Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S1)

Sylabus przedmiotu Modelowanie procesów w makro, mikro i nanoskali:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modelowanie procesów w makro, mikro i nanoskali
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Witkiewicz <Konrad.Witkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Katarzyna Ziętarska <kzietarska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 30 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 30 2,00,59egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia fizyczna
W-2Informatyka i programowanie
W-3Podstawy chemii komputerowej
W-4Termodynamika procesowa
W-5Kinetyka procesowa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi modelowania procesów w makro, mikro i molekularnej skali
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich
C-3Nabycie umiejętności samokształcenia się i samodzielnego rozwiązywania problemów.
C-4Ukształtowanie umiejętności zespołowego rozwiązywania problemów związanych z symulacją komputerową procesów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wybrane programy komputerowe stosowane w modelowaniu wieloskalowym2
T-L-2Wykonywanie obliczeń za pomocą programów opracowanych w językach programowania Fortran i C++2
T-L-3Symulacja właściwości termofizycznych w skali molekularnej4
T-L-4Modelowanie wymiany ciepła w nanoskali4
T-L-5Modelowanie katalizy heterogenicznej.4
T-L-6Przewidywanie równowagowych i dynamicznych własności układów.4
T-L-7Modelowanie nanostrukturalnych adsorbentów2
T-L-8Modelowanie równowagi i kinetyki wybranych procesów w skali mikro i makroskopowej4
T-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej4
30
wykłady
T-W-1Podstawowe pojęcia1
T-W-2Struktury wieloskalowe w inżynierii chemicznej1
T-W-3Układy w skali: makro, mezo, mikro i nano2
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego1
T-W-5Zaawansowane metody matematyczne i numeryczne stosowane przy modelowaniu wieloskalowym2
T-W-6Programy komputerowe stosowane do modelowania wieloskalowego2
T-W-7Kinetyka i równowaga procesów w skali: makro, mezo, mikro i nano2
T-W-8Symulacja właściwości termofizycznych w skali: makro, mezo, mikro i nano2
T-W-9Zastosowanie teorii związanych z symulacją przemian fazowych1
T-W-10Różne podejścia przy modelowaniu strukur wieloskalowych1
T-W-11Metody uśredniania2
T-W-12Metody dyskretyzacji2
T-W-13Metody wieloskalowe2
T-W-14Opisowe metodologie wieloskalowe1
T-W-15Korelatywne metodologie wieloskalowe1
T-W-16Analityczne metodologie wieloskalowe1
T-W-17Model EMMS2
T-W-18Zastosowania modelowania wieloskalowego w inżynierii chemicznej4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne studiowanie zalecanej przez prowadzacego literatury15
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu13
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Zaliczenia pisemne każdego z ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń laboratoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D01b_W08
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie procesów inżynierii chemicznej w makro, mikro i nanoskali.
ICHP_1A_W08C-1T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-W-2, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-14, T-W-15, T-W-16M-1S-1
ICHP_1A_D01b_W09
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii w makro, mikro i nanoskali.
ICHP_1A_W09C-1T-W-10, T-W-5, T-W-4M-1S-1
ICHP_1A_D01b_W10
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z kinetyki procesów przemian fizycznych i chemicznych, termodynamiki w makro, mikro i nanoskali.
ICHP_1A_W10C-1T-L-6, T-L-9, T-L-7, T-L-8, T-L-4, T-L-5, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D01b_U05
Student ma umiejętność samokształcenia się w zakresie podstaw teoretcznych procesów realizowanych w róznej skali.
ICHP_1A_U05C-3T-L-9M-2S-2, S-3
ICHP_1A_D01b_U08
Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
ICHP_1A_U08C-2, C-3T-L-9, T-L-2, T-W-5, T-W-4, T-W-6M-2S-2, S-3
ICHP_1A_D01b_U09
Student potrafi wykorzystać metody analityczne i numeryczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich.
