Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu Pedagogy of high school teaching:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pedagogy of high school teaching | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Nauk Humanistycznych i Pedagogicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Sammel <Anna.Sammel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | The basics of psychology |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Read the candidates to the Canon of knowledge on pedagogical work with the student and the evolution of his personality. Conformation correct behavior and teaching skills. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Pedagogy as a science. Andragogy as a discipline of pedagogy. | 3 |
T-A-2 | University as an educational environment. Educational functions of the University. Student as a matter of education. | 3 |
T-A-3 | Adulthood from the point of view of the chronological age, biological, psychological and social. | 3 |
T-A-4 | A group of students in university education. University teacher and its social role. | 3 |
T-A-5 | A group of students in university education. University teacher and its social role. | 3 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Pedagogy as a science. Andragogy as a discipline of pedagogy. | 2 |
T-W-2 | College as an educational environment. Upbringing functions of college. Student as a sybject of upbringing. | 2 |
T-W-3 | Personality-shaping activities at college. Adulthood from a chronological, biological, psychological and social point of view. | 2 |
T-W-4 | Has knowledge on pedagogy, especially in the field of working with students, shaping their personalities and professional self improvement. | 2 |
T-W-5 | A group of students in university education. University teacher and its social role.. | 2 |
T-W-6 | Pedagogical conditions for the selection of the content of education. Principles and methods of adult education and self-education. The concepts of continuous education. | 2 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | participation in activities | 15 |
A-A-2 | Prepare for exercise | 13 |
A-A-3 | Consultation | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in activities | 12 |
A-W-2 | Professional preparation for speech and the exam | 16 |
A-W-3 | Consultation | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | informations lecture |
M-2 | lecture |
M-3 | Colloquium |
M-4 | physical exercises |
M-5 | didactic discussion |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: the assessment of the substance of the activity during the lecture |
S-2 | Ocena podsumowująca: credit |
S-3 | Ocena formująca: the assessment of the substance of the activity during exercise. |
S-4 | Ocena podsumowująca: exam |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A03_W01 Has knowledge on pedagogy, especially in the field of working with students, shaping their personalities and professional self improvement. | ChE_3-_W09 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A03_U01 Has practical ability to apply pedagogical principles and rules during work with individual students and while leading a team. | ChE_3-_U06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_A03_K01 Show basic competence in creative and inspiring the transfer of knowledge and skills. | ChE_3-_K01, ChE_3-_K03 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A03_W01 Has knowledge on pedagogy, especially in the field of working with students, shaping their personalities and professional self improvement. | 2,0 | |
3,0 | Has a basic knowledge of pedagogical knowledge concerning particularly working with a student, shaping his personality. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A03_U01 Has practical ability to apply pedagogical principles and rules during work with individual students and while leading a team. | 2,0 | |
3,0 | Shows the basic practical skill in applying the principles and rules of the pedagogical knowledge during individual work with a student and in directing the team. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_A03_K01 Show basic competence in creative and inspiring the transfer of knowledge and skills. | 2,0 | |
3,0 | It demonstrates the basic competences of creative and inspiring transfer of knowledge and skills. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kunowski S., Podstawy współczesnej pedagogiki, Wydawnictwo Salezjańskie, Warszawa, 2007
- Szewczyk K., Wychować człowieka mądrego. Zarys etyki nauczycielskiej dla studentów szkół wyższych, PWN, Warszawa, 1998
- Szerląg A./red/, Problemy edukacji w szkole wyższej, Impuls, Kraków, 2006
Literatura dodatkowa
- Okoń W., Nowy słownik pedagogiczny, Żak Wydawnictwo Akademickie, 2010
- Arends R.J, Uczymy się nauczać, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa, 1998