Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Introduction to advanced research methods of chemical engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Introduction to advanced research methods of chemical engineering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of chemical engineering on S2 studies level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Instruct students with fundamentals of advanced research methods of chemical engineering |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to theoretical, empirical and numerical investigation methods in area of chemical engineering processes, including, among others: adsorption and adsorbers, mixing and mixers, chemical reactors, bioprocesses and bioreactors, effects of rotating magnetic field on selected processes, application of fotovoltaic cells. | 21 |
21 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 21 |
A-W-2 | Working with recommended literature extending lecture knowledge | 50 |
A-W-3 | Preparing to class test | 20 |
91 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informational lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written class test |
S-2 | Ocena formująca: Activity in classes |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_B01b_W01 Student is able to idenify and explain advanced research methods of chemical engineering | ChE_3-_W01, ChE_3-_W09 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_B01b_U01 Student is able to estimate usefulness and possibility of new research methods use in area of selected research set | ChE_3-_U01, ChE_3-_U09, ChE_3-_U13 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
ChE_3-_B01b_U02 Student is able to critically analyze and use research methods in chemical engineering area, especially in area of selected research set | ChE_3-_U01, ChE_3-_U09 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_B01b_K01 Student is able to reason and act in creative and innovative way | ChE_3-_K01, ChE_3-_K02, ChE_3-_K03 | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_B01b_W01 Student is able to idenify and explain advanced research methods of chemical engineering | 2,0 | |
3,0 | Student is able to a basic extent identify an explain advanced research methods of chemical engineering | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_B01b_U01 Student is able to estimate usefulness and possibility of new research methods use in area of selected research set | 2,0 | |
3,0 | Student is able to a basic extent judge usefulness and application possibility of discussed research methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChE_3-_B01b_U02 Student is able to critically analyze and use research methods in chemical engineering area, especially in area of selected research set | 2,0 | |
3,0 | Student is able to a basic extent critically analyze and judge discussed methods | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_B01b_K01 Student is able to reason and act in creative and innovative way | 2,0 | |
3,0 | Student restore learned material and to a basic extent reveals creative and innovative approach to discussed problem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ghasem D. Najafpour, Biochemical Engineering and Biotechnology, Elsevier, Oxford, 2007
- Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2012
- Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005
- Paul E.L., Atiemo-Obieng V.A., Kresta S.M., Handbook of industrial mixing, Wiley-Interscience, New Jersey, 2004
- Harnby N., Edwards M.F., Nienow A.W., Mixing in the process industries, Butterworth Heinemann, Oxford, 1997
- Schuegerl K., Bellgart K.H., Bioreaction Engineering. Modelling and Control, Springer, Berlin, 2000