ICHP_1A_U09C-2T-W-5, T-W-4, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3
ICHP_1A_D01b_U10
W oparciu o wiedzę ogólną student potrafi wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami inżynierii chemicznej, prowadzonymi w różnej skali.
ICHP_1A_U10C-1, C-2T-W-2, T-W-7, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-14M-1S-1
ICHP_1A_D01b_U16
Student potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla iprocesów nżynierii chemicznej i procesowej w różnej skali.
ICHP_1A_U16C-1, C-2T-L-9, T-L-2, T-W-18, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_1A_D01b_K04
Student potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu.
ICHP_1A_K04C-2, C-3, C-4T-L-9M-2S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D01b_W08
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie procesów inżynierii chemicznej w makro, mikro i nanoskali.
2,0
3,0Opanowanie w zakresie podstawowym wiedzy teoretycznej w zakresie procesów inżynierii chemicznej w makro, mikro i nanoskali.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_D01b_W09
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii w makro, mikro i nanoskali.
2,0
3,0Opanowanie w zakresie podstawowym wiedzy z zakresu przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii w makro, mikro i nanoskali.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_D01b_W10
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z kinetyki procesów przemian fizycznych i chemicznych, termodynamiki w makro, mikro i nanoskali.
2,0
3,0Opanowanie w zakresie podstawowym wiedzy na temat kinetyki procesów fizycznych i chemicznych oraz termodynamiki w makro, mikro i nanoskali.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D01b_U05
Student ma umiejętność samokształcenia się w zakresie podstaw teoretcznych procesów realizowanych w róznej skali.
2,0
3,0Student opanował w stopniu podstawowym umiejętność samokształcenia się w zakresie podstaw teoretcznych procesów realizowanych w róznej skali.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_D01b_U08
Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_D01b_U09
Student potrafi wykorzystać metody analityczne i numeryczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać metody analityczne i numeryczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_D01b_U10
W oparciu o wiedzę ogólną student potrafi wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami inżynierii chemicznej, prowadzonymi w różnej skali.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami inżynierii chemicznej, prowadzonymi w różnej skali.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_1A_D01b_U16
Student potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla iprocesów nżynierii chemicznej i procesowej w różnej skali.
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wybrać i zastosować właściwą metodę rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_1A_D01b_K04
Student potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu.
2,0
3,0Student potrafi określać w stopniu podstawowym priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Attinger S, Koumoutsakos P., Multiscale Modelling and Simulation, Spinger, Berlin, 2004
  2. Weinan, Principles of Multiscale Modeling, Cambridge University Press, Cambridge, 2011
  3. Derosa P., Cagin T., Multiscale modeling. From atoms to devices, CRC Press, Boca Raton, 2011
  4. Ross R.B., Mohanty S., Multiscale simulation methods for nanomaterials, Wiley, New Jersey, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Horstemeyer M.F., Multiscale Modeling: A Review. In: Practical Aspects of Computational Chemistry, ed. J. Leszczynski and M.K. Shukla, pp. 87-135, Springer, Heidelberg, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wybrane programy komputerowe stosowane w modelowaniu wieloskalowym2
T-L-2Wykonywanie obliczeń za pomocą programów opracowanych w językach programowania Fortran i C++2
T-L-3Symulacja właściwości termofizycznych w skali molekularnej4
T-L-4Modelowanie wymiany ciepła w nanoskali4
T-L-5Modelowanie katalizy heterogenicznej.4
T-L-6Przewidywanie równowagowych i dynamicznych własności układów.4
T-L-7Modelowanie nanostrukturalnych adsorbentów2
T-L-8Modelowanie równowagi i kinetyki wybranych procesów w skali mikro i makroskopowej4
T-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe pojęcia1
T-W-2Struktury wieloskalowe w inżynierii chemicznej1
T-W-3Układy w skali: makro, mezo, mikro i nano2
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego1
T-W-5Zaawansowane metody matematyczne i numeryczne stosowane przy modelowaniu wieloskalowym2
T-W-6Programy komputerowe stosowane do modelowania wieloskalowego2
