Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (N3)
Sylabus przedmiotu Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych VI:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Uczestniczenie w prowadzeniu zajęć dydaktycznych VI | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Monika Bosacka <Monika.Bosacka@zut.edu.pl>, Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>, Magdalena Cudak <Magdalena.Cudak@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Elżbieta Filipek <Elzbieta.Filipek@zut.edu.pl>, Elżbieta Gabruś <Elzbieta.Gabrus@zut.edu.pl>, Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>, Joanna Grzechulska-Damszel <Joanna.Grzechulska@zut.edu.pl>, Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl>, Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl>, Krzysztof Karakulski <Krzysztof.Karakulski@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl>, Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl>, Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>, Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>, Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl>, Jacek Soroka <Jacek.Soroka@zut.edu.pl>, Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>, Piotr Tabero <Piotr.Tabero@zut.edu.pl>, Elżbieta Tomaszewicz <Elzbieta.Tomaszewicz@zut.edu.pl>, Beata Tryba <Beata.Tryba@zut.edu.pl>, Ryszard Ukielski <Ryszard.Ukielski@zut.edu.pl>, Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Posiadanie wiedzy z zakresu technologii/inzynierii chemicznej, zwłaszcza z zakresu przedmiotów prowadzonych na S2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ugruntowanie wiedzy z zakresu tematyki realizowanych przedmiotów. Nabycie umiejętności kształcenia studentów oraz kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Uczestnictwo doktoranta w wspólprowadzeniu zajęć dydaktycznych (ćwiczenia laboratoryjne, audytoryjneń) ze studentami I i II stopnia w ramach przedmiotów realizowanych w macierzystym instytucie/katedrze, zwłaszcza związanych z obszarem tematycznym pracy doktorskiej. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach ze studentami w ramach ćwiczeń laboratoryjnych i audytoryjnych | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe, objaśnienia, pokazy, demonstracje - stosownie do rodzaju zajęć prowadzonych w ramach współrealizowanych przedmiotów (ćwiczenia laboratoryjne, rachunkowe). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena jakości wiedzy i czytelności przekazu. Ocena właściwego sposobu komunikacji. Ocena zaangażowania doktoranta w przygotowanie się do zajęć i ich współrealizację. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_3-_D21f_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu wspóprowadzonych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim. | ICHP_3-_W09 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_3-_D21f_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności kształcenia studentów i posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami. | ICHP_3-_U03, ICHP_3-_U08, ICHP_3-_U14, ICHP_3-_U05, ICHP_3-_U09 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_3-_D21f_K01 Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego. | ICHP_3-_K01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_3-_D21f_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu wspóprowadzonych przedmiotów. Wdrożenie "w życie" posiadanej wiedzy o nauczaniu akademickim. | 2,0 | |
3,0 | Przekazanie wiedzy podstawowej przy nadzorze pracowniak dydaktycznego: opiekuna/promotora pracy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_3-_D21f_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności kształcenia studentów i posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami. | 2,0 | |
3,0 | Nabycie podstawowych umiejętności w jasnym i zrozumiałym przekazywaniu wiedzy i rozwiązywaniu problemów wystepujących w czasie zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_3-_D21f_K01 Nabycie kompetencji w zakresie wdrażania zasad postępowania nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywan ocena kompetencji doktoranta współuczestniczącego w zajeciach dydaktycznych dokonana przez opiekuna/promotora | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kupisiewicz Czesław, Podstawy dydaktyki, Wydawnictwo Szkolne i Pedagogiczne SA, Warszawa, 2005
- Półturzycki Józef, Dydaktyka dla nauczycieli, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2012
Literatura dodatkowa
- Okoń Wincenty, Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Wydawnictwo Akademickie Żak, Warszawa, 2003