Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna (S3)
Sylabus przedmiotu English in Science and Technology:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | studia trzeciego stopnia | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | English in Science and Technology | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paulina Pianko-Oprych <Paulina.Pianko@zut.edu.pl>, Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student has basic knowledge related to the competence of the Batchelor Degree studies of Chemical Engineering and also command in English at the level of First Certificate |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student gets acquainted with English terms used in Chemical and Process Engineering and has the theoretical foundations of the discipline widened |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Transfer of momentum: fluid viscosity of I and II type, mechanisms of momentum transfer, macroscopic balances of momentum in flow, differential balance of mass and momentum, laminar flow, models of turbulent, non-Newtonian and multiphase flows | 12 |
T-W-2 | Transfer of energy: transfer mechanisms: convection, conduction and radiation, heat transfer, overall heat transfer, macroscopic balances of energy in solids and flowing fluids, differential equations of energy balance, models of special cases of energy transfer | 8 |
T-W-3 | Transfer of mass in mixtures: molecular and turbulent and dispersive diffusion, convective mass transfer, mass transfer, overall mass transfer, mass transfer through membranes, macroscopic and differential balances of mass of components, numerical fluid mechanics, selected reactor processes | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Attendance in lectures and preparation to getting credits | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Expository methods: informative lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: final written test |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_C04b_W01 PhD student gained theoretical knowledge in the scope of Chemical and Process Engineering expressed in English | ChE_3-_W07, ChE_3-_W08, ChE_3-_W09 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_C04b_U01 PhD student gained ability to express in English a problem in the scope of Chemical and Process Engineering and resolve it | ChE_3-_U01, ChE_3-_U02, ChE_3-_U03, ChE_3-_U05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ChE_3-_C04b_K01 PhD student gained ability to apply acquired knowledge and formulate conclusions in English | ChE_3-_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_C04b_W01 PhD student gained theoretical knowledge in the scope of Chemical and Process Engineering expressed in English | 2,0 | is not able to interpret and apply it to considerable extent |
3,0 | is able to interpret and apply it to considerable extent | |
3,5 | is able to interpret and apply it to noticeable extent | |
4,0 | is able to interpret and apply it to satisfactory extent | |
4,5 | is able to interpret and apply it to distinguished extent | |
5,0 | is able to interpret and apply it to excellent extent |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_C04b_U01 PhD student gained ability to express in English a problem in the scope of Chemical and Process Engineering and resolve it | 2,0 | is not able to interpret and apply it to considerable extent |
3,0 | is able to interpret and apply it to considerable extent | |
3,5 | is able to interpret and apply it to noticeable extent | |
4,0 | is able to interpret and apply it to satisfactory extent | |
4,5 | is able to interpret and apply it to distinguished extent | |
5,0 | is able to interpret and apply it to excellent extent |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChE_3-_C04b_K01 PhD student gained ability to apply acquired knowledge and formulate conclusions in English | 2,0 | is not able to interpret and apply it to considerable extent |
3,0 | is able to interpret and apply it to considerable extent | |
3,5 | is able to interpret and apply it to noticeable extent | |
4,0 | is able to interpret and apply it to satisfactory extent | |
4,5 | is able to interpret and apply it to distinguished extent | |
5,0 | is able to interpret and apply it to excellent extent |
Literatura podstawowa
- Bird R.B., Stewart W.E., Lightfoot E.N., Transport phenomena, John Wiley & Sons, New York, 2002, 2
- Coulson J. M., Richardson J. F., Chemical engineering, Pergamon, Oxford, od 1956