Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Interpersonal communication and negotiation techniques in the academic teaching profession:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Interpersonal communication and negotiation techniques in the academic teaching profession | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sammel <Anna.Sammel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basics of psychology and sociology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Gain efficiency in interpersonal communication based on knowledge of social psychology. |
C-2 | Theoretical and practical recognition of the impact of persuasive as a form of influence on people. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | The basics of social communication, its objectives and considerations. Transactional Berne’s analysis, types and typical behaviour. | 4 |
T-W-2 | The concept of negotiation, negotiating situation, criteria for the evaluation of the negotiations. Phase of the negotiations. The style of the kind, its variety. Steven's style. | 3 |
T-W-3 | The negotiator-band features and skills. | 3 |
T-W-4 | The base of the persuasive communication, negotiations as persuasion. Verbal communication-sender, message, channel, receiver. | 3 |
T-W-5 | Nonverbal communication, facial expressions, gestures, spatial behavior. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | participation in activities | 15 |
A-W-2 | Professional preparation for the lecture and crediting | 90 |
A-W-3 | Consultation | 10 |
A-W-4 | Preparation of multimedia presentation. | 35 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | information lecture |
M-2 | Colloquium |
M-3 | teaching games |
M-4 | multimedia presentation. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: the assessment of the substance of the activity during the lecture |
S-2 | Ocena podsumowująca: Assessment of skills during the interview. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A09a_W01 Familiar with rules and fields of use of persuasive communication. | ChE_3-_W09 | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A09a_U01 Capable of recognising persuasive message and implementing rules of persuasion in negotiations. | ChE_3-_U06 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A09a_K01 Capable of innovative and inspiring sharing of skills and knowledge. | ChE_3-_K01, ChE_3-_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-2 | S-1 |
ChE_3-_A09a_K02 The student has the competences of negocjacyjno-the persuasive power that increase its managerial skills and efficiency in the labour market. | ChE_3-_K01, ChE_3-_K03 | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A09a_W01 Familiar with rules and fields of use of persuasive communication. | 2,0 | |
3,0 | The student has knowledge of automatic setting of rules and application areas persuasive communication. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A09a_U01 Capable of recognising persuasive message and implementing rules of persuasion in negotiations. | 2,0 | |
3,0 | The student has the ability to recognize the message perswazyjnego among others, and the use of rules of persuasive in the negotiations. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A09a_K01 Capable of innovative and inspiring sharing of skills and knowledge. | 2,0 | |
3,0 | Show basic competence in creative and inspiring the transfer of knowledge and skills. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ChE_3-_A09a_K02 The student has the competences of negocjacyjno-the persuasive power that increase its managerial skills and efficiency in the labour market. | 2,0 | |
3,0 | The student demonstrates negotiation and persuasion competences that increase his managerial skills and efficiency on the labor market. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Berne E., W co grają ludzie. Psychologia stosunków międzyludzkich, PWN, Warszawa, 2004
- Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego. Zarys etyki nauczycielskiej dla studentów szkół wyższych, PWN, Warszawa, 1998
- Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka, GWP, Gdańsk, 2009
- Szerląg A./red/, Problemy edukacji w szkole wyższej, Impuls, Kraków, 2006
- Hogan K., Psychologia perswazji, Wydawnictwo Czarna Owca, 2010
Literatura dodatkowa
- Thiel E., Mowa ciała zdradzi więcej niż tysiąc słów, Astrum, Wrocław, 2007
- Arends R.J, Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1998
- Tokarz M., Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji., GWP, Gdańsk, 2006