T-W-7Kinetyka i równowaga procesów w skali: makro, mezo, mikro i nano2
T-W-8Symulacja właściwości termofizycznych w skali: makro, mezo, mikro i nano2
T-W-9Zastosowanie teorii związanych z symulacją przemian fazowych1
T-W-10Różne podejścia przy modelowaniu strukur wieloskalowych1
T-W-11Metody uśredniania2
T-W-12Metody dyskretyzacji2
T-W-13Metody wieloskalowe2
T-W-14Opisowe metodologie wieloskalowe1
T-W-15Korelatywne metodologie wieloskalowe1
T-W-16Analityczne metodologie wieloskalowe1
T-W-17Model EMMS2
T-W-18Zastosowania modelowania wieloskalowego w inżynierii chemicznej4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Samodzielne studiowanie zalecanej przez prowadzacego literatury15
A-W-3Uczestnictwo w konsultacjach2
A-W-4Przygotowanie do egzaminu13
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_W08Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie procesów inżynierii chemicznej w makro, mikro i nanoskali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W08ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie inżynierii chemicznej i procesowej i chemii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi modelowania procesów w makro, mikro i molekularnej skali
Treści programoweT-L-6Przewidywanie równowagowych i dynamicznych własności układów.
T-L-7Modelowanie nanostrukturalnych adsorbentów
T-L-8Modelowanie równowagi i kinetyki wybranych procesów w skali mikro i makroskopowej
T-L-3Symulacja właściwości termofizycznych w skali molekularnej
T-L-4Modelowanie wymiany ciepła w nanoskali
T-L-5Modelowanie katalizy heterogenicznej.
T-W-2Struktury wieloskalowe w inżynierii chemicznej
T-W-10Różne podejścia przy modelowaniu strukur wieloskalowych
T-W-3Układy w skali: makro, mezo, mikro i nano
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego
T-W-14Opisowe metodologie wieloskalowe
T-W-15Korelatywne metodologie wieloskalowe
T-W-16Analityczne metodologie wieloskalowe
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opanowanie w zakresie podstawowym wiedzy teoretycznej w zakresie procesów inżynierii chemicznej w makro, mikro i nanoskali.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_W09Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii w makro, mikro i nanoskali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W09ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w kluczowych zagadnieniach kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa takich jak: - operacje i procesy jednostkowe - przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi modelowania procesów w makro, mikro i molekularnej skali
Treści programoweT-W-10Różne podejścia przy modelowaniu strukur wieloskalowych
T-W-5Zaawansowane metody matematyczne i numeryczne stosowane przy modelowaniu wieloskalowym
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opanowanie w zakresie podstawowym wiedzy z zakresu przenoszenie i bilansowanie masy, pędu i energii w makro, mikro i nanoskali.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_W10Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z kinetyki procesów przemian fizycznych i chemicznych, termodynamiki w makro, mikro i nanoskali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_W10ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z kinetyki procesów przemian fizycznych i chemicznych, termodynamika i inżynierii reaktorów chemicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi modelowania procesów w makro, mikro i molekularnej skali
Treści programoweT-L-6Przewidywanie równowagowych i dynamicznych własności układów.
T-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej
T-L-7Modelowanie nanostrukturalnych adsorbentów
T-L-8Modelowanie równowagi i kinetyki wybranych procesów w skali mikro i makroskopowej
T-L-4Modelowanie wymiany ciepła w nanoskali
T-L-5Modelowanie katalizy heterogenicznej.
T-W-7Kinetyka i równowaga procesów w skali: makro, mezo, mikro i nano
T-W-8Symulacja właściwości termofizycznych w skali: makro, mezo, mikro i nano
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Zaliczenia pisemne każdego z ćwiczeń laboratoryjnych
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opanowanie w zakresie podstawowym wiedzy na temat kinetyki procesów fizycznych i chemicznych oraz termodynamiki w makro, mikro i nanoskali.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_U05Student ma umiejętność samokształcenia się w zakresie podstaw teoretcznych procesów realizowanych w róznej skali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U05ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności samokształcenia się i samodzielnego rozwiązywania problemów.
