Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieria produktu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria produktu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Story <Grzegorz.Story@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie
projektyP5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagana jest znajomosc podstawowych zagadnien z inzynierii chemicznej oraz podstaw ekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.15
15
wykłady
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.2
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.2
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.2
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.1
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).3
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.3
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Udział w konsultacjach.5
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci raportu.10
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C27_W01
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
ICHP_1A_W06C-1T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2
ICHP_1A_C27_W02
Student ma wiedzę w zakresie ochrony własności przemysłowej i prawa patentowego.
ICHP_1A_W18C-1T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C27_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
ICHP_1A_U01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-2
ICHP_1A_C27_U04
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U04C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-P-1M-2S-2
ICHP_1A_C27_U07
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
ICHP_1A_U07C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-P-1M-2S-2
ICHP_1A_C27_U14
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
ICHP_1A_U14C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_C27_K02
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
ICHP_1A_K02C-2T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C27_W01
Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym (dostatecznym) stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
ICHP_1A_C27_W02
Student ma wiedzę w zakresie ochrony własności przemysłowej i prawa patentowego.
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C27_U01
Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie przedstawia prezentacji w terminie, nie składa raportu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
ICHP_1A_C27_U04
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C27_U07
Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_C27_U14
Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_C27_K02
Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Henczka Marek, Inzynieria produktu farmacutycznego, Politechnika Warszawska. Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej, Warszawa, 2011
  2. Makowski Łukasz, Efekty mieszania w wybranych zagadnieniach procesów inzynierii produktu., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2013, T. XXXVI z. 1
  3. Morris Richard, Projektowanie produktu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Jaworski Z., Numeryczna mechanika płynów w inżynierii chemicznej i procesowej, EXIT Akademicka Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 2005
  2. Praca zbiorowa pod redakcją Jana Jabłońskiego, Ergonomia produktu. Ergonomiczne zasady projektowania produktów, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2006
  3. Zelek Aneta, Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu w Szczecinie, Szczecin, 2000
  4. Cussler E.L., Moggridge G.D., Chemical Product Design, Cambridge University Press, Cambridge, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.2
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.2
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.2
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.1
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).3
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.3
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-P-2Udział w konsultacjach.5
A-P-3Przygotowanie pracy zaliczeniowej w postaci raportu.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu.10
A-W-3Zapoznanie z literaturą rozszerzającą tematykę wykładu.5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_W01Student ma wiedzę o podstawach w zakresie inżynierii produkt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W06ma podstawową wiedzę w zakresie inżynierii produktu i jakości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowej wiedzy podanej na wykładzie.
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym (dostatecznym) stopniu.
3,5Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie większość podanych na wykładzie informacji i potrafi je zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie znaczącą większość podanych na wykładzie informacji i potrafi ją właściwie zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu.
5,0Student zna i rozumie cała wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją właściwie zinterpretować i w pełni wykorzystać.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_W02Student ma wiedzę w zakresie ochrony własności przemysłowej i prawa patentowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W18ma elementarną wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i rozumie podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w nieznacznym stopniu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U01Student potrafi pozyskać informacje ze różnych źródeł: literatury, internetu, baz danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł związanych z inżynierią chemiczną i procesową i dziedzinami pokrewnymi, potrafi integrować uzyskane informacje, interpretować oraz wyciągać prawidłowe wnioski i formułować opinie wraz z ich uzasadnieniem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Nie posiada umiejętności obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Nie potrafi korzystać ze źródeł literaturowych. Nie przedstawia prezentacji w terminie, nie składa raportu.
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada bardzo dobrą umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu bardzo dobrym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U04Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prezentację ustną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej oraz dziedzin pokrewnych posługując się słownictwem technicznym
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U07Student potrafi obsługiwać programy komputerowe ze szczególnym uwzględnieniem programów do przygotywania prezentacji i edytorów tekstu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U07potrafi posługiwać się programami komputerowymi (edytory tekstu i prezentacji, arkusze kalkulacyjne, bazy danych), wspomagającymi realizację podstawowych zadań inżynierskich
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_U14Student ma umiejętność oceny wybranych procesów produkcyjnych ze szczególnym uwzględnieniem inżynierii produktu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U14potrafi wykorzystać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny sposobu funkcjonowania, zwłaszcza w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej, istniejących rozwiązań technicznych, w szczególności procesów, urządzeń, aparatów, instalacji, obiektów i systemów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu inżynierii produktu.
C-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z kolokwium zaliczeniowego (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do samodzielnego przygotowania prezentacji i sporządzenia krótkiego opracowania w formie raportu. Posiada podstawową umiejętność obsługi programów komputerowych (do przygotowywania prezentacji oraz edytorów tekstu). Potrafi korzystać ze źródeł literaturowych w stopniu dostatecznym. Przedstawia prezentację i raport w terminie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_C27_K02Student ma świadomość, że w praktyce przemysłowej konieczne jest uwzględnianie przez inżyniera aspektów pozatechnicznych. Student ma świadomość, że ze względu na ciągłe zmiany w gospodarce rynkowej, inżynier powinien stale podnosić swoje kompetencje zawodowe.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Ukształtowania umiejętności sporządzania prezentacji i raportów.
Treści programoweT-W-1Projektowanie jako nauka. Podstawowe pojęcia i definicje. Wprowadzenie do inżynierii produktu.
T-W-2Teoria produktu, projektowanie produktu: potrzeby rynku a możliwości producentów.
T-W-6Projektowanie produktów specjalnych, wpływ wybranych procesów jednostkowych (mieszanie, krystalizacja) na produkty finalne.
T-W-5Przykłady zastosowania metod komputerowych w inżynierii produktu (m.in. omówienie metod i przykładowych wyników symulacji za pomocą dynamiki molekularnej oraz obliczeniowej mechaniki płynów, CFD).
T-W-4Podział i charakterystyka produktów przemysłu przetwórczego ze szczególnym uwzględnieniem przemysłu chemicznego i pokrewnych.
T-W-3Zastosowanie metody QFD (dom jakości) w procesie projektowania i inżynierii produktu.
T-W-7Ochrona patentowa nowych produktów i rozwiązań technicznych. Kolokwium zaliczeniowe.
T-P-1Analiza wybranego procesu jednostkowego realizowanego w przemyśle chemicznym lub pokrewnym pod kątem modyfikacji produktu lub procesu. Student w ramach tej formy zajęć przygotowuje samodzielnie prezentację i przedstawia ją na zajęciach. Sporządzany jest również krótki raport (konspekt), w którym przedstawione są najważniejsze tezy przedstawione w prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów, seminarium.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanej przez studenta prezentacji oraz raportu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu dostatecznym rozumie, że w praktyce inżytnierskiej ważne jest uwzględnienie aspektów pozatechnicznych.
3,5
4,0
4,5
5,0