawowe pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia |
4,0 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Zdarzają się pojedyncze błędy merytoryczne, jednak rozumie poprawnie pojęcia z obszaru danego efektu kształcenia |
4,5 | Student ma ponadpodstawową wiedzę w stopniu wymaganym dla przedstawienia problemu i w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych, ale sporadycznie popełnia pomyłki. Potrafi także wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia |
5,0 | Student ma poszerzoną wiedzę, wymaganą dla przedstawienia problemu, w pełni uporządkowaną. Nie popełnia błędów merytorycznych i nie popełnia pomyłek, rozumie i właściwie interpretuje pojęcia. Potrafi wskazać praktyczne zastosowania elementu wiedzy z obszaru danego efektu kształcenia, a także zastosować wiedzę w odniesieniu do innych obszarów |