Treści programoweT-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Zaliczenia pisemne każdego z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student opanował w stopniu podstawowym umiejętność samokształcenia się w zakresie podstaw teoretcznych procesów realizowanych w róznej skali.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_U08Student potrafi planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty procesowe, w tym pomiary, symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich
C-3Nabycie umiejętności samokształcenia się i samodzielnego rozwiązywania problemów.
Treści programoweT-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej
T-L-2Wykonywanie obliczeń za pomocą programów opracowanych w językach programowania Fortran i C++
T-W-5Zaawansowane metody matematyczne i numeryczne stosowane przy modelowaniu wieloskalowym
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego
T-W-6Programy komputerowe stosowane do modelowania wieloskalowego
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Zaliczenia pisemne każdego z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym planować i przeprowadzać symulacje komputerowe oraz interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_U09Student potrafi wykorzystać metody analityczne i numeryczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U09potrafi wykorzystać metody analityczne, numeryczne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich
Treści programoweT-W-5Zaawansowane metody matematyczne i numeryczne stosowane przy modelowaniu wieloskalowym
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego
T-W-6Programy komputerowe stosowane do modelowania wieloskalowego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Zaliczenia pisemne każdego z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystać metody analityczne i numeryczne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_U10W oparciu o wiedzę ogólną student potrafi wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami inżynierii chemicznej, prowadzonymi w różnej skali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U10w oparciu o wiedzę ogólną potrafi wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami w inżynierii chemicznej i procesowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi modelowania procesów w makro, mikro i molekularnej skali
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich
Treści programoweT-W-2Struktury wieloskalowe w inżynierii chemicznej
T-W-7Kinetyka i równowaga procesów w skali: makro, mezo, mikro i nano
T-W-10Różne podejścia przy modelowaniu strukur wieloskalowych
T-W-3Układy w skali: makro, mezo, mikro i nano
T-W-4Teoretyczne i obliczeniowe aspekty modelowania wieloskalowego
T-W-14Opisowe metodologie wieloskalowe
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wyjaśnić podstawowe zjawiska związane z istotnymi procesami inżynierii chemicznej, prowadzonymi w różnej skali.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_U16Student potrafi wybrać i zastosować właściwą metodę rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla iprocesów nżynierii chemicznej i procesowej w różnej skali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla inżynierii chemicznej i procesowej, wybrać i zastosować właściwą metodę wykonania oraz wybrać narzędzia
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi modelowania procesów w makro, mikro i molekularnej skali
C-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich
Treści programoweT-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej
T-L-2Wykonywanie obliczeń za pomocą programów opracowanych w językach programowania Fortran i C++
T-W-18Zastosowania modelowania wieloskalowego w inżynierii chemicznej
T-W-6Programy komputerowe stosowane do modelowania wieloskalowego
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienia podczas konsultacji
M-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny i ustny
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wybrać i zastosować właściwą metodę rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_1A_D01b_K04Student potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_1A_K04potrafi określać priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności praktycznego wykorzystania zdobytej wiedzy do obliczeń inżynierskich
C-3Nabycie umiejętności samokształcenia się i samodzielnego rozwiązywania problemów.
C-4Ukształtowanie umiejętności zespołowego rozwiązywania problemów związanych z symulacją komputerową procesów
Treści programoweT-L-9Modelowanie wieloskalowe wybranych układów inżynierii chemicznej
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonania sprawozdań laboratoryjnych
S-3Ocena formująca: Zaliczenia pisemne każdego z ćwiczeń laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi określać w stopniu podstawowym priorytety służące realizacji zadań własnych lub innych członków grupy w celu osiągnięcia postawionego celu.
3,5
4,0
4,5
5,0