Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (N2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria chemiczna i procesowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | Inżynieria procesowa | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Karcz <Joanna.Karcz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotów z semestrów I oraz II |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Utrwalenie szczegółowej wiedzy związanej z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesowa |
C-2 | Ukształtowanie u studentów umiejętności pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów |
C-3 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania opracowania wyników badań z zakresu specjalności Inżynieria procesowa |
C-4 | Ukształtowanie u studentów umiejętności przygotowania i przedstawienia w języku polskim prezentacji ustnej dotyczącej szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej |
C-5 | Ukształtowanie u studentów umiejętności wykorzystania nabytej wiedzy do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Inżynieria procesowa |
C-6 | Ukształtowanie u studentów świadomości potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Zapoznanie studentów z zasadami opracowania tekstów naukowych. Podział treści. Poprawność językowa. Cytowanie literatury. Plagiaty | 3 |
T-A-2 | Zapoznanie studentów z zasadami przygotowania prezentacji z postępów w pracy dyplomowej. Zasady i kultura dyskutowania | 3 |
T-A-3 | Prezentowanie przez studentów postępów w badaniach stanowiących przedmiot prac magisterskich. Dyskusja nad wynikami uzyskanymi w kolejnych etapach prac dyplomowych | 20 |
T-A-4 | Dyskusja zagadnień inżynierii chemicznej i procesowej objętych treściami programowymi na specjalności Inżynieria procesowa | 10 |
36 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 36 |
A-A-2 | przygotowanie prezentacji | 20 |
A-A-3 | przygotowanie się do dyskusji nad zagadnieniami objętymi treściami programowymi na specjalności Inżynieria procesowa | 34 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody aktywizujące: seminarium |
M-2 | Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przedstawionych prezentacji ustnych |
S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie oceny ciagłej aktywności studenta w dyskusjach objętych programem seminarium |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie średniej z pozytywnych ocen z prezentacji ustnych i udziału w dyskusjach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-17_W06 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa | ICHP_2A_W06 | — | — | C-1 | T-A-4 | M-2, M-1 | S-3, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-17_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów | ICHP_2A_U01 | — | — | C-2 | T-A-3, T-A-4 | M-2 | S-1 |
ICHP_2A_C03-17_U03 student potrafi przygotować opracowanie wyników badań z zakresu specjalności Inżynieria procesowa | ICHP_2A_U03 | — | — | C-3 | T-A-3, T-A-1 | M-1 | S-1 |
ICHP_2A_C03-17_U04 student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącyą zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | ICHP_2A_U04 | — | — | C-4 | T-A-3, T-A-4, T-A-2 | M-2, M-1 | S-1 |
ICHP_2A_C03-17_U15 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Inżynieria procesowa | ICHP_2A_U15 | — | — | C-5 | T-A-4 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ICHP_2A_C03-17_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | ICHP_2A_K01 | — | — | C-6 | T-A-3, T-A-4 | M-2, M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-17_W06 Student ma utrwaloną szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inzynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności inżynieria procesowa | 2,0 | |
3,0 | student jest w stanie scharakteryzować podstawowe operacje i procesy z obszaru specjalności Inżynieria procesowa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-17_U01 student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i formułowania na tej podstawie raportów | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w stopniu podstawowym pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury i na tej podstawie formułować raporty | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C03-17_U03 student potrafi przygotować opracowanie wyników badań z zakresu specjalności Inżynieria procesowa | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przygotować podstawowe opracowanie wyników badań z zakresu specjalności Inżynieria procesowa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C03-17_U04 student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącyą zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | 2,0 | |
3,0 | student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim prezentację ustną dotyczącą zagadnień z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ICHP_2A_C03-17_U15 student potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Inżynieria procesowa | 2,0 | |
3,0 | student potrafi w podstawowym wymiarze wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych z zakresu specjalności Inzynieria procesowa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ICHP_2A_C03-17_K01 student posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | 2,0 | |
3,0 | stuent w podstawowym wymiarze posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura dodatkowa
- Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
- Serwiński M., Zasady inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1982
- Koch R., Noworyta A., Procesy mechaniczne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1998
- Paderewski M., Podstawy inżynierii chemicznej. Procesy przepływowe i cieplne, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1993
- Hobler T., Ruch ciepła i wymienniki, WNT, Warszawa, 1986
- Wiśniewski T., Wiśniewski S., Wymiana ciepła, WNT, Warszawa, 2000
- Hobler T., Dyfuzyjny ruch masy i absorbery, WNT, Warszawa, 1976
- Pohorecki R., Wroński S., Kinetyka i termodynamika procesów inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1977
- Szarawara J., Skrzypek J., Podstawy inżynierii reaktorów chemicznych, WNT, Warszawa, 1980
- Sieniutycz S., Optymalizacja w inżynierii procesowej, WNT, Warszawa, 1978
- Kamieński J., Mieszanie układów wielofazowych, WNT, Warszawa, 2004
- Stręk F., Mieszanie i mieszalniki, WNT, Warszawa, 1981
- Paderewski M.L., Procesy adsorpcyjne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1999
- Jaworski Z., Numeryczna mechanika płynów w inżynierii chemicznej i procesowej, Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2005