Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Participation in leading of classes II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Participation in leading of classes II | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Walerian Arabczyk <Walerian.Arabczyk@zut.edu.pl>, Monika Bosacka <Monika.Bosacka@zut.edu.pl>, Xuecheng Chen <Xuecheng.Chen@zut.edu.pl>, Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>, Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>, Elżbieta Filipek <Elzbieta.Filipek@zut.edu.pl>, Marek Gryta <Marek.Gryta@zut.edu.pl>, Joanna Grzechulska-Damszel <Joanna.Grzechulska@zut.edu.pl>, Barbara Grzmil <Barbara.Grzmil@zut.edu.pl>, Ryszard Kaleńczuk <Ryszard.Kalenczuk@zut.edu.pl>, Krzysztof Karakulski <Krzysztof.Karakulski@zut.edu.pl>, Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl>, Zofia Lendzion-Bieluń <Zofia.Lendzion-Bielun@zut.edu.pl>, Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl>, Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>, Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl>, Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl>, Antoni Morawski <Antoni.Morawski@zut.edu.pl>, Dariusz Moszyński <Dariusz.Moszynski@zut.edu.pl>, Sylwia Mozia <Sylwia.Mozia@zut.edu.pl>, Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl>, Jacek Przepiórski <Jacek.Przepiorski@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>, Zbigniew Rozwadowski <Zbigniew.Rozwadowski@zut.edu.pl>, Jacek Soroka <Jacek.Soroka@zut.edu.pl>, Jacek Sośnicki <Jacek.Sosnicki@zut.edu.pl>, Tadeusz Spychaj <Tadeusz.Spychaj@zut.edu.pl>, Piotr Tabero <Piotr.Tabero@zut.edu.pl>, Elżbieta Tomaszewicz <Elzbieta.Tomaszewicz@zut.edu.pl>, Maria Tomaszewska <Maria.Tomaszewska@zut.edu.pl>, Beata Tryba <Beata.Tryba@zut.edu.pl>, Ryszard Ukielski <Ryszard.Ukielski@zut.edu.pl>, Andrzej Wieczorek <Andrzej.Wieczorek@zut.edu.pl>, Rafał Wróbel <Rafal.Wrobel@zut.edu.pl>, Agnieszka Wróblewska <Agnieszka.Wroblewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,5 | ECTS (formy) | 0,5 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of chemical technology/engineering, especially corresponding to the 2nd level of studies |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Establishing knowledge in the area of the realized course content. Getting knowledge on teaching students and competences related to implementation of the rules of academic teacher behaviour. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Participation of the PhD student in co-leading of classes (laboratories, calculation classes etc.) for the 1st and 2nd level students within the framework of courses realized in mother institute/department, especially classes associated with the subject of the PhD thesis. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in classes for students (laboratories and calculation classes). | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Problem methods of teaching, explanations, demonstrations – according to the type of classes realized within the framework of the co-led courses (laboratories, calculation classes). |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Evaluation of quality of knowledge and clarity of knowledge transfer. Evaluation of proper method of communication. Evaluation of involvement of the PhD student in preparation for classes and their co-realization. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D21b_W01 Widening and establishing knowledge in the area of the co-led courses. Implementation of the possessed knowledge about academic teaching. | ChE_3-_W09 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D21b_U01 Getting and establishing skills on teaching students and using modern methods and techniques. | ChE_3-_U05, ChE_3-_U03, ChE_3-_U09, ChE_3-_U08, ChE_3-_U14 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_D21b_K01 Gaining competences in the area of implementation of rules of academic teacher behaviour. | ChE_3-_K01 | — | C-1 | T-A-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D21b_W01 Widening and establishing knowledge in the area of the co-led courses. Implementation of the possessed knowledge about academic teaching. | 2,0 | |
3,0 | Transfer of basic knowledge under the supervision of academic staff: thesis advisor/supervisor | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D21b_U01 Getting and establishing skills on teaching students and using modern methods and techniques. | 2,0 | |
3,0 | Getting basic skills in clear and understandable transfer of knowledge and solving problems occurring during classes. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_D21b_K01 Gaining competences in the area of implementation of rules of academic teacher behaviour. | 2,0 | |
3,0 | Positive evaluation of competences of the PhD student who is co-leading classes given by the advisor/supervisor. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hans-Dieter Barke, Günther Harsch, Siegbert Schmid, Essentials of Chemical Education, Springer, 2012
- Heather Fry, Steve Ketteridge, A Handbook for Teaching and Learning in Higher Education, Taylor & Francis, 2009